صندلی چرخ‌داری است که به جای چرخ، پا دارد؟!
۰۴ بهمن ۱۳۹۷ صندلی چرخ‌داری است که به جای چرخ، پا دارد؟!

شرکت ژاپنی نینتندو «Nintendo» که در زمینه ارائه بازی‌های کامپیوتری فعالیت می‌نماید، موفق به ثبت اختراع عجیبی شده است. این اختراع که شرکت آن را «دستگاه راه‌رونده منفعل» نام‌گذاری نموده، به نظر می‌رسد که مربوط به نوعی دستگاه راه‌رونده است که برای کمک به حمل بار، قابل استفاده می‌باشد. پتنت ذکرشده، در ماه مه سال ۲۰۱۷ میلادی، توسط شرکت نینتندو در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، ثبت شد و در نهایت، در ۲۷ دسامبر گذشته، با شماره «US20180370585A1» منتشر گردید.

گفته می‌شود که نسخه اصلی این اختراع، پیشتر در سال ۲۰۱۱ میلادی، توسط گروهی از محققان دانشگاه نگویا ژاپن ثبت شده بود. اما طراحی جدید نینتندو، نسخه پیشرفته‌تری از اختراع قبلی است. این فناوری، مانند صندلی چرخ‌داری است که به جای چرخ، پا دارد؛ در نتیجه محدودیت‌های صندلی چرخ‌دار را نداشته و به وسیله اجازه می‌دهد، تا در محیط‌های بیشتری قابلیت استفاده داشته باشد.

بخش عجیب این اختراع، اینجاست که این وسیله، از هیچ منبع انرژی فعالی استفاده نمی‌کند، نه باتری و نه هیچ‌چیز دیگری. در عوض، کاملاً وابسته به شخصی است که آن را هل می‌دهد. با این حال، دستگاه با هل ندادن آن، بلافاصله متوقف نشده و برای متوقف کردن سریع آن، ترمزهایی مانند ترمز دوچرخه، برایش تعبیه شده است. علاوه بر نسخه دو پایه، نینتندو به ساخت نسخه چهارپایه این وسیله نیز اشاره نموده و در عین حال، نسخه‌های دیگری را نیز، برای قسمت‌های دیگر بدن در نظر دارد.

مشخص نیست که قصد نینتندو از این اختراع چیست. آیا این اختراع تنها یک اسباب‌بازی جدید است، یا وسیله‌ای برای راه رفتن کودکان و یا نوعی چرخ‌دستی برای حمل بار و خرید و یا حتی یک ویلچر؟

گفتنی است، نینتندو به عنوان یکی از فعالان ارائه کنسول‌های بازی‌های کامپیوتری، اقدامات قابل‌توجهی در خصوص ثبت اختراعات و حفاظت از دارایی‌های فکری شرکت انجام می‌دهد که از آن جمله، می‌توان به پتنت اخیر شرکت، در خصوص «دستگاه‌های پردازش اطلاعات با قابلیت برقراری ارتباط با یکدیگر» اشاره نمود که می‌تواند تجربه بازی‌های چندنفره را با تغییر و تحول چشمگیری مواجه سازد. با این که نینتندو در چند سال اخیر، موفق به ارائه سخت‌افزار جدیدی به بازار نشده است، پتنت‌های اخیر این شرکت، نشان می‌دهد که سخت در حال تلاش، برای ارائه محصولاتی جدید و مبتکرانه است. البته این اختراعات، هنوز در مرحله مفهومی قرار دارند و زمان لازم است تا منجر به تولید محصول جدیدی بشوند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.