ورود صفحات نمایش تاشو به حوزه لپ‌تاپ‌ها
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ ورود صفحات نمایش تاشو به حوزه لپ‌تاپ‌ها

این روزها، اخبار زیادی در خصوص شرکت‌های فناوری که در حال ثبت اختراع و ساخت گوشی‌های هوشمند همراه با صفحات نمایش انعطاف‌پذیر یا تاشو هستند، به گوش می‌رسد. رقابت تنگاتنگ شرکت‌هایی مثل «LG» ، سونی ، سامسونگ و اپل ، نشان داده که این فناوری، چندان هم دور از ذهن نبوده و در مسیر توسعه قرار گرفته است. اما درحالی‌که همه در تلاش برای ساخت یک تلفن همراه تاشو هستند، شرکت لنوو که از بازیگران فعال در حوزه ارائه لپ‌تاپ‌های مختلف است، در حال برنامه‌ریزی برای عرضه لپ‌تاپی جدید، با صفحه نمایش تاشو است.

لنوو، در سال ۲۰۱۷ میلادی، درخواست ثبت اختراعی با عنوان «دستگاهی با نمایشگر تاشو» را به اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» ارائه نموده است که این درخواست، در دهم ژانویه سال جاری میلادی، با شماره «US20190011955A1»، منتشر شده است. پتنت مذکور، یک دستگاه با صفحه نمایش تاشو را معرفی نموده که ممکن است در آینده نه چندان دور، به فاز تولیدی در شرکت لنوو اضافه گردد. بر اساس تصاویر موجود در پتنت منتشر شده، صفحه نمایش و صفحه‌کلید لپ‌تاپ، از طریق یک منطقه تاشونده، از هم جدا می‌شوند. بر اساس طراحی جدید معرفی شده توسط لنوو، صفحه نمایش می‌تواند بیش از ۵۰ درصد بلندتر از طول دستگاه شده و منطقه تاشونده، از طریق لولایی که مانند بند ساعت است، قابل تنظیم خواهد بود.

با توجه به عملگرا بودن لنوو در بسیاری از فعالیت‌های تحقیق و توسعه خود، نقاط ضعف احتمالی نیز برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده و قابلیت پشتیبانی فناوری «OLED» نیز برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین، آیتم وزن و قابلیت حمل لپ‌تاپ، یکی از مواردی است که بسیار مورد توجه کاربران بوده و بر اساس ادعای لنوو، حمل این لپ‌تاپ‌های جدید نیز بسیار راحت است. هرچند این اولین باری نیست که لنوو یک دستگاه نسبتاً منحصربه‌فرد معرفی نموده و موفق به عرضه آن به بازار شده است، با این وجود، باید دید که آیا لنوو می‌تواند این طراحی را نیز به یک محصول واقعی تبدیل نموده و به لیست محصولات خود اضافه نماید یا خیر.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day