ادغام سیستم‌های معاملات سنتی و رمزارزی
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ادغام سیستم‌های معاملات سنتی و رمزارزی

رمزارز یا ارز رمزنگاری شده یا کریپتوکارنسی «Cryptocurrency»، نوعی ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که با استفاده از فناوری رمزنگاری، ایجاد شده و قابلیت انجام مبادله و تراکنش آنلاین را فراهم می‌نماید. شرکت «tZERO» که در حوزه توسعه ابزارهای امنیتی تشخیص هویت فعالیت می‌نماید، پتنتی در خصوص رمزارز به ثبت رسانیده که به تازگی توسط اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، منتشر شده است.

پتنت مذکور، یک «پلتفرم ادغام رمزنگاری» را نشان می‌دهد که می‌تواند سیستم‌های معاملاتی سنتی را با سیستم‌های رمزنگاری، ادغام نماید. به کمک این سیستم، اطلاعات بازار از منابع مختلف ترکیب شده و به تعیین بهترین قیمت‌ها، کمک می‌گردد. همچنین، قبل از تکمیل معامله، سیستم اقدام به ایمن نمودن اقلام معاملات دیجیتال، شامل وجوه سفارش خرید، دارایی‌های دیجیتال، رمزارزها، کالاها، توکن و پول نقد می‌نماید.

سیستم جدید معرفی شده در این پتنت، به عنوان رابطی میان سیستم‌های تجاری سنتی و مبادلات رمزنگاری بوده و معامله را با استفاده از تکنیک‌های رمزنگاری، انجام می‌دهد. این پلتفرم جدید، کاربران را قادر می‌سازد تا عرضه سهام را راه‌اندازی نموده و از ابزار معاملاتی اوراق بهادار در بازارهای ثانویه، استفاده نمایند.

در میان همه امکانات برجسته این فناوری جدید، توانایی ایجاد شده برای ادغام سیستم‌های معاملاتی رمزارزی با سیستم‌های تجاری سنتی در بازار، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده که به کاربران اجازه خواهد داد تا امکان ارائه دارایی‌های دیجیتال خود را از طریق یک سیستم سنتی داشته باشند و در عین حال، اطمینان حاصل نمایند که سفارشات تجاری که در سیستم‌های سنتی انجام شده، دارای مجوز از نهادهای مناسبی است.

گفتنی است، «tZERO»، یک شرکت تابعه «Overstock» است که بر روی یک پلتفرم ارائه خدمات مختلف برای توکن‌های امنیتی «security token»، فعالیت می‌نماید. توکن امنیتی، سخت‌افزار کوچک و قابل‌حملی است که برای ورود کاربر به یک سیستم خاص و همچنین ابزاری برای تشخیص هویت او، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرکت، با بهره‌گیری از فناوری بلاک‌چین و استفاده از تیمی متخصص در این حوزه، در صدد ورود به بازار شرکت‌های ارائه دهنده خدمات در حوزه ارزهای دیجیتال است. لازم به ذکر است، «Overstock» که غول خرده‌فروشی وال‌استریت است، فعالیت خود را در زمینه رمزارز، از سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز نموده و یکی از اولین شرکت‌هایی است که بیت کوین را پذیرفت. این شرکت، همچنین اعلام نموده است که قصد دارد مالیات خود را با استفاده از بیت کوین پرداخت نماید.

شایان ذکر است که بلاک‌چین، در مرکز توجه بسیاری از شرکت‌های بزرگ، مانند مسترکارت، بانک انگلیسی بارکلیز و حتی اینتل قرار گرفته است که از آن، در انجام مبادلات دیجیتال رمزنگاری شده و ایجاد امنیت برای چنین معاملاتی، استفاده می‌نمایند. به نظر می‌رسد که با توجه به سرمایه‌گذاری چنین شرکت‌هایی، ارز دیجیتال، به مرور نقش پررنگ‌تری در معاملات پیدا نماید.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.