بهینه‌سازی انرژی در استخراج بیت‌کوین
۲۸ آذر ۱۳۹۷ بهینه‌سازی انرژی در استخراج بیت‌کوین

این روزها، ارزهای دیجیتالی، از جمله بیت‌کوین، در بورس‌های خبری قرار گرفته‌اند. هر روز، خبرگذاری‌های مختلف، در کنار معرفی ارزش ارزهای کشورهای مختلف، قیمت روز این ارز دیجیتالی را نیز اعلام می‌کنند، چراکه بازار به نسبت گسترده‌ای را برای برخی تبادلات مالی خاص، به خود اختصاص داده است و همین مسئله نیز منجر شده که روز‌به‌روز بر تعداد افراد و شرکت‌هایی که به خرید و فروش این ارز دیجیتالی و انجام مبادلات با آن میل پیدا می‌کنند، افزوده شود. اگرچه می‌توان این ارز دیجیتالی را از صرافی‌ها یا برخی افراد واسطه در سراسر دنیا تهیه نمود، اما بیت‌کوین‌ها، عمدتاً از طریق استخراج یا ماینینگ، به کمک نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای خاص بدست می‌آیند و البته برخی دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین هم، توسط برخی شرکت‌های تولیدی، به این منظور عرضه شده است. اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد، زمان طولانی مورد نیاز برای استخراج یک بیت‌کوین است که همین مسئله، می‌تواند با مصرف انرژی به نسبت بالایی همراه باشد، چیزی که ریسک سود فرایند استخراج را به مقدار قابل توجهی بالا می‌برد.

به منظور کاهش میزان انرژی مصرفی و بهینه‌سازی فرایند استخراج بیت‌کوین، افراد و شرکت‌های زیادی به تقلا افتاده‌اند. در این میان، اینتل، غول فناوری آمریکا، یک سیستم داده‌کاوی جدید بیت کوین، با مصرف انرژی بهینه و کارآیی بالا ارائه نموده است. اختراع جدید اینتل که در ۲۷ نوامبر سال جاری میلادی، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع به شماره «US10142098»، از اداره ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا شده است، کاهش مصرف انرژی ۱۵ درصدی را برای فرایند استخراج  بیت‌کوین، به ارمغان می‌آورد. در روش معرفی شده، به جز افزایش قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، از تراشه‌های سخت‌افزاری نهایی کوچک‌تری نیز نسبت به نمونه‌های موجود، استفاده شده است.

این بار اولی نیست که اینتل علاقه خود را به بحث کاهش مصرف انرژی در فرایند استخراج ارزهای دیجیتالی و بهینه‌سازی آن، نشان می‌دهد. این شرکت، پیش از این هم، پتنتی جهت کاهش میزان مصرف برق در سیستم ارز رمزی «crypto»، به ثبت رسانیده بود که می‌توانست عملکرد و در عین حال، مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد. نکته حائز اهمیت دیگر، تمرکز خاص اینتل بر بحث بلاک‌چین و ارتباط آن با ارزهای دیجیتالی است که این شرکت را به همکاری‌های فناورانه با برخی شرکت‌های فعال در این حوزه‌ها وا داشته است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.