استفاده از واقعیت افزوده، برای سرعت بخشیدن به فرایند تولید خودرو
۰۵ دی ۱۳۹۷

استفاده از واقعیت افزوده، برای سرعت بخشیدن به فرایند تولید خودرو

اگرچه تسلا دارای بازار انبوهی برای تولید خودروهای الکتریکی است، اما این بازار انبوه و اطمینان از فاصله با رقبا، منجر به متوقف شدن شرکت، برای دسترسی به نوآوری‌های بیشتر و کاهش هزینه‌های تولید، نشده است. تسلا، برای نسل‌های آتی خودروهای الکتریکی خود، برنامه‌های بزرگ‌تر و پیشرفته‌تری دارد که از آن جمله، می‌توان به استفاده از عینک‌های واقعیت افزوده «AR»، برای آسان‌تر و دقیق‌تر نمودن فرایندهای تولیدی، اشاره نمود.

اختراعی که در ششم دسامبر سال جاری میلادی، توسط اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، به شماره «۲۰۱۸۰۳۵۰۰۵۵» منتشر گردید، حاکی از این است که تسلا به دنبال استفاده از واقعیت افزوده، در فرایند تولید خودروهای الکتریکی است. ایده تسلا، اساساً بر این نکته استوار است که به دلیل زمان‌بر بودن فرایند ساخت و تولید، استفاده از واقعیت افزوده، می‌تواند اهرمی مفید و ارزنده، برای سرعت بخشیدن به کارها باشد.

تکنیک‌های موجود برای تولید خودرو، وقت‌گیر بوده و نیازمند کالیبراسیون و بازرسی قابل توجهی هستند. برنامه‌ریزی ربات‌ها برای ساخت و سرهم بندی قطعات خودرو، علامت‌گذاری و قرار دادن اتصالات مکانیکی، بازرسی کیفیت قطعات و غیره، نیاز به کارگرانی دارد که آموزش دیده باشند. این فرایندها، زمان و هزینه لازم برای ساخت یک اتومبیل جدید را افزایش می‌دهند. بنابراین، فرایندها و ابزارهایی مورد نیاز است که افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید خودرو را به همراه داشته باشد. رویکرد تسلا به مسئله صرفه‌جویی در زمان و هزینه، استفاده از رایانه و ابزارهای واقعیت افزوده، در حین فرآیند تولید است که می‌تواند سرعت و کارایی مربوط به تولید را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

مفهوم تولیدی جدید تسلا، می‌تواند توسط ربات و یا انسان، مورد استفاده قرار گیرد. از سیستم واقعیت افزوده، می‌توان برای برنامه‌ریزی یک ربات، به منظور سرهم‌بندی بهتر قطعات، استفاده نمود؛ سپس یک انسان یا یک ربات دیگر، می‌تواند به کمک سیستم واقعیت افزوده، برای چک کردن کنترل کیفیت، اقدام نماید و از اطلاعات طراحی کامپیوتری، برای مقایسه آنچه که او می‌بیند و آنچه که باید باشد، استفاده کند.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

ربات هوشمندی که تجربه گفتگو با افراد فوت شده را فراهم می‌کند!
۱۹ بهمن ۱۳۹۹

ربات هوشمندی که تجربه گفتگو با افراد فوت شده را فراهم می‌کند!

مایکروسافت، سیستم هوشمندی ابداع نموده که به افراد امکان می‌دهد تا با مردگان صحبت کنند. این مکالمه مجازی که از طریق ربات «Cahtbot» صورت می‌گیرد، دلتنگی کاربران را رفع نموده و امکان تجدید خاطرات با عزیزان درگذشته را فراهم می‌سازد. به این منظور، داده‌های اجتماعی، مانند تصاویر، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، پیام‌ها، داده‌های صوتی و حتی نامه‌های نوشته شده از فرد مذکور، برای آموزش ربات و ایجاد قابلیت تعامل و گفتگوی کاملاً مشابه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساخت خودروهای واقعی با روشی مشابه اسباب‌بازی‌ها
۲۱ بهمن ۱۳۹۹

ساخت خودروهای واقعی با روشی مشابه اسباب‌بازی‌ها

تسلا آرزوی خود برای ساخت یکپارچه بدنه خودرو با استفاده از ریخته‌گری را رها نکرده است. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت که همواره با توئیت‌های جنجالی خود دنیا را شگفت‌زده نموده و از آینده نه‌چندان دور محصولات تسلا می‌گوید، اخیراً در توئیتی اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک، شاهد انقلابی در صنعت خودرو خواهیم بود. ماسک در توئیت خود آورده: «ما با استفاده از دستگاه‌های ریخته‌گری بزرگمان، در تلاشیم تا ابعاد کامل خودروها را به همان روشی تولید کنیم که ماشین‌های اسباب‌بازی ساخته می‌شوند».

وبینار آموزشی اسرار تجاری در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری
۱۸ بهمن ۱۳۹۹

وبینار آموزشی اسرار تجاری در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری

آکادمی کانون پتنت ایران، در ادامه برنامه‌های مخاطب‌محور خود در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری، اقدام به برگزاری نخستین وبینار آموزشی اسرار تجاری نموده است. این وبینار که به معرفی اسرار تجاری به‌عنوان یکی از راهکارهای حفاظت از دارایی‌های فکری می‌پردازد، روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ بهمن‌ماه سال جاری و در قالب سه‌‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری، برگزار می‌گردد.

آیا باید منتظر مک‌بوک، آی‌پد و آیفون تیتانیومی باشیم؟
۲۰ بهمن ۱۳۹۹

آیا باید منتظر مک‌بوک، آی‌پد و آیفون تیتانیومی باشیم؟

ثبت اختراع جدید اپل، حکایت از عزمی جدی برای تولید نسخه‌ تیتانیومی مک‌بوک، آی‌پد و آیفون دارد. در حالی‌که اپل پیش‌تر ساعت‌های تیتانیومی خود را به بازار عرضه کرده بود، پتنت جدید این شرکت، نشان می‌دهد که چالش‌های موجود در مسیر استفاده از تیتانیوم برای سایر محصولات خود را نیز حل نموده است.

صدرنشینی تویوتا در میان خودروسازان متقاضی ثبت اختراع
۲۵ بهمن ۱۳۹۹

صدرنشینی تویوتا در میان خودروسازان متقاضی ثبت اختراع

تویوتا، با عملکردی شگفت‌انگیز نسبت به سایر برندهای خودروسازی، برتری مطلق خود در خصوص نوآوری و ثبت اختراع را اثبات نموده است. این خودروساز مشهور ژاپنی، طی یک دهه اخیر، بیش از ۳۳۰ هزار تقاضای ثبت اختراع جدید داشته که حاکی از نقش کلیدی پتنت در صنعت خودروسازی و البته توجه ویژه تویوتا، به این ابزار کلیدی برای حفاظت از اختراعات و نوآوری‌ها است. پس از تویوتا، شرکت‌های هیوندای و فورد، به ترتیب با حدود ۱۶۳ هزار و ۱۵۷ هزار تقاضانامه، در رده‌های دوم و سوم جای دارند.

آمازون و نوآوری‌های انقلابی در حوزه تحویل سفارشات
۲۶ بهمن ۱۳۹۹

آمازون و نوآوری‌های انقلابی در حوزه تحویل سفارشات

آمازون، غول صنعت تجارت الکترونیک و یکی از بازیگران پیشرو در حوزه نوآوری، در تلاش است تا با توسعه فناوری‌های مختلف و با تمرکز ویژه بر روی پهپادها، انقلابی در رویه‌های فعلی تحویل سفارشات پدید آورد. ایده‌های خلاقانه این شرکت، از انبار زیرآب، انبار هوایی و انبار زیرزمینی گرفته تا برج‌های پهپادی، آینده صنعت تجارت الکترونیک را نشانه رفته است.