صفحه نمایش صددرصدی سامسونگ
۰۴ دی ۱۳۹۷ صفحه نمایش صددرصدی سامسونگ

به نقل از برخی نگاه‌های کارشناسی نسبت به آینده گوشی‌های هوشمند، سال ۲۰۱۸ را می‌توان سال گوشی‌های هوشمند بدون لبه دانست. اگر نگاهی اجمالی به سال جاری میلادی داشته باشیم، می‌توان گفت که در این سال، شاهد ساختن طرح‌های نفس‌گیری برای حذف لبه از گوشی‌هایی مثل «OPPO Find X» و «Vivo NEX» بوده‌ایم. با این حال، در تمام این طرح‌ها، همیشه در بخشی از صفحه نمایش، لبه باقی‌مانده و نسبت واقعی صفحه نمایش به بدنه، هنوز هم به ۱۰۰ درصد نرسیده است. در اواخر ماه نوامبر سال جاری میلادی، پتنتی توسط اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» منتشر شده که متعلق به سامسونگ است. این پتنت که با شماره «US20180343755A1» انتشار یافته، وعده یک صفحه نمایش کاملاً بدون لبه را می‌دهد.

بر اساس اطلاعات فنی مندرج در این پتنت، صفحه نمایش از سمت چپ و راست و حتی بالا و پایین، هیچ لبه‌ای نداشته و هر چهار سمت اطراف گوشی، بخشی از صفحه نمایش خواهند بود. بر اساس این طراحی جدید، قابی در کناره‌ها وجود نداشته و آیکون‌ها، در لبه‌های صفحه نمایش هم می‌توانند نمایش داده شوند. اگرچه در پتنت، در خصوص محل اسپیکر، دوربین جلو و سنسورهای مختلف، صحبتی به میان نیامده است، اما به نظر می‌رسد که همگی، در زیر صفحه نمایش قرار می‌گیرند. همچنین، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که احتمالاً چنین گوشی هوشمندی، تنها از طریق شارژر بدون سیم، قابلیت شارژ خواهد داشت.

بر اساس اختراع جدید ثبت شده توسط سامسونگ، صفحه نمایش، می‌تواند شکل‌های مختلفی داشته باشد و الزامی برای مستطیلی بودن آن، وجود ندارد. در همین راستا، علاوه بر حالت مستطیلی متداول، یک حالت شش ضلعی هم، در پتنت ارائه شده است که قابلیت استفاده از این صفحه نمایش را در سایر وسایل الکترونیکی نیز، قراهم می‌نماید. با همه مشخصه‌های جالبی که در این پتنت، به چشم می‌خورد، به نظر می‌رسد که طرح سامسونگ، هنوز هم نهایی نشده و نیاز به تحقیق و توسعه بیشتری دارد.

گفتنی است با پیشرفت فناوری‌های مرتبط با گوشی‌های هوشمند و ایجاد قابلیت‌هایی مانند تاشو بودن صفحات نمایش یا حذف شارژ سیمی گوشی، مسئله یکپارچه‌سازی صفحه نمایش و حذف بریدگی‌ها و لبه‌های موجود بر روی گوشی، رونق بیشتری یافته است و این پروژه‌ای نیست که تازه کلید خورده باشد. پیشتر نیز سامسونگ ایده به کارگیری کناره‌های گوشی، به عنوان محلی برای نمایش برخی آیکون‌های پرکاربرد را داده بود اما در پتنت جدید خود، صحبت از یک صفحه نمایش صددرصدی را به میان آورده که در صورت تجاری‎شدن، می‌تواند نقطه عطفی برای وسایل الکترونیکی مختلف باشد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.