استفاده از بلاک‌چین برای ردیابی تاریخچه فعالیت‌ها در رسانه‌های اجتماعی
۱۳ دی ۱۳۹۷ استفاده از بلاک‌چین برای ردیابی تاریخچه فعالیت‌ها در رسانه‌های اجتماعی

شرکت «AT&T»، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران حوزه ارتباطات، در حال کار بر روی ایده جدیدی است که رصد و تهیه یک نقشه جامع، از اطلاعات مبادله شده در شبکه‌های اجتماعی را در دستور کار خود دارد. پتنت جدید این شرکت که در تاریخ ۱۳ دسامبر سال جاری میلادی، از سوی اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، با شماره «۲۰۱۸۰۳۵۹۰۸۹» انتشار یافته است، سیستمی مبتنی بر بلاک‌چین را توصیف می‌کند که قابلیت شناسایی، ثبت و ایجاد یک نقشه تاریخی جامع، از مبادلات آنلاین کاربران را فراهم می‌نماید.

با استقرار سیستم جدید معرفی شده توسط «AT&T»، کاربران می‌توانند روند مبادلات اطلاعات و همچنین، تغییر ایده‌ها و خط مشی‌ها را، در زمان‌ها یا مکان‌های مختلف، دنبال نموده و حتی رفتار دوستانشان را در گذر زمان، ردیابی نمایند. این قابلیت، ارزش قابل‌توجهی برای تجارت الکترونیک، بازاریابی و تبلیغات هدفمند در پی خواهد داشت. بر اساس فناوری معرفی شده در این پتنت، با بهره‌گیری از فناوری بلاک‌چین، اشتراک‌گذاری اطلاعات، ایده‌ها و علایق شغلی را از طریق شبکه‌های مجازی دنبال نموده و با طراحی پلتفرمی از تاریخچه فعالیت‌ها در رسانه‌های اجتماعی که قابلیت تغییر توسط هیچ کاربری را نخواهد داشت، طیف وسیعی از کاربردهای اجتماعی، فرهنگی و تبلیغاتی را می‌توان دنبال نمود.

فناوری بلاک‌چین، با توجه به دامنه بسیار وسیع کاربرد و فرصت‌هایی که می‌تواند برای شرکت‌ها و صنایع مختلف، به‌ویژه مؤسسات مالی به همراه داشته باشد، مورد توجه بسیاری از متخصصین قرار گرفته است. امروزه از فناوری بلاک‌چین، به‌عنوان یک فناوری انقلابی یاد می‌شود که می‌تواند زندگی بشر را با تغییرات بسیار جدی مواجه سازد. این تأثیر، به حدی زیاد است که برخی آن را معادل ظهور اینترنت در سال‌های پایانی قرن بیستم می‌دانند. پتنت‌های انتشار یافته از سوی شرکت‌های فناور مختلف، حاکی از این است که فناوری بلاک‌چین، برای مبادلات ارزهای دیجیتال، افزایش امنیت در بازی‌های واقعیت افزوده، بهبود خدمات لجستیک و تحویل کالا، استفاده از ربات‌ها برای هوشمندسازی سیستم حمل سفارشات و حتی صنعت چاپ سه‌بعدی، استفاده می‌گردد.

گفتنی است، ایده استفاده از فناوری بلاک‌چین برای رصد و ردیابی مبادلات و حتی فایل‌های الکترونیک، از سوی شرکت‌های مختلفی دنبال می‌شود. به عنوان مثال، شرکت «Xerox»، در پتنت جدید خود که در ماه نوامبر سال گذشته، تأیید و گرنت شده است، یک سیستم حسابرسی را برای فایل‌های الکترونیک معرفی می‌نماید که تاریخچه اسناد، شامل تاریخ ثبت و تغییرات اعمال شده بر روی آن‌ها را دنبال می‌کند. با توجه به مکانیسم منحصربه‌فرد این سیستم، دستکاری فایل‌های ثبت شده، تقریباً ناممکن می‌گردد. علاوه بر این، شرکت «Amex» نیز یک سیستم مبتنی بر بلاک‌چین توسعه داده است که ضبط و انتقال تصویر مرتبط با رسید تبادلات را با استفاده از تلفن همراه ممکن می‌سازد. این سیستم، از طریق تشخیص کاراکترهای نوری، تصویر را آنالیز نموده و با سوابق مرتبط با آن، تطبیق می‌دهد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.