توافق‌ گروه فسیل برای فروش فناوری ساعت هوشمند خود به گوگل
۱۷ بهمن ۱۳۹۷

توافق‌ گروه فسیل برای فروش فناوری ساعت هوشمند خود به گوگل

گروه فسیل «Fossil Group» که یک مجموعه فعال در حوزه طراحی مد بوده و دارای چندین برند معروف است، در تاریخ ۱۷ ژانویه سال جاری میلادی، رسماً از برنامه‌اش برای فروش ۴۰ میلیون دلاری مالکیت فکری مربوط به فناوری ساعت هوشمند خود به گوگل، خبر داده است. همچنین، بیش از ۲۰۰ عضو تیم تحقیق و توسعه گروه فسیل، بر نوآوری و توسعه این محصول تمرکز داشتند که به عنوان قسمتی از این توافق، بخشی از این تیم تحقیق و توسعه نیز، به گوگل خواهند پیوست.

در سال‌های اخیر، ساعت‌های هوشمند فسیل، رشد سریعی داشته و بزرگ‌ترین منبع درآمد این شرکت محسوب می‌شوند. این رشد سریع، در توسعه و عرضه موفقیت‌آمیز محصولات این گروه، در ۱۴ برند تحت مالکیت و لیسانس آن، به خوبی نمود یافته است. «گرگ مک کلوی»، معاون اجرایی و مدیر ارشد استراتژی فسیل، درباره این توافق‌نامه، اظهار داشته است: «گروه فسیل، با تمرکز بر طراحی و توسعه محصول از طریق درک قوی نیازها و سلایق مصرف‌کنندگان، موفقیت‌های چشمگیری را تجربه نموده است. ما فناوری خاصی را ایجاد نموده و توسعه داده‌ایم که توانایی بهبود پلتفرم فعلی ساعت‌های هوشمند را دارد. اکنون همراه با گوگل که شریک نوآوری ماست، همچنان به رشد در این صنعت ادامه خواهیم داد».

«استیسی بار»، معاون مدیریت محصول ساعت هوشمند «Wear OS» گوگل نیز، در خصوص توافق صورت گرفته با گروه فسیل، اعلام نموده: «پوشیدنی‌هایی که با هدف سلامتی، سادگی، شخصی‌سازی و کمک‌رسانی ساخته شده‌اند، با فراهم نمودن اطلاعات و بینش مورد نیاز برای کاربران، فرصت بهبود زندگی آن‌ها را فراهم می‌نمایند. اضافه شدن بخشی از فناوری و تیم متخصص فسیل به گوگل، با فراهم آوردن مجموعه‌های متنوعی از ساعت‌های هوشمند و حمایت از نیازهای همیشه در حال رشد مصرف‌کننده، تعهد ما را به صنعت ابزارهای پوشیدنی، نشان می‌دهد».

گفتنی است، محبوبیت ساعت‌های هوشمند از سوی کاربران، شرکت‌های فناور بزرگ را بر آن داشته است، تا با شدت و عدت زیادی، برای ایجاد قابلیت‌های بیشتر در این محصولات، با هم به رقابت بپردازند. به عنوان مثال، گوگل پیش از این، پتنتی ثبت نموده بود که برای رفع مشکل کوچک بودن صفحه نمایش این ساعت‌ها و دشواری تایپ در آن‌ها، دست کاربر را به صفحه کلیدی هوشمند تبدیل می‌کند. در کنار گوگل، رقبایی چون اپل و سامسونگ قرار دارند که با اضافه نمودن قابلیت‌هایی چون اندازه‌گیری فشارخون، سنجش بیولوژیک بدن یا شناسایی هویت کاربر از طریق الگوهای جریان خون، عرصه رقابت را تنگ‌تر نموده‌اند.

نـام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری (وبینارهای آکادمی کانون پتنت ایران)
۱۷ دی ۱۳۹۸

سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری (وبینارهای آکادمی کانون پتنت ایران)

کانون پتنت ایران، در راستای فعالیت‌های آموزشی و ترویجی خود و با هدف افزایش آگاهی عمومی پیرامون مالکیت فکری و مزایای آن، برنامه‌ای مدون برای آموزش آنلاین و غیرحضوری، تحت عنوان «سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری» را در دستور کار خود قرار داده است. در این برنامه که شامل برگزاری سلسله وبینارهای آموزشی منظم در سه‌شنبه‌های مختلف فصل زمستان است، مخاطبین با مهم‌ترین موضوعات مالکیت فکری آشنا خواهند شد.

انتشار تقویم آموزشی زمستان ۹۸ آکادمی کانون پتنت ایران
۱۵ دی ۱۳۹۸

انتشار تقویم آموزشی زمستان ۹۸ آکادمی کانون پتنت ایران

آکادمی کانون پتنت ایران که فعالیت خود را در سال ۹۷ و با هدف آموزش مخاطب‌محور در حوزه مالکیت فکری آغاز نمود، در راستای اهداف کانون پتنت به منظور ارتقای سطح دانش مالکیت فکری در کشور، اولین تقویم آموزشی خود را در پاییز امسال منتشر ساخت. با توجه به استقبال قابل توجه صورت گرفته از دوره‌های برگزار شده در پاییز سال جاری، آکادمی اقدام به تدوین دومین تقویم آموزشی خود، تحت عنوانه تقویم آموزشی زمستانه نموده که شامل دوره‌های متنوع حضوری و همچنین آموزش مجازی می‌باشد.

برگزاری دومین وبینار آشنایی با مالکیت فکری توسط کانون پتنت ایران
۱۲ دی ۱۳۹۸

برگزاری دومین وبینار آشنایی با مالکیت فکری توسط کانون پتنت ایران

در راستای استقبال قابل توجه مخاطبین از وبینارهای برگزار شده پیشین کانون پتنت ایران، آکادمی کانون در برنامه زمستانه خود نیز، وبینارهایی را در نظر گرفته که یکی از آن‌ها در مورخ هفدهم دی‌ماه سال جاری و با عنوان «آشنایی با مالکیت فکری»، برگزار می‌گردد.

برگزاری اولین وبینار از مجموعه سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری
۱۸ دی ۱۳۹۸

برگزاری اولین وبینار از مجموعه سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری

آکادمی کانون پتنت ایران، برگزاری سلسله وبینارهایی با موضوعات متنوع مالکیت فکری را برنامه‌ریزی نموده که تحت عنوان «سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری»، برگزار می‌گردد. در همین راستا، اولین وبینار این مجموعه با موضوع «آشنایی با مالکیت فکری»، سه‌شنبه گذشته مورخ ۲۴ دی ماه برگزار گردید. آموزش‌های مد نظر، در سرفصل‌هایی شامل «اهمیت دارایی‌های فکری»، «تعاریف دارایی‌های فکری و حوزه شمول آن‌ها»، «قلمرو و مصادیق دارایی‌های فکری و نحوه حمایت از آن‌ها»، «مسیرهای حفاظت از دارایی‌های فکری» و همچنین «مثال‌هایی از مصادیق دارایی‌های فکری»، ارائه گردید.

برگزاری دومین کارگاه «علامت تجاری» توسط کانون پتنت ایران
۱۹ دی ۱۳۹۸

برگزاری دومین کارگاه «علامت تجاری» توسط کانون پتنت ایران

آکادمی کانون پتنت ایران، در راستای برنامه‌های مدون خود به منظور آموزش مخاطب‌محور در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری، اقدام به برگزاری کارگاه جدیدی با عنوان «علامت تجاری» نموده که در مورخ ۲۶ دی‌ماه سال جاری، از ساعت ۹ الی ۱۲ برگزار می‌نماید.

اخبار مهم بازار دارایی‌های فکری در سال ۲۰۱۹
۲۲ دی ۱۳۹۸

اخبار مهم بازار دارایی‌های فکری در سال ۲۰۱۹

در سال گذشته میلادی، دنیای مالکیت فکری با تغییر و تحولات مختلفی روبرو شد، روند فزاینده ثبت انواع حقوق مالکیت فکری در سطح جهان ادامه یافت، چین سلطه خود به‌عنوان کشور پیشگام در حوزه «IP» را گسترده‌تر نمود و برخی از شرکت‌های فناور بزرگ، به دعاوی حقوقی گسترده و جنجالی خود پایان دادند. در این نوشتار، بنا به اعلام پایگاه تحلیلی «IAM»، داستان‌های مهم و منتخب مالکیت فکری در سال ۲۰۱۹ میلادی، با تمرکز بر تحولات بازار و مبادلات دارایی‌های فکری مرور شده است.

IAM