خودپردازهای مبتنی بر بلاک‌چین؛ سریع‌تر، ایمن‌تر و قابل ردیابی
۲۴ دی ۱۳۹۷ خودپردازهای مبتنی بر بلاک‌چین؛ سریع‌تر، ایمن‌تر و قابل ردیابی

یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های آمریکا، پتنت جدیدی به ثبت رسانیده است که این بانک را قادر می‌سازد تا دستگاه‌های خودپرداز جدیدی، مبتنی بر فناوری بلاک‌چین، طراحی و تولید نماید. این دستگاه‌ها، می‌توانند معاملات را کارآمدتر، سریع‌تر و از همه مهم‌تر، قابل ردیابی نمایند. «BOA»، دومین بانک بزرگ آمریکا است و پتنت فوق، می‌تواند یک انقلاب بزرگ در عملیات بانکی آن ایجاد نماید. این مؤسسه مالی، در حال حاضر حدود ۵۰ پتنت به ثبت رسانیده که تمامی آن‌ها، متمرکز بر ایجاد سیستمی بر مبنای فناوری «Distributed Ledger Technology» هستند. دستگاه‌های پیشنهادی، از پردازنده، حافظه و رابط کاربری که در تمامی دستگاه‌های خودپرداز فعلی وجود دارد، استفاده می‌کند، با این تفاوت که به‌کارگیری فناوری بلاک‌چین، موجب می‌شود تا برخی از مشکلاتی که مؤسسات مالی معمولاً در استفاده از دستگاه‌های خودپرداز با آن مواجه می‌شوند، رفع گردد.

بنا بر توضیحات مندرج در این پتنت، ادغام دستگاه‌های خودپرداز رایج، بعضاً با فرآیندهای کاری بانک‌ها مشکل است، چراکه یک «ATM» خاص متعلق به یک مؤسسه مالی، سیستم‌عامل آن بانک را اجرا می‌کند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، استفاده از بلاک‌چین، موجب می‌شود تا یک مشتری، با استفاده از یک «ATM» متفاوت از بانک خود، به همان شبکه بانک خودش، متصل گردد. همچنین، این فناوری، با فراهم نمودن قابلیت ردیابی، کاربران را قادر می‌سازد تا قابلیت معامله مقادیر بیشتری را داشته باشند. تمامی این موارد، موجب خواهد شد تا ارسال و دریافت وجوه، سریع‌تر، ایمن‌تر و مطمئن‌تر انجام گرفته و کارایی فرآیندهای بانکی به شدت افزایش یابد.

لازم به ذکر است، بانک «BOA»، از مؤسسات مالی پیشرو در توسعه فناوری بلاک‌چین به حساب می‌آید. سرمایه‌گذاری وسیع این بانک در بلاک‌چین، ایجاب می‌کند تا یک استراتژی قدرتمند حفاظت از دارایی‌های فکری را در پیش گیرد. از همین رو، فعالیت‌های ثبت اختراع گسترده‌ای را در طی سال‌های ۲۰۱۵ میلادی به این‌سو، صورت داده و از نظر تعداد درخواست‌های ثبت پتنت، در صدر فهرست شرکت‌های فعال در حوزه بلاک‌چین قرار گرفته است. این بانک، در سال ۲۰۱۷ میلادی، بیش از ۶۰ پتنت با موضوع بلاک‌چین به ثبت رسانده است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day