کمربند ایمنی با قابلیت گرم کردن سرنشینان
۰۹ دی ۱۳۹۷ کمربند ایمنی با قابلیت گرم کردن سرنشینان

آیا تا به حال پیش آمده که در یک روز سرد زمستانی و در حال رانندگی، احساس سرمای شدیدی شما را احاطه نماید؟ همه ما در چنین شرایطی، به بخاری ماشین پناه می‌بریم؛ اما آیا راه‌حل‌های دیگری برای این مسئله وجود ندارد؟ پیشتر، گرم‌کن صندلی‌ها نیز به عنوان یک گزینه جدید، در برخی ماشین‌های لوکس اضافه شده بود و این بار، در یک حرکت نوآورانه، نبوغ فورد، سیستم گرم‌کننده جدیدی را در داخل کمربندهای ایمنی جاسازی نموده است. فورد که این طراحی جدید خود را جدی‌تر از فقط یک ایده در نظر دارد، در سال ۲۰۱۷ میلادی، اقدام به ثبت پتنت مربوطه در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا نیز نمود که اخیراً موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع، به شماره «US10143043» شد.

به کمک سیستم جدید معرفی شده توسط فورد، هر بار که کمربند ایمنی از سوی کاربر استفاده می‌شود، سیستم تعبیه شده به صورت خودکار، کمربند را به منبع برق خودرو متصل می‌کند و همین امر، موجب گرم شدن سطح کمربند و انتقال حرارت به سینه کاربر خواهد شد. این قابلیت، می‌تواند در مناطق سرد جهان، از جمله آمریکای شمالی، کانادا، اروپا و روسیه، مورد استقبال کاربران قرار گیرد.

به نظر می‌رسد که این ایده فانتزی، با اما و اگرهای فراوانی همراه است. برای مثال، نحوه قطع آن در روزهای گرم سال، از بین رفتن و یا اختلال در عملکرد کمربند در طول زمان و یا اتصال برق در مواقع تصادف و خطرات ناشی از آن، تنها بخشی از ابهامات در مورد این پتنت است. شاید قصد فورد از ثبت این پتنت، کارکردهای تهاجمی سیستم پتنت باشد و تنها می‌خواهد از فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای دیگر رقبا جلوگیری نماید. این امر، چیزی است که باید منظر بود و در گذر زمان آن را مشاهده نمود که آیا فورد نسبت به تجاری‌سازی این ایده جالب هم اقدام خواهد کرد یا خیر. اما آنچه مشخص است، حل اما و اگرهای مطرح شده از سوی کارشناسان، چیزی نیست که منجر به توقف فورد شود، چراکه همه این ابهامات، در خصوص گرم‌کن صندلی‌ها نیز صدق می‌نمود که با رفع ایرادات، تجاری‌سازی آن هم برای انواع مختلف خودروها، امکان‌پذیر شد.

لازم به ذکر است که فورد، از جمله خودروسازان مطرحی است که فقط به فکر فروش امروز خود نیست و مسئله تحقیق و توسعه و دستیابی به فناوری‌های نو و دست اول، از جمله نقاط تمرکز اساسی برای آن است. همین مسئله، باعث شده که هر ماه، اخبار جدیدی در خصوص برخی پتنت‌های جدید این شرکت منتشر شود که بعضاً منجر به شگفتی مشتریان این شرکت و حتی کارشناسان فعال در این حوزه می‌گردد. سیستم گرم‌کن موجود در کمربند، کیسه هوای موجود در گردنبند و موتور سیکلت تعبیه شده در اتومبیل، تنها بخشی از این آپشن‌های احتمالی جدیدی هستند که فورد برای خودروهای خود معرفی می‌نماید.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.