دریافت فرمان صوتی بی‌صدا توسط دستیار صوتی مایکروسافت
۳۰ دی ۱۳۹۷ دریافت فرمان صوتی بی‌صدا توسط دستیار صوتی مایکروسافت

دستیارهای صوتی، ابزارهایی ارزشمند برای کاربران دستگاه‌های هوشمند هستند که از طریق صوت، امکان برقراری ارتباط با کاربر را فراهم می‌نمایند. اگرچه در سال‌های اخیر، این ابزارها با محبوبیت زیادی روبرو شده‌اند، با این حال، بسیاری از مردم، هنوز هم برای استفاده از آن‌ها در مکان‌های عمومی، تردید دارند. به نظر می‌رسد که برای این چالش بزرگ، مایکروسافت، راه‌حلی پیدا نموده است؛ راه جدیدی برای صدور فرمان‌های صوتی، بدون این که صدایی از دهان کاربر خارج شود.

پتنت جدید مایکروسافت که در دسامبر سال گذشته میلادی، با شماره «WO2018223388» انتشار یافته است، نشان می‌دهد که این شرکت، به زودی یک روش جدید ورودی صوتی را ارائه خواهد داد. این اختراع جدید که مایکروسافت آن را «ورودی صوتی خاموش» می‌نامد، یک دستگاه صوتی است که از نفس کاربر، برای تشخیص سخن او استفاده می‌کند.

گفتنی است، به دلایل مختلفی، همچون امکان ایجاد مزاحمت صوتی برای افراد دیگر و عدم تمایل به بازگو کردن اطلاعات خصوصی در مقابل غریبه‌ها، اغلب مردم، از صدور فرمان‌های صوتی در مکان‌های عمومی اجتناب می‌کنند. با توجه به این رویکرد، پیشنهاد مایکروسافت این است که در مکان‌های عمومی، می‌توان به جای صحبت کردن با دستگاه، در آن زمزمه کرد. در این روش، به جای یک زمزمه عادی که در آن، نفس از دهان خارج می‌شود، برای استفاده از «ورودی صوتی خاموش»، باید در حال زمزمه، نفس فرو برده شود. البته برای این کار، شما باید دهان خود را در فاصله یک تا دو میلیمتری میکروفون قرار دهید.

به نظر می‌رسد که این روزها، قابلیت فرمان صوتی، تبدیل به عرصه جدیدی برای رقابت شرکت‌های بزرگ شده است. پتنت اپل برای قابلیت جدید «siri» در ارائه پاسخ خودکار به جای کاربر در هنگام رد تماس، رقابت اپل و گوگل برای افزودن قابلیت تشخیص صدای کاربر، و حتی پتنت شرکت فورد برای باز و بسته نمودن درب‌های خودرو با فرمان‌های صوتی، همه نشان‌دهنده این رقابت رو به افزایش است. البته، باید دید که در آینده، کدام یک از این ایده‌ها، به محصول تبدیل می‌شوند و چه قابلیت‌های دیگری به دستیارهای صوتی افزوده می‌شود.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day