برگزاری کارگاه آموزشی دوره مقدماتی مالکیت فکری در دانشگاه آزاد ایلام
۰۹ دی ۱۳۹۷ برگزاری کارگاه آموزشی دوره مقدماتی مالکیت فکری در دانشگاه آزاد ایلام

به همت پارک علم و فناوری ایلام، دانشگاه آزاد ایلام و همکاری کانون پتنت ایران، در مورخ ۲۸ آذرماه سال جاری، کارگاهی آموزشی با عنوان «دوره مقدماتی مالکیت فکری»، با حضور بیش از ۴۰ نفر از اعضای هیئت‌علمی, کارشناسان و دانشجویان این مراکز، در محل سالن جلسات دانشگاه آزاد ایلام برگزار گردید.

در زمان شروع کارگاه، جناب آقای «رضا اسماعیل بیگی»، سرپرست مرکز رشد جامع پارک، ضمن خوش آمدگویی به حضار، در خصوص اهمیت مالکیت فکری و پتنت و رویکرد مثبت این مرکز نسبت به محافظت از دارایی‌های فکری مجموعه از طریق ثبت پتنت، مطالبی را ایراد نمودند.

این کارگاه یک روزه، با هدف آشنایی اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان، با مالکیت فکری و ثبت اختراع در مجامع بین‌المللی، تشویق محققین و مخترعین و ارتقای سطح علمی آن‌ها و با حضور مدیر مرکز رشد دانشگاه ایلام، برگزار گردید. عناوین مطرح شده در این کارگاه، شامل اصول و مفاهیم مالکیت فکری، آشنایی با کلیات و مصادیق مالکیت فکری (ثبت اختراع، علامت تجاری، طرح‌‏های صنعتی، کپی رایت و غیره)، تعریف پتنت و اهمیت آن، شرایط احراز یک اختراع به عنوان پتنت، بیان فرایند ثبت پتنت و نگهداری از آن و همچنین جستجوی پتنت‌های داخلی و خارجی بود.

 

 

برخی از نکات ویژه‌ای که در این کارگاه، توسط مدرس محترم، خانم لیلا زارعی مطرح گردید، عبارتند از:

  • نحوه پتنت خوانی؛
  • آشنایی با قوانین ملی و معاهدات بین‏‌المللی در حوزه مالکیت فکری؛
  • معرفی پایگاه داده‌های جستجوی اختراعات؛
  • نحوه نگارش متن اختراع و ادعانامه؛
  • روند ثبت اختراع داخلی و خارجی؛

از جمله نکات مطرح در کارگاه، معرفی خدمات کانون پتنت ایران به حضار بود که از آن جمله، می‌توان به مواردی نظیر حمایت از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حمایت از ثبت اختراع خارجی، اشاره نمود.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.