فعالیت‌های گسترده ثبت اختراع از سوی شرکت ژاپنی «Canon»
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ فعالیت‌های گسترده ثبت اختراع از سوی شرکت ژاپنی «Canon»

یکی از بازیگران برتر در زمینه ثبت و انتشار پتنت در آمریکا، شرکت ژاپنی کنون «Canon» است که در سال گذشته میلادی نیز، موفق شد تا با ۳۰۵۶ پتنت گرنت شده در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، در بین پنج شرکت برتر قرار گیرد.

جایگاه کنون در فهرست شرکت‌های برتر دارنده ثبت اختراعات «USPTO»، نشان می‌دهد که این شرکت، در حال تقویت موقعیت خود به‌عنوان یک رهبر در حوزه تصویربرداری دیجیتال است و سعی دارد تا این صنعت را با راهکارهای نوآورانه و فناوری‌های پیشرو، توانمند سازد. البته باید این مسئله را در نظر داشت که استراتژی ثبت اختراع کنون، چیزی نیست که اخیراً توسط این شرکت اتخاذ شده باشد بلکه قرار گرفتن کنون در جمع پنج شرکت برتر دارنده «US» پتنت، برای سی و سومین سال متوالی است که رخ می‌دهد. علاوه بر این، این شرکت ۱۴ سال متوالی است که عنوان برترین شرکت ژاپنی دارنده «US» پتنت گرنت شده در آمریکا را به خود اختصاص می‌دهد.

سهم عمده‌ای از تحقیق و توسعه جهانی «کنون»، در مرکز تحقیقاتی «CISRA»، واقع در استرالیا انجام می‌گیرد که در سال ۱۹۹۰ میلادی، از سوی این شرکت تأسیس شده و امروزه به‌عنوان یکی از مراکز پیشرو جهانی در زمینه طراحی و توسعه سیستم‌های اطلاعاتی و تجهیزات تصویربرداری، محسوب می‌شود. خروجی تحقیقات این مرکز در سال ۲۰۱۸ میلادی، بیش از ۲۴۰ پتنت «US»  و در حدود ۸۰۰ پتنت در سرتاسر جهان بوده است.

لازم به ذکر است، شرکت «IBM» با ۹۱۰۰ عدد «US» پتنت گرنت شده، توانست برای بیست و ششمین سال متوالی، در صدر فهرست شرکت‌ها و مؤسسات دارای بیشترین گواهی ثبت اختراع از سیستم پتنت آمریکا، قرار گیرد. سامسونگ نیز با ۵۸۵۰ پتنت، در رده دوم و «کنون» با ۳۰۵۶ پتنت در رده سوم جای گرفتند. مؤسسه «IFI Claims»، در گزارش سال ۲۰۱۸ خود، از یک شاخص جدید نیز استفاده نموده است که بر مبنای آن، شرکت‌های فناور را با احتساب مجموعه شرکت‌های تابعه آن‌ها در نظر می‌گیرد. بر اساس این شاخص، «کنون» پس از سامسونگ که با ۶۱۶۰۸ پتنت فامیلی در صدر قرار دارد، با ۳۴۹۰۵ پتنت فامیلی، در رده دوم شرکت‌های فناور جهان قرار گرفته است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.