لپ‌تاپی با دو نمایشگر
۰۴ بهمن ۱۳۹۷ لپ‌تاپی با دو نمایشگر

اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، اخیراً پتنت جدیدی با شماره «US20190004568» منتشر نموده که در آن لپ‌تاپی با دو نمایشگر، معرفی شده است. این پتنت جدید که متعلق به شرکت دل «Dell» است، حاکی از آن است که این شرکت، ممکن است تولید لپ‌تاپ جدیدی، با دو صفحه نمایش را آغاز نماید. در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی، دل اختراعی تحت عنوان «سیستم مدیریت اطلاعات با چند نمایشگر قابل جدا شدن» ثبت نموده که این اختراع، در تاریخ ۳ ژانویه سال جاری میلادی، منتشر شده است.

پتنت مذکور، یک دستگاه لپ‌تاپ، با دو صفحه نمایش قابل جدا شدن را نشان می‌دهد که می‌توانند به صورت مغناطیسی، به صفحه‌کلید متصل شوند. چیزی که در مورد این دستگاه جالب است، این است که دو صفحه را هم می‌توان به گونه‌ای تنظیم نمود که هر دو روبروی کاربر باشند و هم به گونه‌ای که در هنگام ارائه و سخنرانی، یکی از آن‌ها رو به مخاطبین و دیگری رو به ارائه دهنده باشد. در حالتی که هر دو صفحه نمایش، رو به کاربر و در کنار یکدیگر قرار بگیرند، صفحه نمایش گسترده‌تری را در اختیار وی قرار خواهند داد. در واقع، محتویات هر دو صفحه نمایش، می‌تواند یکسان بوده، یا برای ایجاد یک صفحه نمایش بزرگ‌تر، مورد استفاده قرار گیرد.

هنگام جابجایی این دستگاه، صفحه‌کلید، بین دو نمایشگر قرار گرفته و می‌توان آن را مانند یک لپ‌تاپ معمولی، جابجا نمود. اگرچه چنین دستگاهی، مناسب جلسات کاری مدیران و مهندسان خواهد بود، با این حال، یک لپ‌تاپ با دو صفحه نمایش، می‌تواند سنگین‌تر از لپ‌تاپ‌های معمولی بوده و این می‌تواند به عنوان ضعفی برای سیستم جدید دل، مطرح گردد.

گفتنی است، شرکت دل، یکی از شناخته‌شده‌ترین‌ها در زمینه تولید لپ‌تاپ و لوازم جانبی آن است که خصوصاً در آمریکا بسیار محبوب است. در نوامبر سال گذشته میلادی، پتنت دیگری از این شرکت منتشر گردید که نشان می‌داد این شرکت، به دنبال استفاده از لامپ‌های «OLED»، در طراحی و ساخت کیبوردهای کوچک و سبک است. کیبوردهایی که شاید بتوانند، کمی از افزایش وزن ناشی از نمایشگر دوم را نیز جبران نماید. این امر، نشان می‌دهد تولیدکنندگانی مانند دل که می‌خواهند در عرصه رقابت باقی بمانند، لازم است نوآوری‌هایی برای کاربردی‌تر کردن دستگاه‌های خود ارائه داده و آن‌ها را از طریق سیستم پتنت، از دسترس سایر رقبا، محفوظ نگه دارند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.