ایرپادهای جدید، در راه بازار و تغییر شگرف بازی رقابتی
۰۱ دی ۱۳۹۷ ایرپادهای جدید، در راه بازار و تغییر شگرف بازی رقابتی

ایرپاد، یکی از آن فناوری‌هایی است که نه تنها دوست‌داران اپل، بلکه همه افراد علاقه‌مند به فناوری و حتی شرکت‌های رقیب را نیز انگشت به دهان نمود؛ تجهیزی که امید دوباره‌ای به کالبد مشتریان جوینده تنوع دمید. همین علاقه وافر به ایردپاد، این انتظار را به وجود آورده بود که به‌ روز رسانی نسل جدیدی از آن نیز، در برنامه این شرکت قرار گیرد. اما این‌که «تیم کوک» و همکارانش، در هر دو رویداد پاییز اپل، درباره ایرپاد‌ها ساکت بودند، بسیار ناامیدکننده بود، خصوصاً که اپل به فناوری‌های صوتی خود توجه بسیاری داشته و هر روز در حال ارائه فناوری‌های جدید در این خصوص است.

اما به نظر می‌آید که زمان انتظار رو به پایان بوده و تحولی جدید در نسل آتی ایرپادها در راه است. آنچه بدیهی است، پتنت گرنت شده جدید اپل، به شماره «US10149041B2»، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اپلی که از ابتدای ارائه ایرپاد، به دنبال مدلی بود که منطبق با گوش هر کاربری باشد، قدم پیش گذاشته و از فناوری جدید خود در این خصوص، رونمایی نموده است.

پتنت جدید، نکات و قابلیت‌های جالبی را مطرح نموده که از آن جمله، می‌توان به تمرکز ویژه بر مجهز بودن هدفون‌ها به حداقل یک سنسور بیومتریک، اشاره نمود که می‌توانند محل قرار گرفتن گوش چپ و راست را تشخیص داده و متناسب با آن، موسیقی را پخش نمایند. سنسور بیومتریک، با قرار گرفتن در نزدیکی پوست، خروجی را براساس مکان خود تنظیم می‌نماید و در نتیجه، نیازی به تعویض گوشی، وجود نخواهد داشت. برای رسیدن به این هدف، سنسورهای بیومتریک باید دقیق بوده و کاملاً نزدیک پوست باشند، تا به بهترین نحو، وظیفه خود را انجام دهند. برای این منظور، فوم قابل انبساطی برای آن‌ها تعبیه شده که کمک می‌نماید تا ایرپادها کاملاً در گوش جا بگیرند. این فناوری، از یک طرف، می‌تواند نیازهای کاربر را بهتر تأمین نموده و از طرف دیگر، اختلاف گذاشتن در طراحی و ساخت دو گوشی چپ و راست را برای اپل حذف می‌نماید که می‌تواند کاهش هزینه‌ها را در درازمدت، به همراه داشته باشد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.