هووآوی، علی‌بابا و شیائومی نوآورترین شرکت‌های چینی در سال ۲۰۱۸
۲۴ دی ۱۳۹۷ هووآوی، علی‌بابا و شیائومی نوآورترین شرکت‌های چینی در سال ۲۰۱۸

هووآوی، به‌عنوان نوآورترین شرکت چینی در سال ۲۰۱۸ میلادی انتخاب شد. در فهرستی که اخیراً توسط مجله معتبر فورچون انتشار یافته است، پس از هووآوی، شرکت‌های مشهور علی‌بابا و شیائومی، در رتبه‌های بعدی نوآورترین شرکت‌های چینی قرار دارند. این فهرست، تحت عنوان «نوآورترین شرکت‌های چینی سال ۲۰۱۸» و پس از بررسی ۳۵۹ شرکت، منتشر شده است. این بررسی که با مشارکت شرکت مشاوره «A.T. Kearney» انجام گرفته است، لیستی از شرکت‌های نوآور در بخش‌های مختلفی چون مخابرات، خانه‌های هوشمند، خرده‌فروشی، تولید، لجستیک، بانکداری و مراقبت‌های بهداشتی را مورد بررسی قرار داده است.

«فرانسیس گری»، مدیر سازمان جهانی مالکیت فکری «WIPO»، در خصوص این موضوع، اظهار داشته است: «صعود سریع چین، نشان‌دهنده رویکرد استراتژیک رهبران ارشد این کشور، برای توسعه ظرفیت نوآوری در سطح جهانی و حرکت پایه اقتصادی به سمت صنایع دانش‌محوری است که برای حفظ مزیت رقابتی، به نوآوری تکیه می‌کنند.»

گفتنی است، تقریباً ده دهه است که چین با رشد اقتصادی دو رقمی، تعجب جهانیان را برانگیخته است. محصولات چینی که در مقایسه با محصولات سایر کشورها، دارای قیمت تمام‌شده بسیار کمتری هستند، عملاً بازار جهان را در اختیار گرفته‌اند. این امر، به حدی شایع است که حتی برخی از کارشناسان حوزه تولید و اقتصاد، از اصطلاح «کارگاه جهان»، برای توصیف مزیت‌های ساخت محصول در چین استفاده می‌کنند. این کشور، در طی سال‌های اخیر، به بحث نوآوری و انتقال به اقتصاد دانش‌بنیان، توجهی ویژه داشته که تقویت سیستم مالکیت فکری و بهبود جایگاه این کشور از نظر تعداد ثبت اختراعات، علائم تجاری و ...، از مصداق‌های آن به شمار می‌آید. چین در ماه ژوئیه، به فهرست ۲۰ اقتصاد نوآور جهان پیوست و رتبه هفدهم را در شاخص جهانی نوآوری سازمان جهانی مالکیت فکری، به دست آورد. این پیشرفت، در مقایسه با سال ۲۰۱۳ میلادی که چین رتبه ۳۵ را کسب نموده بود، بسیار قابل توجه است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day