اصلاحیه راهنمای تعیین صلاحیت موضوع توسط «USPTO»
۲۹ دی ۱۳۹۷ اصلاحیه راهنمای تعیین صلاحیت موضوع توسط «USPTO»

بر اساس اعلام اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، راهنمای تعیین صلاحیت موضوع، تحت بند قانونی «35U.S.C.101» و همچنین کاربرد بند قانونی «35 U.S.C.112»، در خصوص اختراعات کامپیوتری، با اصلاحاتی روبرو شده است که از مورخ ۷ ژانویه سال جاری میلادی، اجرایی می‌شوند.

«اصلاحیه ۲۰۱۹ دستورالعمل‌های تعیین صلاحیت موضوع ثبت اختراع»، دو تغییر اولیه را در مورد روش انجام اولین گام آزمون دادگاه عالی آلیس/ مایو، ایجاد نموده است. این تغییرات، به ارزیابان در تعیین اینکه، آیا یک ادعا منجر به یک استثناء قضایی می‌شود یا خیر، کمک می‌نماید. بر این اساس، مطابق با رویه قضایی و در تلاش برای بهبود قطعیت و قابلیت اطمینان، دستورالعمل‌های اصلاح‌شده، مفاهیم کلیدی را که توسط دادگاه‌ها به عنوان ایده‌های انتزاعی شناسایی‌شده‌اند، استخراج و ترکیب نموده، تا توضیح دهد که استثناء ایده انتزاعی، شامل گروه‌های خاصی از موضوعات، از جمله مفاهیم ریاضی، روش‌های سازمان‌دهی فعالیت‌های انسانی و فرآیندهای ذهنی است.

در این راستا، به منظور تشخیص اینکه آیا یک ادعا منجر به یک استثناء قضایی می‌شود یا خیر، از یک تحقیق دو مرحله‌ای استفاده می‌گردد. در مرحله اول، ارزیابان بررسی نموده که آیا ادعا، یک استثناء قضایی را بازگو می‌کند و اگر این‌طور است، در مرحله دوم، بررسی می‌کنند که آیا ادعا، عناصر اضافی که یک استثناء قضایی شناسایی‌شده را به یک کاربرد عملی ادغام می‌کنند، بازگو می‌کند یا خیر. اگر یک ادعا، هر دو استثناء قضایی را بازگو نموده و این استثنا را به یک کاربرد عملی ادغام نمی‌کند، ادعا به یک استثناء قضایی منجر می‌شود.

«آندره ایانکو»، مدیر «USPTO»، در خصوص اصلاحیه‌های جدید ارائه شده توسط این اداره، اعلام نموده: «هدف از اصلاحات صورت گرفته، بهبود وضوح، انسجام و قابل پیش‌بینی بودن اقدامات متعاقب است. در این راستا، اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، به منظور اجرایی شدن صحیح دستورالعمل‌ها، آموزش‌هایی را برای ارزیابان و داوران پتنت خود ارائه خواهد نمود.»

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.