اگرچه تسلا دارای بازار انبوهی برای تولید خودروهای الکتریکی است، اما این بازار انبوه و اطمینان از فاصله با رقبا، منجر به متوقف شدن شرکت، برای دسترسی به نوآوریهای بیشتر و کاهش هزینههای تولید، نشده است. تسلا، برای نسلهای آتی خودروهای الکتریکی خود، برنامههای بزرگتر و پیشرفتهتری دارد که از آن جمله، میتوان به استفاده از عینکهای واقعیت افزوده «AR»، برای آسانتر و دقیقتر نمودن فرایندهای تولیدی، اشاره نمود.
اختراعی که در ششم دسامبر سال جاری میلادی، توسط اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، به شماره «۲۰۱۸۰۳۵۰۰۵۵» منتشر گردید، حاکی از این است که تسلا به دنبال استفاده از واقعیت افزوده، در فرایند تولید خودروهای الکتریکی است. ایده تسلا، اساساً بر این نکته استوار است که به دلیل زمانبر بودن فرایند ساخت و تولید، استفاده از واقعیت افزوده، میتواند اهرمی مفید و ارزنده، برای سرعت بخشیدن به کارها باشد.
تکنیکهای موجود برای تولید خودرو، وقتگیر بوده و نیازمند کالیبراسیون و بازرسی قابل توجهی هستند. برنامهریزی رباتها برای ساخت و سرهم بندی قطعات خودرو، علامتگذاری و قرار دادن اتصالات مکانیکی، بازرسی کیفیت قطعات و غیره، نیاز به کارگرانی دارد که آموزش دیده باشند. این فرایندها، زمان و هزینه لازم برای ساخت یک اتومبیل جدید را افزایش میدهند. بنابراین، فرایندها و ابزارهایی مورد نیاز است که افزایش بهرهوری و کاهش هزینههای تولید خودرو را به همراه داشته باشد. رویکرد تسلا به مسئله صرفهجویی در زمان و هزینه، استفاده از رایانه و ابزارهای واقعیت افزوده، در حین فرآیند تولید است که میتواند سرعت و کارایی مربوط به تولید را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
مفهوم تولیدی جدید تسلا، میتواند توسط ربات و یا انسان، مورد استفاده قرار گیرد. از سیستم واقعیت افزوده، میتوان برای برنامهریزی یک ربات، به منظور سرهمبندی بهتر قطعات، استفاده نمود؛ سپس یک انسان یا یک ربات دیگر، میتواند به کمک سیستم واقعیت افزوده، برای چک کردن کنترل کیفیت، اقدام نماید و از اطلاعات طراحی کامپیوتری، برای مقایسه آنچه که او میبیند و آنچه که باید باشد، استفاده کند.