گوشی هوشمندی با ۱۶ دوربین، تلفن همراه یا دوربین فوق حرفه‌ای؟!
۲۹ آذر ۱۳۹۷ گوشی هوشمندی با ۱۶ دوربین، تلفن همراه یا دوربین فوق حرفه‌ای؟!

امروزه در هر کجای دنیا که باشید، در هر فستیوال، سفر تفریحی، موزه و یا حتی در خیابان، لحظه‌ای را از دست نخواهید داد و آرزوی همراه داشتن دوربین عکاسی یا فیلمبرداری نمی‌کنید، چراکه این قابلیت، به راحتی، به کمک تلفن‌های همراهتان فراهم شده و می‌توانید با ثبت و ضبط وقایع، برای خاطره‌سازی اقدام نمایید. این مسئله، تا جایی پیش رفته که همه ما، وقتی در خصوص یک گوشی جدید می‌خواهیم تصمیم بگیریم، گزینه دوربین و کیفیت فیلم و عکس آن را هم، به عنوان مسئله‌ای مهم، مورد توجه قرار می‌دهیم.

همین رویکرد خاص مشتری نسبت به ویژگی‌های دوربین تلفن همراه، شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند را به ارتقای کیفی دوربین‌های مورد استفاده و همچنین افزودن گزینه‌های جذاب جدید به آن‌ها، ترغیب می‌نماید. به همین دلیل، یک رقابت جدی در عرصه دوربین‌های مورد استفاده، تعداد آن‌ها، و حالت‌های آن‌ها در گوشی‌های هوشمند، میان شرکت‌های مختلف شکل گرفته است. افزایش تعداد دوربین‌ها، می‌تواند قابلیت‌های خاصی را فراهم نماید، به عنوان مثال، «LG V40 ThinQ»، با سه دوربین عقب، می‌تواند به طور همزمان، تصاویر بیشتری را ثبت نموده و در نتیجه، لزوم تغییر حالت توسط کاربر، برای عکس‌برداری در حالت‌های مختلف را حذف می‌نماید و کاربر، به راحتی می‌تواند عکس مورد علاقه خود که از سه زاویه مختلف گرفته شده است را انتخاب نماید. از جمله مزیت‌های دیگر داشتن دوربین‌های متعدد، تشخیص دقیق‌تر عمق برای عکس‌های پرتره است. هوآووی، سامسونگ و ایسوس، از جمله دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند هستند که در حداقل یکی از دستگاه‌های خود، دوربین‌های متعددی را نصب نموده‌اند.

اگر چه استفاده از چند دوربین به طور همزمان، چیزی غریب برای کاربران گوشی‌های هوشمند نیست، اما پتنت جدید «LG»، از تعدادی لنز صحبت می‌کند که بسیار عجیب و غیرقابل انتظار است. این پتنت، نشان می‌دهد که «LG»، ایده‌ای برای ساخت یک گوشی با دوربین ۱۶ لنزی هوشمند دارد که قادر به ثبت «تصاویر متحرک» است.

در پتنت جدید «LG» که در بیستم نوامبر سال جاری میلادی، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع، با شماره «US10135963B2»، شده است، نه تنها معرفی دوربین ۱۶ لنزی را انجام می‌دهد، بلکه مجموعه‌ای از توانایی‌های بالقوه آن را هم مشخص می‌کند. این لنزها، می‌توانند تصاویر را ثبت نموده و از داده‌های جمع‌آوری شده مختلف، برای ایجاد تصاویر متحرک، استفاده نمایند. فرای ویژگی تصویر متحرک، داشتن دوربین‌های زیاد، همچنین می‌تواند با مقایسه نقایص عکس‌ها از یک سوژه، به دوربین قابلیت کاهش نویز بدهد. بعلاوه، اسکن‌های دقیق و سریع سه‌بعدی از یک سوژه و حتی اندازه‌گیری مسافت‌ها، از دیگر کاربردهای ممکن خواهند بود. همچنین، اختراع ثبت شده «LG»، مدعی است که قادر به جمع‌آوری اطلاعات از تصاویر متعدد و چسباندن تصاویر به هم، برای نمایش آن‌ها از دیدگاه‌های مختلف است.

اگرچه لزوماً ثبت این درخواست، به معنای تجاری‌سازی آن از سوی «LG» نیست، اما با توجه به پیشرفت‌های موجود در حوزه گوشی‌های هوشمند، بازار رقابتی موجود و سود بالای این بازار، هر ایده ناب و مشتری‌پسندی، می‌تواند سود قابل توجهی را نصیب شرکت سازنده نماید.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day