فروش پتنت، ابزاری برای درآمدزایی؛ فروش سبد پتنتی در خصوص عینک‌های واقعیت افزوده
۰۹ دی ۱۳۹۷ فروش پتنت، ابزاری برای درآمدزایی؛ فروش سبد پتنتی در خصوص عینک‌های واقعیت افزوده

بسیاری از شرکت‌های فناور بزرگ و کوچک، درآمدزایی از پتنت را به‌عنوان یکی از کارکردهای نوین آن، در دستور کار قرار داده‌اند. واگذاری دارایی‌های فکری که پیش از فراگیری سیستم پتنت، به دلیل نامشهود بودن، بسیار دشوار می‌نمود، امروزه به یکی از انواع معمول مبادلات بین شرکت‌های فناور بدل شده است. شرکت‌هایی همچون نوکیا، کوآلکام و بلک‌بری، از مشهورترین شرکت‌هایی هستند که استراتژی واگذاری و فروش دارایی‌های فکری با هدف کسب درآمد را دنبال می‌کنند. در این میان، شرکت‌های خرد و کلان زیادی، از این قابلیت سیستم پتنت، بهره می‌برند. گروه طراحی «Osterhout-ODG» که در زمینه طراحی و تولید عینک‌های واقعیت افزوده و سایر فناوری‌های هوشمند مرتبط فعالیت می‌کند، در حال برنامه‌ریزی برای فروش مجموعه‌ای از پتنت‌های خود در ماه ژانویه سال آینده است. پتنت‌های فوق، بخشی از مجموعه بزرگ‌تری از دارایی‌های نامشهود و فیزیکی است که «ODG» قصد فروش آن‌ها را دارد.

هیلکو استریمبانک «Hilco Streambank» که یک شرکت ارائه دهنده خدمات در حوزه مالکیت فکری است، مسئولیت واگذاری دارایی‌های فوق را بر عهده خواهد داشته و در حال جستجو برای بهترین روش عرضه آن‌ها است. نماینده این شرکت، اظهار داشته است که مجموعه دارایی‌هایی که برای فروش عرضه شده‌اند، شامل یک سبد گسترده از پتنت‌های مرتبط با واقعیت مجازی «VR» و واقعیت افزوده «AR» است که اصطلاحاً تحت عنوان واقعیت ترکیبی «Mixed Reality»، شناخته می‌شود. این پتنت‌ها و سایر دارایی‌های فکری و فیزیکی مربوط به آن‌ها، برای طراحی و ساخت عینک‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. مجموعه پتنت‌های آماده برای فروش، شامل ۱۰۷ پتنت گرنت شده، ۱۶ پتنت اعلام تأیید شده توسط ارزیاب «Notice of Allowance»، همچنین ۸۳ درخواست در حال ارزیابی و ۷۱ درخواست انتشار یافته است که تا ژانویه ممکن است با تغییراتی مواجه گردد. علاوه بر این، مجموعه‌ای از علائم و نشان‌های تجاری نیز در سبد دارایی‌های عرضه شده وجود دارد.

گفتنی است، «ODG» در سال ۱۹۹۹ میلادی، توسط «رالف اوسترهاوت» تأسیس شده و عینک دید در شب و توسعه دستگاه‌های پیشرفته مورد استفاده در سری فیلم‌های «جیمز باند»، از کارهای قبلی این شرکت به حساب می‌آید. این شرکت، در حال حاضر بر روی سری جدیدی از عینک‌های هوشمند کار می‌کند که ویژگی‌های منحصربه‌فردی، مانند ردیابی و رهگیری اشیاء داشته و با توجه به قیمت مقرون‌به‌صرفه ۲۰۰۰ دلاری، امید فراوانی به موفقیت آن در بازار دارد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.