آنالیز داده‌های خواب بیماران برای مراقبت‌های بهداشتی
۱۹ دی ۱۳۹۷ آنالیز داده‌های خواب بیماران برای مراقبت‌های بهداشتی

اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، از پتنت گرنت شده جدیدی به شماره «US10028698» رونمایی نموده است که به کمک فناوری معرفی شده در آن، می‌توان با استفاده از حس‌گرهای خاصی، اقدام به جمع‌آوری اطلاعات در خصوص خواب بیماران نمود. این پتنت جدید متعلق به شرکت «CleveMed» که با عنوان «روش و دستگاهی برای تجزیه‌وتحلیل خواب» ارائه شده است، این قابلیت را فراهم نموده که به کمک حس‌گرهای استاندارد، نه در محل بیمارستان، بلکه در منزل بیمار، اقدام به جمع‌آوری اطلاعات در خصوص خواب وی نموده و اطلاعات و داده‌های جمع‌آوری شده را به کمک اینترنت یا شبکه‌های کابلی، منتقل نمود.

دکتر «بریان کالکوفسکی»، معاون اجرایی و مشاور عمومی شرکت «CleveMed»، در خصوص گواهی ثبت اختراع اخذ شده از اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، اظهار داشته است: «ما از دریافت این تأییدیه، بسیار هیجان زده‌ایم و معتقدیم که در آینده نزدیک، با توجه به پیشرفت دستگاه‌های آزمایش خانگی خواب، فرصت‌های قابل توجهی را برای ارائه مجوز بهره‌برداری بدست خواهیم آورد. این فناوری، با توجه به قابلیت تلفیق داده‌ها، هزینه‌های تشخیص بیماری را کاهش قابل توجهی داده و راهکاری مناسب هم برای بیماران و هم بیمه‌کنندگان خواهد بود».

«هانی کیالی»، مدیرعامل شرکت نیز در خصوص اختراع ارائه شده، اعلام نموده است: «ما تقریباً از پانزده سال پیش، شروع به توسعه فناوری‌های انتقال داده کردیم و یک استراتژی متمرکز را برای بهبود دسترسی به داده‌های خواب خانگی، دنبال نمودیم. در حال حاضر، این تکنیک‌ها در بازار رایج است و مزایای رقابتی قبل قبولی را نه تنها در بازارهای فعلی، بلکه در زمینه‌های جدیدی مانند تجزیه‌وتحلیل کلان داده‌ها، برای ما به ارمغان آورده است. هدف ما، این است که کلان داده‌هایی را که در حال حاضر بر مبنای اطلاعات خواب بیمارستان است، گسترش داده تا شامل داده‌های گسترده خانه هم بشود».

گفتنی است، «Cleveland Medical Devices Inc»، یک شرکت فعال در زمینه ارائه خدمات و تجهیزات قابل حمل برای تست خواب بوده که دارای فعالیت جهانی و بازار گسترده‌ای در کشورهای مختلف جهان است. این شرکت، حفاظت از دستاوردهای حاصل از تحقیق‌وتوسعه خود را به صورت قابل توجهی مد نظر قرار داده و در این راستا، سبد پتنت گسترده‌ای، شامل ۲۰ پتنت گرنت شده و ۲۷ پتنت در حال بررسی دارد.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day