تمدید و توسعه همکاری‌های فناورانه با هدف استفاده از فرصت‌های جدید بازار
۲۶ دی ۱۳۹۷ تمدید و توسعه همکاری‌های فناورانه با هدف استفاده از فرصت‌های جدید بازار

«اینتردیجیتال» که یک شرکت فعال در تحقیق‌وتوسعه فناوری‌های مرتبط با تلفن‌های همراه است، از گسترش مشارکت‌های تجاری خود، با شرکت سونی آمریکا خبر داده است. بنا بر اخبار و گزارشات انتشار یافته پیرامون این توافق، دو شرکت، مدت سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه کانویدا وایرلس «Convida Wireless» را که در سال ۲۰۱۳ میلادی راه‌اندازی شده بود، تمدید نموده و تمرکز خود را بیشتر بر نسل پنجم شبکه تلفن همراه «5G»، شامل اینترنت اشیاء «IoT» و تحقیقات زیرساختی خواهند گذاشت. این حرکت، هم‌جهت با تحولات بازار و فضای رقابتی است که با نهایی شدن اولین عرضه شبکه نسل پنجم استاندارد در سال ۲۰۱۸ و ارائه محصولات و خدمات مختلف از آن زمان، به وجود آمده است. علاوه بر تمدید دوره سرمایه‌گذاری، به نظر می‌رسد که این توافق، در بردارنده، ارائه مجوز بهره‌برداری از پتنت‌های اینتردیجیتال نیز بوده است.

نسل پنجم شبکه تلفن همراه که تا سال ۲۰۲۰ میلادی به بهره‌برداری کامل خواهد رسید، تغییراتی شگرف در زندگی بشر و کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری‌های تلفن همراه ایجاد خواهد کرد. پرسش اینجاست که این فناوری، بجز سرعت بیشتر در مقایسه با «3G» و «4G»، چه خواهد داشت؟ بسیاری معتقدند که این فناوری، به انسان کمک خواهد کرد تا مواردی جدید و خارق‌العاده را تجربه نماید. از این فناوری، به‌عنوان کلید اینترنت اشیاء یاد می‌شود که با سرعت بسیار بالای خود،  تمامی دستگاه‌های الکتریکی پیرامون ما را به اینترنت متصل نموده و ارتباطی پایدار را موجب خواهد شد. میلیاردها سنسور تعبیه شده در لوازم برقی خانگی، سیستم‌های امنیتی، قفل در خانه‌ها، خودروها و فناوری‌های پوشیدنی، به کاربران کمک می‌کنند تا همه چیز، از ورود و خروج افراد به محیط کار، تا حرکت خودروها، با استفاده از اینترنت و کاملاً خودکار انجام گیرند. تمام این تصورات، هنگامی ممکن خواهد بود که اینترنتی پرسرعت و پایدار در اختیار داشته باشیم که نسل پنجم، با دارا بودن سرعتی 66 برابری، در مقایسه با نسل چهارم، آن را در اختیار ما می‌گذارد. لازم به ذکر است، ظهور فناوری نسل پنجم، موجب شده است تا فضای رقابت در این حوزه، با تغییراتی همراه گردد و شرکت‌های فناور نیز به تبع آن، تغییراتی در استراتژی‌های توسعه‌ای خود ایجاد نمایند. تا پیش از این و با تشدید رقابت‌ها در زمینه نسل چهارم «4G»، بسیاری از شرکت‌ها، در تلاش برای توسعه فناوری‌های مبتنی بر آن بودند. برای مثال، در بین سال‌های ۲۰۱۴ الی ۲۰۱۶ میلادی، ۱۸۵۹ پتنت، از سوی شرکت‌های آسیایی در زمینه فناوری «4G LTE» به ثبت رسیده است (سهم ۴۰ درصدی) که شرکت‌های آسیایی مانند «LG»، سامسونگ و هوآووی، از بازیگران کلیدی در توسعه آن به شمار می‌روند.

قرارداد جدید، همچنین نشان می‌دهد که سونی، در «Chordant» که کسب‌وکار مربوط به اینترنت اشیای «اینتردیجیتال» است، سرمایه‌گذاری می‌کند. کانویدا وایرلس، در سال ۲۰۱۳ میلادی، به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری مشترک برای تلفیق تخصص الکترونیک سونی با تخصص اینترنت اشیاء «اینتردیجیتال»، راه‌اندازی شد، تا تحقیقات جدید در ارتباطات اینترنت اشیاء و سایر زمینه‌های ارتباطی را، به شیوه‌ای بهینه هدایت نماید. در ادامه، در سال ۲۰۱۵ میلادی، دامنه فعالیت‌ها در کانویدا گسترش داده شد تا شبکه نسل پنجم را نیز در بر گیرد.

«ویلیام جی مریت»، رئیس و مدیرعامل شرکت «اینتردیجیتال»، در خصوص تعامل دو شرکت با یکدیگر، می‌گوید: «شرکت سونی آمریکا، شریک خوبی برای ما بوده است و خوشحالیم که ارتباطات تجاری ما، شامل تجارت Chordant نیز می‌شود. همکاری ما با سونی، مدلی بسیار خوب از مشارکت است و نشان می‌دهد که ما می‌توانیم با شرکت‌های سراسر جهان کار کنیم، نیازهای آن‌ها را درک نموده و پیشنهادات تحقیقاتی هماهنگ با نیازهای آن‌ها ارائه دهیم؛ پیشنهاداتی که برای هر دو طرف سودمند باشد. ما همچنین از تمرکز کانویدا وایرلس بر شبکه نسل پنجم، بسیار هیجان زده‌ایم. این فناوری، بسیار هیجان‌انگیز است و ما فکر می‌کنیم که قابلیت تبدیل به یک کاربرد صنعتی را برایمان به ارمغان خواهد آورد».

گفتنی است، سونی آمریکا، بخشی از شرکت سونی مادر محسوب می‌شود که به‌عنوان سرشاخه و نماینده اصلی این شرکت در آمریکا، به فعالیت مشغول است. شرکت سونی، در طی سال‌های اخیر، به شدت در زمینه توسعه اشیاء هوشمند، به‌عنوان یکی از شاخه‌های اصلی انقلاب صنعتی چهارم، فعال بوده است. بنا به گزارش «EPO» که با عنوان «پتنت و انقلاب صنعتی چهارم» انتشار یافته است، این شرکت با ۸۸۵ پتنت ثبت‌شده در دفتر ثبت اختراعات اروپا، سومین شرکت برتر پس از سامسونگ و «LG» است که در زمینه فناوری‌های مرتبط با «4IR» مشغول بکار است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day