توافق‌ گروه فسیل برای فروش فناوری ساعت هوشمند خود به گوگل
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ توافق‌ گروه فسیل برای فروش فناوری ساعت هوشمند خود به گوگل

گروه فسیل «Fossil Group» که یک مجموعه فعال در حوزه طراحی مد بوده و دارای چندین برند معروف است، در تاریخ ۱۷ ژانویه سال جاری میلادی، رسماً از برنامه‌اش برای فروش ۴۰ میلیون دلاری مالکیت فکری مربوط به فناوری ساعت هوشمند خود به گوگل، خبر داده است. همچنین، بیش از ۲۰۰ عضو تیم تحقیق و توسعه گروه فسیل، بر نوآوری و توسعه این محصول تمرکز داشتند که به عنوان قسمتی از این توافق، بخشی از این تیم تحقیق و توسعه نیز، به گوگل خواهند پیوست.

در سال‌های اخیر، ساعت‌های هوشمند فسیل، رشد سریعی داشته و بزرگ‌ترین منبع درآمد این شرکت محسوب می‌شوند. این رشد سریع، در توسعه و عرضه موفقیت‌آمیز محصولات این گروه، در ۱۴ برند تحت مالکیت و لیسانس آن، به خوبی نمود یافته است. «گرگ مک کلوی»، معاون اجرایی و مدیر ارشد استراتژی فسیل، درباره این توافق‌نامه، اظهار داشته است: «گروه فسیل، با تمرکز بر طراحی و توسعه محصول از طریق درک قوی نیازها و سلایق مصرف‌کنندگان، موفقیت‌های چشمگیری را تجربه نموده است. ما فناوری خاصی را ایجاد نموده و توسعه داده‌ایم که توانایی بهبود پلتفرم فعلی ساعت‌های هوشمند را دارد. اکنون همراه با گوگل که شریک نوآوری ماست، همچنان به رشد در این صنعت ادامه خواهیم داد».

«استیسی بار»، معاون مدیریت محصول ساعت هوشمند «Wear OS» گوگل نیز، در خصوص توافق صورت گرفته با گروه فسیل، اعلام نموده: «پوشیدنی‌هایی که با هدف سلامتی، سادگی، شخصی‌سازی و کمک‌رسانی ساخته شده‌اند، با فراهم نمودن اطلاعات و بینش مورد نیاز برای کاربران، فرصت بهبود زندگی آن‌ها را فراهم می‌نمایند. اضافه شدن بخشی از فناوری و تیم متخصص فسیل به گوگل، با فراهم آوردن مجموعه‌های متنوعی از ساعت‌های هوشمند و حمایت از نیازهای همیشه در حال رشد مصرف‌کننده، تعهد ما را به صنعت ابزارهای پوشیدنی، نشان می‌دهد».

گفتنی است، محبوبیت ساعت‌های هوشمند از سوی کاربران، شرکت‌های فناور بزرگ را بر آن داشته است، تا با شدت و عدت زیادی، برای ایجاد قابلیت‌های بیشتر در این محصولات، با هم به رقابت بپردازند. به عنوان مثال، گوگل پیش از این، پتنتی ثبت نموده بود که برای رفع مشکل کوچک بودن صفحه نمایش این ساعت‌ها و دشواری تایپ در آن‌ها، دست کاربر را به صفحه کلیدی هوشمند تبدیل می‌کند. در کنار گوگل، رقبایی چون اپل و سامسونگ قرار دارند که با اضافه نمودن قابلیت‌هایی چون اندازه‌گیری فشارخون، سنجش بیولوژیک بدن یا شناسایی هویت کاربر از طریق الگوهای جریان خون، عرصه رقابت را تنگ‌تر نموده‌اند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.