پایان یک منازعه حقوقی بر سر تجهیزات پزشکی با پرداخت ۱۸۰ میلیون دلار
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ پایان یک منازعه حقوقی بر سر تجهیزات پزشکی با پرداخت ۱۸۰ میلیون دلار

دو شرکت تولیدکننده دستگاه‌های پزشکی، به نام‌های «Boston Scientific» و «Edward Lifesciences»، که چندین سال درگیر پرونده‌های حقوقی مختلفی، در خصوص حقوق انحصاری سیستم‌هایی شامل تعویض دریچه قلب در آمریکا و اروپا بودند، سرانجام در بیانیه مشترکی در تاریخ ۱۵ ژانویه سال جاری میلادی، اظهار داشتند که همه پرونده‌ها و درخواست‌های مربوطه، مختومه اعلام خواهند شد.

به عنوان بخشی از این حل‌و‌فصل، طرفین اعلام نمودند که پس از این، اختلافات مجموعه پتنت‌های مربوط به دریچه آئورت، دستگاه‌های دریچه‌های میترال و دستگاه‌های رفع انسدادهای دهلیزی را، دیگر مورد پیگیری قضایی قرار نخواهند داد و هر گونه حکم و ممنوعیتی برای طرفین، برداشته خواهد شد.

بر اساس نقطه نظر تحلیلگران فعال در این حوزه، این یک توافق «برد-برد» برای هر دو طرف بوده است که می‌تواند برای کل صنعت نیز مثبت باشد. «ویجای کومار»، به عنوان یکی از کارشناسان این حوزه، در خصوص توافق صورت گرفته، اظهار داشته است: «این بزرگ‌ترین بازار دستگاه‌های پزشکی است. ادامه این دعوی حقوقی گسترده، می‌توانست بار سنگینی را بر کل گروه‌های فعال در این حوزه ایجاد نموده و منجر به کاهش رشد این صنعت می‌شد.»

گفتنی است، چنین توافقاتی، به شدت بر وضعیت مالی شرکت‌ها و همچنین سهام‌های آن‌ها تأثیرگذار است. به عنوان مثال، به دنبال این توافق، سهام «Edward Lifesciences»، به میزان ۲.۳ درصد افزایش یافته و به ۱۵۳ دلار رسید؛ درحالی‌که سهام «Boston Scientific»، با ۱.۲ درصد کاهش، به ۳۴.۹ دلار، تقلیل یافت. این در حالی است که «Edwards Lifesciences»، به عنوان بخشی از حل و فصل این مناقشات طولانی مدت، ۱۸۰ میلیون دلار نیز، به «Boston Scientific» پرداخت نموده است.

لازم به ذکر است که انتظار می‌رود «Boston Scientific»، پس از آن‌که از سال ۲۰۱۷ میلادی، به علت اختلافات حقوقی، دستگاه‌های دریچه قلب «Lotus» خود را کنار گذاشته شده بود، از اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی، ارائه آن‌ها در آمریکا را از سر بگیرد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.