دارویی برای کاهش اثرات شیمی‌درمانی و درمان سرطان ریه
۲۰ دی ۱۳۹۷ دارویی برای کاهش اثرات شیمی‌درمانی و درمان سرطان ریه

اگرچه توجه به محافظت از اختراعات و دستاوردهای ناشی از فعالیت‌های تحقیق‌وتوسعه‌ای، برای حوزه‌های مختلف صنعتی، از اهمیت بالایی برخوردا است، اما در حوزه صنایع دارویی، این اهمیت دوچندان بوده و اتخاذ استراتژی‌های خاصی را می‌طلبد. در همین راستا، بسیاری از شرکت‌های فناور فعال در حوزه مراقبت‌های بهداشتی و تولید محصولات دارویی، توسعه یک سبد استراتژیک پتنت، جهت موفقیت در تجاری‌سازی را یکی از اولویت‌های سیاستی خود می‌دانند. این اولویت‌ها، با توجه به حفاظت در منطقه جغرافیایی ثبت پتنت شده و هزینه‌های قابل توجه ثبت در کشورهای مختلف، لزوم اتخاذ تصمیمات جدی را برای شرکت‌ها الزامی می‌نماید. «BeyondSpring» که یک شرکت بین‌المللی زیست دارویی و با تمرکز بر توسعه درمان‌های سرطانی نوآورانه است، در خصوص ترکیب دارویی خود به نام «Plinabulin»، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع با شماره «US010155748B2»، از اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» شده است که روند خاص ثبت درخواست این پتنت، خود مثال بارزی از یک استراتژی اتخاذ شده توسط یک شرکت موفق است.

شرکت «BeyondSpring»، برای اولین بار، در ماه جولای سال ۲۰۱۵ میلادی، اقدام به ثبت درخواست موقت پتنت با شماره «62/191990»، در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا نمود. پتنت موقت، این دستاورد را برای شرکت حاصل می‌کرد تا با هزینه‌ای کم و اتلاف زمانی اندک، برای محافظت از دستاورد خود برای مدت یک سال، اقدام نماید و در نتیجه، فرصتی برای شرکت فراهم نموده تا برای ارزیابی‌های نهایی دستاورد و اقدام برای ثبت دائم آن، تصمیم‌گیری کند. در مرحله بعدی، ثبت درخواست دائم خود را در جولای سال ۲۰۱۶ میلادی انجام داده و بر اساس آن، درخواست «PCT» را نیز با شماره «PCT/US2016/041773»  پیگیری نموده است.

لازم به ذکر است که این اختراع، در ۲۴ منطقه جغرافیایی دیگر در سراسر جهان نیز در حال بررسی است که از آن جمله، می‌توان به اروپا، ژاپن، کره، کانادا و چین، اشاره نمود. دکتر «لین هوانگ»، مدیرعامل شرکت و یکی از بنیان‌گذاران آن که یکی از مخترعان پتنت مذکور نیز بوده است، در خصوص پتنت گرنت شده، اعلام داشته است: «افزودن یک پتنت دیگر به پرونده قدرتمند مالکیت فکری شرکت، ما را قادر می‌سازد تا به طور موثرتری، پتانسیل تجاری Plinabulin را در استفاده برای تجویزهای پزشکی، به منظور پیش‌گیری از نوتروپنی ناشی از شیمی‌درمانی و درمان سرطان ریه، بکار گیریم. این گواهی ثبت اختراع، از Plinabulin حفاظت نموده و موقعیت شرکت را به عنوان رهبری جهانی در زمینه توسعه داروهای نوین، مستحکم می‌نماید.»

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day