سیستم مدیریت دینامیک تسلا برای ایجاد باتری‌های مورد اعتمادتر
۰۳ بهمن ۱۳۹۷

سیستم مدیریت دینامیک تسلا برای ایجاد باتری‌های مورد اعتمادتر

شرکت تسلا، بعد از باز کردن درب صندوقچه پتنت‌های خود به روی خودروسازان، همچنان با سرعت بیشتری به دنبال ارائه ایده‌های کاربردی جدید و حفاظت از آن‌ها از طریق سیستم ثبت پتنت است. کسب‌وکار تسلا، بیش از هر چیز دیگری، به فناوری پیشرفته باتری‌های آن متکی است، چراکه باتری‌های تسلا، امروزه یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. تأثیر این باتری‌ها، خصوصاً در خودروهای الکتریکی تسلا و همچنین محصولات ذخیره‌سازی انرژی آن، بسیار قابل توجه است. با نگاهی به سابقه تسلا، می‌توان مطمئن شد که این شرکت، هرگز در یک نقطه باقی نمی‌ماند و باتری‌های ساخت شرکت، از این هم بهتر خواهند شد.

پتنت اخیر تسلا، به شماره «WO/2019/006204»، به یکی از فناوری‌های این شرکت در حوزه باتری‌ها اشاره داشته که امکان پیشرفت بیشتری را برای سیستم مدیریت باتری تسلا، فراهم می‌نماید. سیستم‌های مدیریت باتری که وظایف مهمی را انجام می‌دهند، ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلف خارجی قرار گیرند. به عنوان مثال، در خودروهای الکتریکی، سیستم ممکن است در معرض عواملی چون ارتعاشات و شوک مکانیکی، دمای متغیر محیط، دامنه‌های انرژی چندگانه و عوامل زیاد دیگری قرار گرفته که می‌توانند سیگنال‌های بین کنترل‌کننده مرکزی و مدارهای مجتمع باتری را دچار اختلال نمایند. با توجه به این‌که باتری تنها منبع انرژی خودروهای الکتریکی است، چنین مواردی که عدم عملکرد صحیح را به همراه دارند، می‌توانند منجر به غیرقابل استفاده شدن یک خودروی الکتریکی، منجر شوند. در نتیجه، تسلا با توجه به تمرکز ویژه بر روی خودروهای الکتریکی، نیاز به یک سیستم مدیریت باتری دینامیک را ضروری می‌بیند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، سیستم مدیریت باتری پیشنهادی، شامل یک میزبان یا «host» و مصرف‌کننده یا «client» است که در یک حلقه ارتباط چند کاناله قرار دارند. میزبان، ممکن است در ساختارهای مختلفی قرار داشته باشد و با فرستادن دستورات و دریافت پاسخ از یک یا چند مصرف‌کننده، سیستم را مدیریت نماید. هر مصرف‌کننده، می‌تواند سلول‌های باتری مربوطه را با اندازه‌گیری پارامترهای الکتریکی و فیزیکی، نظیر ولتاژ، مقدار شارژ الکتریکی باقی‌مانده و دمای آن‌ها، کنترل نماید. میزبان و مصرف‌کننده، می‌توانند دستورات و پاسخ‌ها را از طریق یک حلقه زنجیره‌ای ردوبدل نمایند. این حلقه، می‌تواند رابط میزبان را به صورت سری، به رابط‌های مصرف‌کننده‌ها متصل نماید، به گونه‌ای که ارتباطات به صورت سریالی، در یک یا چندین کانال در حلقه انجام شوند.

سیستم مدیریت باتری، به دلیل توانایی ارتباط دوطرفه در طول حلقه و به دلیل استفاده از دو کانال که هر یک، اجازه دسترسی به سیستم‌های مدیریت باتری را می‌دهند، قادر به ارائه مسیرهای ارتباطی اضافه‌ای خواهد بود. علاوه بر این، میزبان قادر به برقراری ارتباط در جهت عقربه‌های ساعت و همچنین خلاف جهت عقربه‌های ساعت حول مشتریان خواهد بود. این دو جهته بودن، میزبان را قادر می‌سازد تا در صورتی که یک شکست در حلقه زنجیره‌ای وجود داشته باشد، به طریقی دیگر، با مصرف‌کننده ارتباط برقرار نماید.

استفاده از یک سیستم سیگنالی چند کاناله و دو طرفه در سیستم مدیریت باتری، منجر به «افزونگی دینامیک» در سیستم می‌شود. به عنوان مثال، اگر یک مدار اولیه یا ثانویه، از پاسخ به یک مصرف‌کننده باز بماند، میزبان می‌تواند با یک کانال عملیاتی دیگر، با مصرف‌کننده ارتباط برقرار نماید. معماری چند کاناله، تضمین می‌کند که حتی ناتوانی یک سیستم زیرمجموعه، قادر نخواهد بود که در عملکرد عادی یک سیستم زیرمجموعه مکمل دیگر که در کانال دیگری عمل می‌کند، خللی ایجاد نماید. علاوه بر این، دو جهته بودن سیستم، اجازه می‌دهد که ناتوانی در هر نقطه‌ای از حلقه، جبران شود. در نهایت، این سیستم، می‌تواند نسل جدیدی از باتری‌های قابل‌اعتماد را ایجاد نماید.

در ماه‌های اخیر، شاهد ثبت اختراعات هوشمندانه و کاربردی فراوانی از سوی شرکت تسلا بوده‌ایم، از جمله پتنت اخیر تسلا، مبنی بر استفاده از واقعیت افزوده برای سرعت بخشیدن به فرایند تولید خودرو و ارائه یک سیستم خنک‌کننده باتری که از افزایش دمای باتری خودروهای برقی جلوگیری می‌کند. به نظر می‌رسد که تسلا لحظه‌ای از حرکت دست برنداشته و با سرعت و قدرت بیشتری به دنبال بهبود هر چه بیشتر محصولات خود می‌باشد.

نـام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

خبرهای امیدوارکننده از درمان ویروس کرونا
۲۶ بهمن ۱۳۹۸

خبرهای امیدوارکننده از درمان ویروس کرونا

ویروس کرونا، به سیستم ثبت اختراعات نیز راه یافت. بنا بر آخرین گزارش‌های ارائه شده از تلاش‌های روزافزون برای یافتن یک راه درمان مؤثر برای این ویروس مرگبار، محققین چینی اقدام به تکمیل یک پرونده ثبت اختراع ملی برای دارویی نموده‌اند که احتمالاً توانایی مقابله با ویروس جدید کرونا را خواهد داشت. این پتنت، توسط انستیتوی ویروس‌شناسی ووهان و با مشارکت یک آکادمی نظامی چینی به ثبت رسیده است. اگرچه در نگاه نخست، خبرهای امیدوارکننده مقابله با این بیماری هولناک مطرح شده، اما نکته عجیبی در این خبر وجود دارد. اقدام انستیتوی ویروس‌شناسی ووهان به عنوان یک نهاد دولتی، در به ثبت رساندن دارویی که سه سال پیش از سوی شرکت آمریکایی «گیلید» به ثبت رسیده است، می‌تواند ابعاد و جنبه‌های گوناگونی را به همراه داشته باشد.

National Post
مدرسه زمستانه کانون پتنت ایران
۸ بهمن ۱۳۹۸

مدرسه زمستانه کانون پتنت ایران

کانون پتنت ایران، در همکاری مشترک خود با انستیتو پاستور ایران، اقدام به برگزاری یک مدرسه زمستانه مالکیت فکری می‌نماید. این مدرسه زمستانه، با هدف آموزش در حوزه مالکیت فکری و به طور خاص پتنت، در مورخ سوم لغایت پنجم اسفندماه سال جاری برگزار می‌گردد. اهداف مورد نظر در این دوره سه روزه، آشنایی مخاطبین با مالکیت فکری با تأکید بر ثبت اختراع، آشنایی با مفاهیم ثبت اختراع برای کسانی که با این حوزه به صورت عملی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و همچنین آموزش فرایند ثبت اختراع در ایران می‌باشد.

گزارش اولیه فعالیت‌های تحقیقاتی آموزشی دفتر ثبت اختراع اروپا با محوریت نوآوری و پتنت
۱۲ بهمن ۱۳۹۸

گزارش اولیه فعالیت‌های تحقیقاتی آموزشی دفتر ثبت اختراع اروپا با محوریت نوآوری و پتنت

دفتر ثبت اختراع اروپا، در راستای برنامه‌های تحقیقاتی آموزشی خود در خصوص نوآوری و پتنت، اقدام به انتشار نتایح اولیه نموده است. این نتایج که در قالب شش گزارش پژوهشی آماده گردیده، موضوعاتی همچون تأمین مالی نوآوری، انتقال دانش و فناوری، رهگیری اختراعات در بازار و روند رشد و توسعه فناوری برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را هدف قرار داده است.

EPO
تلاش‌های «IP5» برای تدوین سیاست‌های مالکیت فکری در زمینه هوش مصنوعی
۷ بهمن ۱۳۹۸

تلاش‌های «IP5» برای تدوین سیاست‌های مالکیت فکری در زمینه هوش مصنوعی

پنج دفتر بزرگ مالکیت فکری، جلسه افتتاحیه کارگروه مشترک خود در زمینه فناوری‌های نوظهور و هوش مصنوعی را در برلین برگزار نمودند. هدف اصلی از تشکیل این کارگروه، شناسایی حوزه‌هایی بود که در بهبود فرآیندهای ثبت اختراع، می‌توانند بیشترین بهره را از هوش مصنوعی ببرند. علاوه بر این، به‌کارگیری الزامات ثبت اختراع در حوزه فناوری هوش مصنوعی و مدیریت پرونده‌های ثبت اختراع ایجاد شده توسط ماشین‌ها، از اهداف جانبی این کارگروه محسوب می‌شود.

EPO
کاهش سروصدا و کنترل دما به کمک نسل جدید شیشه‌های خودرو
۶ بهمن ۱۳۹۸

کاهش سروصدا و کنترل دما به کمک نسل جدید شیشه‌های خودرو

تسلا موفق به تولید شیشه‌های جدیدی برای خودروهای خود شده است که علاوه بر کاهش محسوس سروصدای محیط، قادر به کنترل بهتر دما در داخل وسایط نقلیه نیز می‌باشد. این شیشه‌ها، دارای ساختار خاصی متشکل از سوراخ‌های ریز و عایق‌بندی شده هستند که کاهش سروصدا و تنظیم راحت‌تر درجه حرارت داخل خودرو را ممکن می‌نماید.

electrek
گزارش برگزاری کارگاه علائم تجاری؛ کسب‌وکار خود را علامت‌دار کنید!
۶ بهمن ۱۳۹۸

گزارش برگزاری کارگاه علائم تجاری؛ کسب‌وکار خود را علامت‌دار کنید!

در راستای برنامه‌های آموزشی مخاطب‌محور آکادمی کانون پتنت ایران، در مورخ سوم بهمن‌ماه سال جاری، کارگاهی با تمرکز بر علائم تجاری برگزار گردید. این کارگاه که مطابق با برنامه منتشر شده در تقویم آموزشی زمستانه آکادمی کانون برگزار شد، دومین مورد از کارگاه‌های با عنوان «علامت تجاری» بود که شعار "کسب‌وکار خود را علامت‌دار کنید" را دنبال نموده و در تلاش است که شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای مختلف را، به ثبت علائم تجاری و استفاده از مزایای ناشی از آن، ترغیب نماید.