بهینه‌سازی تصمیم‌گیری‌های تجاری سازمان‌ها به کمک محاسبات کوانتومی
۱۷ دی ۱۳۹۷ بهینه‌سازی تصمیم‌گیری‌های تجاری سازمان‌ها به کمک محاسبات کوانتومی

شرکت «Accenture»، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع برای یک «موتور بهینه‌سازی کوانتومی» شده است که از فناوری محاسبات کوانتومی، برای بهینه‌سازی تصمیم‌گیری‌های تجاری سازمان‌ها، استفاده می‌کند. با استفاده از توانایی فیزیک کوانتومی در پردازش موازی محاسبات چندگانه، می‌توان مسائل تجاری پیچیده را، میلیون‌ها بار سریع‌تر از محاسبات کلاسیک حل نمود. پتنت گرنت شده جدید «Accenture»، به شماره «US10095981B1»، نشان می‌دهد که سازمان‌ها، می‌توانند با استفاده از مزایای هر دو تکنیک محاسبات کلاسیک و کوانتومی، به بهترین شکل، برای دستیابی به راه‌حل‌های موفقیت‌آمیز برای حل مسائلی که تا پیش از این قابل حل نبودند، بهره بگیرند.

این پتنت، یک موتور بهینه‌سازی را توصیف نموده که به سازمان‌ها کمک می‌نماید تا طیف گسترده‌تری از راه‌حل‌ها را برای چالش‌های تجاری بررسی نموده و بهترین حالت را انتخاب کنند. این امر، باعث بهبود تصمیم‌گیری‌های تجاری و در نتیجه بهره‌وری عملیاتی می‌شود. به عنوان مثال، در کشف درمان‌های پزشکی جدید، نیاز است که شرکت‌های داروسازی، میلیون‌ها فرمول شیمیایی را پردازش نمایند. بنابراین، ممکن است سال‌ها طول بکشد تا به موفقیت برسند. اما راه حل توصیف‌شده در پتنت، به شرکت‌های دارویی کمک می‌کند که ترکیبات دارویی را بر مبنای تجارب گذشته، با سرعت بیشتری بررسی نموده و زمان لازم برای وارد کردن درمان‌های جدید به بازار را کاهش دهند.

با روش‌های کنونی، برای اینکه توزیع‌کنندگان بزرگ، تصمیم بگیرند که کدام کامیون باید به کدام مرکز توزیع برود و کدام محموله را به کدام فروشگاه منتقل نماید، تنها یک یا دو سناریوی ساده می‌توان ارائه نمود. این در حالی است که به کمک فناوری ارائه شده، یک توزیع‌کننده، می‌تواند سناریوهای بیشتری را بررسی نموده و پرسش و پاسخ‌های جدید و متفاوتی را برای درک بهتر پیامدهای تصمیمات خود، در نظر داشته باشد که به تصمیم‌گیری بهتر ختم می‌گردد.

«پائول داگرتی»، مدیر فناوری و نوآوری «Accenture»، در خصوص پتنت جدید این شرکت، اظهار داشت: «محاسبات کوانتومی، قابلیت تغییر عملکرد سازمان‌ها در همه صنایع را دارد. ما خود را متعهد به شکل دادن به آینده، برای ایجاد ارزش تجاری می‌دانیم. پتنت موتور بهینه‌سازی محاسبات کوانتومی، نمونه‌ای از چگونگی سرمایه‌گذاری استراتژیک ما و استفاده از این فناوری، برای ارائه نتایج ملموس است.»

گفتنی است که در بازارهای به سرعت در حال تغییر، شرکت‌ها باید بتوانند اقدام بعدی خود را به سرعت و دقت، تعیین نمایند. ادغام هر دو نظام محاسبات کلاسیک و کوانتومی، می‌تواند به سازمان‌ها اجازه دهد که شبیه‌سازی‌ها را در یک مقیاس وسیع، برای تعیین بهترین نتایج ممکن، انجام دهند. این یک مفهوم واقعاً بصری است؛ مشتریان می‌توانند آن را به منظور حل مسائل بهینه‌سازی، برای طیف گسترده‌ای از کاربردها، مانند یادگیری ماشین، امنیت اطلاعات، تشخیص الگو، تجزیه‌وتحلیل تصویر، بیوانفورماتیک و ... استفاده نمایند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.