تصفیه پسماندها و پساب‌ها تا حد مجاز تخلیه کامل در طبیعت
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ تصفیه پسماندها و پساب‌ها تا حد مجاز تخلیه کامل در طبیعت

شرکت مایکرون «Micron Waste Technologies» که یکی از فعالان حوزه ساخت سیستم‌های مدیریت پسماند برای زباله‌های حاصل از مواد غذایی است، اخیراً موفق به دریافت یک گواهی ثبت اختراع از سوی دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا «USPTO» شده است که راهکاری نوین برای مدیریت پسماندها، ارائه می‌نماید.

این پتنت گرنت شده با شماره «US10144044» که در راستای اهداف تجاری مایکرون قرار دارد، از دارایی‌ فکری جدید این شرکت، محافظت نموده و مسیر تجاری‌سازی را برای آن تسهیل می‌نماید. پتنت مربوطه، فرآیند نوآورانه‌ای را معرفی نموده که توسط دکتر «باب بوشان»، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری مایکرون، ایجاد شده است. در این فرآیند پیشرفته، میکرواورگانیسم‌ها، مواد آلی را در داخل واحدهای هاضم زباله‌های صنعتی مایکرون، تجزیه می‌نمایند.

«آلفرد وانگ»، مدیرعامل مایکرون، در خصوص دستاورد جدید شرکت، اظهار داشته است: «پتنت جدید، یک نقطه عطف مهم برای مایکرون است که رهبری ما را در نسل جدیدی از سیستم‌های مدیریت پسماند آلی، تضمین می‌کند. فرمول جدید ارائه شده توسط دکتر بوشان، علاوه بر این‌که کارایی سیستم‌های دفع پسماند شرکت را تکمیل می‌نماید، قابلیت افزایش بهره‌وری سایر سیستم‌های مدیریت پسماند را نیز داشته و می‌تواند آن‌ها را در حد و اندازه استانداردها و مقررات دولتی، بهبود دهد».

مایکرون، به عنوان یکی از مدعیان صنعت بازیافت پسماندها، توجه ویژه‌ای به مسئله حقوق مالکیت فکری داشته و به منظور حفاظت از دارایی‌های فکری خود، از سیستم‌های مختلفی، همچون پتنت، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری، بهره می‌برد. در ژوئیه سال گذشته میلادی، این شرکت اعلام نمود که موفق به اخذ یک گواهی ثبت طراحی صنعتی، از اداره مالکیت فکری کانادا «CIPO» شده و منتظر دریافت گواهی ثبت اختراع، برای یک «US» پتنت جدید خود است که می‌تواند افزایش کارایی تجزیه مواد غذایی تا بیش از ۴۰ درصد را به همراه داشته باشد و در عین حال، زمان تجزیه را نیز به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.

گفتنی است، یکی از حوزه‌های تمرکز مایکرون، تجزیه پسماندهای غذایی است، به نحوی که آب خروجی از پسماند، به میزانی از تمیزی رسیده که قابلیت استفاده در کشاورزی را داشته و یا با ایمنی کامل، قابل تخلیه در طبیعت باشد. همچنین، سیستم‌های مدیریت زباله این شرکت، از دانش پیشرفته کامپیوتری، برای نظارت و کنترل از راه دور فرایند، استفاده می‌کند. در عین حال، این سیستم‌ها، از واحدهای قابل حمل و جامعی تشکیل شده که هیچ صدا یا بویی را منتشر نمی‌نمایند و به گونه‌ای مهندسی شده‌اند که در یک کانتینر ۴۰ فوتی، در سطح زمین یا دریا، قابل استقرار می‌باشند. همچنین، متان تولید شده در فرایندهای تجزیه، می‌تواند به عنوان یک سوخت سبز و تجدیدپذیر، مورد استفاده قرار گیرد.

لازم به ذکر است که با افزایش کم‌آبی، نرخ صنعتی شدن کشورهای مختلف و افزایش نیازهای مردم و صنایع، میزان ورود آلاینده‌های خانگی و صنعتی به محیط‌زیست نیز، با افزایش شدیدی روبرو شده است. این مسئله، در کنار رویکردهای جانبی کاهش هزینه‌های تولیدی به کمک استفاده مجدد از پسماندها و بازیافت‌ها و یا حتی تولید انرژی از آن‌ها، لزوم پیشبرد فرایندهای نوینی برای تصفیه پساب‌ها و پسماندهای مختلف را واجب نموده است. این الزام، تا جایی است که حتی شرکت‌های بزرگی همچون تسلا هم، وارد این میدان شده‌، تا حداقل پساب صنعتی حاصل از فناوری‌های خود را، تصفیه نمایند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.