اخبار
۲۳ بهمن ۱۳۹۷

تبدیل تلویزیون‌های معمولی به صفحات نمایش سه‌بعدی مناسب برای بازی‌های کامپیوتری

اگرچه شنیده‌های اخیر، حاکی از این بود که نینتندو به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه طراحی و تولید انواع بازی‌های کامپیوتری، ایده بازی‌های واقعی سه‌بعدی از طریق «2DS» و «Switch» را برای همیشه رها نموده است، اما پتنت جدید این شرکت، به شماره «US20190025913» که اواخر ژانویه سال جاری میلادی از سوی دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا انتشار یافت، نشان می‌دهد که این غول کنسول‌های بازی، هنوز این فناوری را به‌طور کامل فراموش نکرده است. این پتنت، برنامه‌های احتمالی نینتندو، برای تبدیل تلویزیون معمولی به یک صفحه‌نمایش بازی سه‌بعدی را توصیف می‌کند.

در پتنت نینتندو، دستگاهی معرفی شده که زاویه دید مطلوب سه‌بعدی را ارائه می‌کند. در واقع، نینتندو به جای تمرکز بر صفحات نمایش سه‌بعدی و یا عینک‌های مخصوص، نوعی دستگاه ردیابی چشم طراحی نموده که برای تعبیه بر روی صفحات نمایش معمولی قابل استفاده است و به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از تصاویر کاملاً سه‌بعدی، به بهترین شکل به بازی خود ادامه دهند.

در این فناوری جدید، به منظور بهبود قابلیت‌های ردیابی دوربین، یک نشانگر بر روی سر کاربران قرار می‌گیرد. این نشانگر، می‌تواند یک تجهیز بسیار کوچک بر روی عینک فرد باشد که البته هیچ‌گونه مزاحمتی برای وی نخواهد داشت.

گفتنی است، نینتندو علاقه فراوانی به ایجاد تجارب جدید و منحصربه‌فرد برای کاربران محصولات خود دارد. این شرکت، چندی پیش اقدام به معرفی فناوری خلاقانه‌ای نمود که می‌تواند تجربه بازی‌های چند نفره را با تغییر و تحول چشمگیر مواجه سازد. فناوری جدید، این قابلیت را دارد تا صفحات نمایش مختلف را به هم مرتبط ساخته و پردازش اطلاعات را به سادگی انجام دهد. علاوه بر این، نینتندو موفق به ثبت اختراع عجیبی تحت عنوان «دستگاه راه‌رونده منفعل» شده است که گونه‌ای از یک صندلی چرخ‌دار است که در طراحی آن، به جای چرخ، از پا استفاده شده است.

نـام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ)
پربازدید‌ترین‌ها
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ برگزاری کارگاه آموزشی ثبت اختراع پیشرفته در دانشگاه تهران
به همت مرکز مالکیت فکری معاونت پژوهشی دانشگاه تهران و همکاری کانون پتنت ایران، در مورخ ششم و هفتم بهمن‌ماه سال جاری، کارگاهی آموزشی با عنوان «ثبت اختراع پیشرفته»، در دانشگاه تهران برگزار گردید.
۱ بهمن ۱۳۹۷ برگزاری کارگاه آموزشی ثبت اختراع پیشرفته در دانشگاه صنعتی‌خواجه‌نصیرالدین‌‌طوسی
به همت دانشگاه صنعتی‌خواجه‌نصیرالدین‌‌طوسی و همکاری کانون پتنت ایران، در مورخ ۲۶ و ۲۹ دی ‌ماه سال جاری، کارگاهی آموزشی با عنوان «ثبت اختراع پیشرفته»، در محل پردیس ونک دانشگاه صنعتی‌خواجه‌نصیرالدین‌‌طوسی برگزار گردید.
۱ بهمن ۱۳۹۷ فرمولاسیون جدید داروهای موضعی برای درمان بیماری‌های پوستی
شرکت داروسازی «OWC» که یک توسعه‌دهنده پیشرو در درمان‌های مبتنی بر کانابینوئید، برای انواع بیماری‌ها و اختلالات پزشکی است، موفق به اخذ گواهی ثبت اختراعی در جمهوری چک شده که شامل یک فرمولاسیون جدید موضعی، برای اختلالات پوستی، از جمله پسوریازیس است. این گواهی ثبت اختراع، درخواست مذکور را به عنوان یک یوتیلیتی مدل تأیید نموده که مبتنی بر آن، انحصار این اختراع، برای مدت ۱۰ سال، در اختیار «OWC» خواهد بود.
۸ بهمن ۱۳۹۷ برگزاری کارگاه آموزشی مقدمات اصول داوری و جستجو در دانشگاه علوم پزشکی ایران
به همت گروه توسعه، نوآوری و مالکیت فکری دانشگاه علوم پزشکی ایران و همکاری کانون پتنت ایران، در مورخ ۳۰ دی‌‌ماه سال جاری، کارگاهی آموزشی با عنوان «کارگاه عملی مقدمات اصول داوری و جستجو»، در دانشگاه علوم پزشکی ایران، برگزار گردید.
۶ بهمن ۱۳۹۷ فعال‌سازی کیسه‌های هوای هوشمند تسلا بر اساس ویژگی‌های سرنشین
با وجود امنیت قابل توجه خودروهای تسلا، این شرکت هرگز دست از تلاش برای بهبود بیشتر آن‌ها بر نداشته است. پتنت جدید این شرکت، نشان می‌دهد که تسلا به دنبال روش‌های بهتری برای ایجاد امنیت در خودروهای خود است. اختراع جدید این شرکت، حاکی از بکارگیری سیستم جدیدی است که بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده توسط مجموعه‌ای از سنسورهای کار گذاشته‌شده در صندلی‌های خودرو، قابلیت تشخیص و طبقه‌بندی سرنشینان بر اساس سایز، وزن و نوع بدن مسافر را فراهم نموده و بر اساس این پارامترها، در زمان حادثه، ایمن‌ترین شکل ممکن را برای فعال‌سازی کیسه‌های هوا، در نظر می‌گیرد.
۶ بهمن ۱۳۹۷ پیشتازی مایکروسافت در حوزه هوش مصنوعی
از سال ۲۰۱۰ میلادی، بیش از ۱۵۴۰۰۰ پتنت در سراسر جهان، در خصوص فناوری هوش مصنوعی ثبت شده که اکثریت آن‌ها، مربوط به حوزه سلامت (۲۹.۵ درصد)، راهکارهای خاص صنعتی (۲۵.۳ درصد) و امنیت دیجیتال (۱۵.۷ درصد) بوده است. در میان تلاش مدعیان مختلف این حوزه، شرکت‌هایی همچون مایکروسافت، فناوری‌های هوش مصنوعی را به گونه‌ای توسعه می‌دهند که قابل ادغام بر پلتفرم‌های موجود بوده و به راحتی، توسط مشتریان پذیرفته شوند. مایکروسافت با ۶۹۷ پتنت در حوزه هوش مصنوعی، از بقیه پیشی گرفته و یکی از شرکت‌های تأثیرگذار این حوزه شناخته شده است.