بکارگیری فناوری‌های پوشیدنی برای کاهش دردهای مزمن در هنگام خواب
۲۳ دی ۱۳۹۷ بکارگیری فناوری‌های پوشیدنی برای کاهش دردهای مزمن در هنگام خواب

شرکت نورومتریکس «NeuroMetrix» که در زمینه عرضه روش‌های درمانی دردهای مزمن فعال است، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع برای فناوری تحریک الکتریکی بدن در هنگام خواب شده است. این پتنت که در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی به ثبت رسیده بود، در تاریخ ۲۵ دسامبر سال گذشته میلادی، با عنوان «الکترود پوستی با استفاده از امپدانس بین الکترود و پوست» و با شماره «US10159835B2»، از سوی دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، تأیید شده است.

پتنت فوق‌الذکر، به تشریح روشی جدید و ایمن، برای کنترل تماس الکترود با پوست و تحریک الکتریکی در هنگام خواب، می‌پردازد. نورومتریکس، در حال حاضر دارای ۱۰ عدد «US» پتنت است که فناوری پوشیدنی تسکین درد این شرکت که با عنوان «Quell» شناخته می‌شود را پوشش می‌دهند. «شای ان گزانی»، مدیرعامل نورومتریکس، با ابراز خوشحالی از اخذ گواهی ثبت اختراع جدید، اظهار داشت: «این پتنت، شامل فناوری مهمی است که به افراد مبتلا به دردهای مزمن، اجازه می‌دهد تا برای کاهش درد خود، در طول شب نیز از Quell استفاده نمایند. بسیاری از بیماران، از درد در هنگام خواب شکایت داشته و به‌کارگیری روش درمانی در طول شب، برایشان بسیار مهم است. بیش از سی هزار نفر از مشتریان ما، از Quell در هنگام خواب استفاده می‌کنند. علاوه بر این، Quell تنها وسیله محرک عصبی الکتریکی پوستی است که توسط FDA، برای استفاده در شب مورد تأیید قرار گرفته است.»

یکی از صنایعی که به صورت گسترده‌ای از سیستم پتنت برای محافظت از نوآوری‌های جدید استفاده می‌کند، صنایع دارویی و مراقبت‌های بهداشتی است. استقبال وسیع شرکت‌های پزشکی و دارویی از ثبت اختراع، موجب شده است تا دسترسی به نوآوری و ابداعات جدید در حوزه محصولات دارویی و بهداشت عمومی که عمدتاً در قالب پتنت‌های دارویی و پزشکی عرضه می‌شوند، به یکی از موضوعات مهم و مورد توجه محققین، سیاست‌گذاران و عموم مردم بدل گردد. نیاز به رفع مشکلات درمان و سلامت افراد از یک‌سو و ایجاد انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های تحقیق و توسعه دارویی از سوی دیگر، از مهم‌ترین جنبه‌های مطرح در این زمینه به شمار می‌آیند. در این راستا، نورومتریکس نیز که یک شرکت نوآور فعال در زمینه مراقبت‌های پزشکی است، از پتنت و حفاظت از دارایی‌های فکری شرکت غافل نشده است و آن را به عنوان اصلی مهم در مسیر کسب‌وکار خود، در نظر گرفته است.

گفتنی است، نورومتریکس، ترکیبی از تحریک عصبی و ​​پزشکی دیجیتال را برای رفع مشکلات مزمن، مانند درد مزمن، اختلالات خواب و دیابت، استفاده می‌کند. محصول اصلی این شرکت، «Quell» نام دارد که یک دستگاه درمانی پوشیدنی است که برای کاهش دردهای مزمن استفاده شده و می‌توان به کمک آن، درمان را برای هر بیمار، شخصی‌سازی و مدیریت نمود. لازم به ذکر است، وضعیت بیماران در هنگام خواب و استفاده از داده‌های حاصل از آنالیز خواب آن‌ها برای کاهش هزینه‌های درمانی، از مواردی است که برخی از شرکت‌های فناور پزشکی، مانند نورومتریکس و «CleveMed»، بر آن متمرکز شده‌اند.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day