برگزاری کارگاه آموزشی ثبت اختراع پیشرفته در دانشگاه صنعتی‌خواجه‌نصیرالدین‌‌طوسی
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ برگزاری کارگاه آموزشی ثبت اختراع پیشرفته در دانشگاه صنعتی‌خواجه‌نصیرالدین‌‌طوسی

به همت دانشگاه صنعتی‌خواجه‌نصیرالدین‌‌طوسی و همکاری کانون پتنت ایران، در مورخ ۲۶ و ۲۹ دی ‌ماه سال جاری، کارگاهی آموزشی با عنوان «ثبت اختراع پیشرفته» و با حضور بیش از ۳۵ نفر از اعضای هیئت‌علمی, کارشناسان و دانشجویان این مرکز، در محل پردیس ونک دانشگاه صنعتی‌خواجه‌نصیرالدین‌‌طوسی، برگزار گردید.

این کارگاه دو روزه تئوری/ عملی، با هدف آشنایی اعضای هیئت‌علمی، کارشناسان و دانشجویان این دانشگاه، با حقوق مالکیت فکری و ثبت اختراع در مجامع بین‌المللی، تشویق محققین و مخترعین و ارتقای سطح علمی آن‌ها برگزار گردید.

عناوین مطرح شده در روز اول این کارگاه، شامل مبانی مالکیت فکری و پتنت، اجزا و شرایط احراز پتنت و فرایند ثبت پتنت بود. در روز دوم نیز، کارگاه عملی، با عناوینی شامل مبانی جستجوی پتنت، آشنایی با پایگاه‌های جستجو، تمرین عملی جستجو و مبانی تحلیل پتنت، برگزار گردید.

برخی از نکات ویژه‌ای که در این کارگاه، توسط مدرس محترم آقای دکتر برنایی مطرح گردید، عبارتند از:

  • آشنایی با اطلاعات سند و گواهی اختراع؛
  • نحوه نگارش ادعاها؛
  • نحوه جستجوی پتنت با ابزارهای مناسب؛
  • روش‌های تحلیل پتنت.

از جمله نکات مطرح در کارگاه، معرفی خدمات کانون پتنت ایران به حضار بود که از آن جمله، می‌توان به مواردی نظیر تسهیلات مختلف کانون و همچنین ثبت اختراع در آمریکا و «PCT»، اشاره نمود. در انتهای کارگاه، میزان علاقه‌مندی شرکت‌کنندگان نسبت به مبحث ثبت اختراعات و دستاوردهای علمی خود، مورد ارزیابی قرار گرفت که مجموعه نظرات اخذ شده، حاکی از این بود که شرکت کنندگان، ارائه چنین دوره‌ها و آموزش‌هایی را لازم و ضروری می‌دانستند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.