سطل زباله ضدخرس؛ اختراعی مبتنی بر یک نیاز در مناطق کوهستانی
۲۷ آذر ۱۳۹۷ سطل زباله ضدخرس؛ اختراعی مبتنی بر یک نیاز در مناطق کوهستانی

یکی از مسائلی که در نواحی کوهستانی و برای مردمی که در دل طبیعت زندگی می‌کنند، اهمیت فراوانی دارد، دور نگه داشتن حیوانات وحشی، از جمله خرس‌هاست. خرس‌ها، علاقه خاصی به آمد و رفت به محل‌های سکونت انسان‌ها دارند، چراکه در این محل‌ها، به راحتی با سرک کشیدن به سطل‌های زباله، می‌توانند غذای روزانه خود را تأمین نمایند. چند سال پیش، «رولین استون»، ایده‌ای جذاب و خلاقانه را برای سطل‌های زباله مطرح نمود که می‌توانست خطر یک خرس گریزلی ۶۵۰ پوندی را بر طرف نموده و امکان بهره گرفتن این خرس، از سطل زباله را به صفر برساند.

استون که در راستای حفاظت از ایده خود و جلوگیری از اقدام مشابه توسط سایر افراد و شرکت‌ها، اقدام به ثبت درخواست پتنت مربوطه نموده بود، بالاخره در ماه نوامبر سال جاری میلادی، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع مربوطه شد. وی امیدوار است که با پتنت گرنت شده خود، این امکان را خواهد داشت که یک مسئله مهم در خصوص تقابل حیات وحش و انسان را حل نماید. این یک خبر خوب برای صاحب‌خانه‌ها و یک خبر بد برای خرس‌ها است، چرا که از این به بعد، برای به دست آوردن غذای مجانی، باید کاری بیشتر از ضربه زدن به سطل زباله و پریدن روی آن انجام دهند.

استون که در ابتدا، نمونه‌ای از اختراعش را برای منزل خودش بکار گرفته بود، مدعی است که در دو سال و نیم گذشته، حتی یک بار هم سطل‌هایش، مورد تعرض خرس‌ها قرا نگرفته‌اند. تست‌های انجام شده برای طراحی جدید، حاکی از آن است که خرس‌ها، مدتی به سطل ضربه زده و روی آن بالا و پایین پریدند اما در نهایت، موفق به باز کردن آن نشدند. حتی برخی از خرس‌ها، سطل را با خود به یک دریاچه نزدیک کشانده و در آن غوطه‌ور نمودند، اما باز هم موفق به باز کردن آن نشدند. ایده خلاقانه استون، از یک نیاز روزانه در محیط اطراف وی شکل گرفت و این گواهی دیگر بر این گفته معروف است که نیاز، پدر اختراع است.

سیستم استون، که می‌تواند به تقریباً هر سطل زباله‌ای افزوده شود، از دو حلقه فولادی تقویت شده استفاده می‌کند که با ایجاد یک هشت ضلعی، از باز شدن درب جلوگیری می‌نماید. این سطل‌ها، در حال حاضر از طریق «Twin Enviro Services» قابل دسترسی است و مشتریان می‌توانند سطل زباله‌هایی را خریداری کنند که به ازای ۱۸۰ دلار اضافی، به سیستم ضد خرس استون، مجهز شده‌اند. البته استون به دنبال گسترش کار خود و مذاکره با سایر شرکت‌ها، برای اضافه نمودن این خدمت بر روی سطل‌های آن‌ها نیز می‌باشد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.