پیوستن غول تجارت الکترونیک چین به شبکه جهانی منبع باز اختراعات
۱۱ دی ۱۳۹۷ پیوستن غول تجارت الکترونیک چین به شبکه جهانی منبع باز اختراعات

روابط تجاری بین آمریکا و چین، به‌عنوان دو اقتصاد بزرگ جهان، در ماه‌های اخیر به‌شدت متلاطم بوده است، به طوری که کارشناسان، از تعبیر «رسیدن به نقطه جوش»، برای توصیف جنگ تجاری دو کشور استفاده می‌کنند. یکی از موارد اختلاف بین آمریکا و چین، سوءاستفاده از دارایی‌های فکری و سرقت گسترده آن‌ها توسط طرف چینی است که به نظر می‌رسد گام‌هایی برای تلطیف و بهتر شدن روابط برداشته شده است. «علی بابا» و یکی از زیرمجموعه‌های آن، به نام «ANT Financial»، خبر از پیوستن به شبکه جهانی منبع باز اختراعات «Open Invention Network-OIN» داده‌اند.

علی‌بابا که می‌توان آن را آمازون یا «eBay» چین نامید، ارزشی بالغ بر ۸۰ میلیارد دلار داشته و بزرگ‌ترین شرکت چینی است که تا به اینجای کار، به «OIN» خواهد پیوست. با توجه به سردمداری چین در زمینه ثبت پتنت که این کشور را به رده نخست کشورهای برتر در این زمینه رسانیده است، پیوستن یکی از شرکت‌های بزرگ چینی به «OIN»، شروع بسیار خوبی خواهد بود. «OIN»، یک کنسرسیوم منبع باز پتنت است که در سال ۲۰۰۵ میلادی تأسیس شده و عضویت برخی از غول‌های فناوری جهان، مانند گوگل، «IBM» و به تازگی، مایکروسافت، موجب شده است که منافع حضور در چنین کنسرسیومی، بسیار چشمگیر شود. در این کنسرسیوم، حق امتیاز بهره‌برداری از پتنت و مجوزهای متقابل، برای تمامی اعضاء رایگان خواهد بود. مایکروسافت، به‌عنوان یکی از بازیگران پیشرو در حوزه نرم‌افزار، یکی از شرکت‌هایی است که پیوستنش به «OIN» و به اشتراک‌گذاری بیش از ۶۰ هزار پتنت در آن، بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران را متعجب نمود.

گفتنی است، اختراعات به اشتراک گذاشته شده در این کنسرسیوم، به طور خاص به نرم‌افزار لینوکس و فناوری‌های مرتبط با آن متمرکز بوده و مجموعه‌ای از فناوری‌ها و نرم‌افزارهای مشهور، از جمله اندروید، آپاچی «Apache»، کروم «Chrome OS»، کوبرنتیس «Kubernetes» و لیبر آفیس «LiberOffice»، تحت پوشش آن قرار دارند. «کیت برگلت»، مدیر «OIN»، با ابراز شادمانی از پیوستن علی‌بابا به این کنسرسیوم، افزود: «صنایع مبتنی بر تجارت الکترونیک و محاسبات و خدمات مالی، با اختلالات قابل‌ملاحظه‌ای روبرو هستند. رهبران پیشرو در این صنایع، می‌توانند برای مقابله با این چالش‌ها، از مزایای نوآوری‌های مشترک و تقسیم اثرگذار فناوری‌های خود، استفاده نمایند.»

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.