تبدیل تلویزیون‌های معمولی به صفحات نمایش سه‌بعدی مناسب برای بازی‌های کامپیوتری
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ تبدیل تلویزیون‌های معمولی به صفحات نمایش سه‌بعدی مناسب برای بازی‌های کامپیوتری

اگرچه شنیده‌های اخیر، حاکی از این بود که نینتندو به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه طراحی و تولید انواع بازی‌های کامپیوتری، ایده بازی‌های واقعی سه‌بعدی از طریق «2DS» و «Switch» را برای همیشه رها نموده است، اما پتنت جدید این شرکت، به شماره «US20190025913» که اواخر ژانویه سال جاری میلادی از سوی دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا انتشار یافت، نشان می‌دهد که این غول کنسول‌های بازی، هنوز این فناوری را به‌طور کامل فراموش نکرده است. این پتنت، برنامه‌های احتمالی نینتندو، برای تبدیل تلویزیون معمولی به یک صفحه‌نمایش بازی سه‌بعدی را توصیف می‌کند.

در پتنت نینتندو، دستگاهی معرفی شده که زاویه دید مطلوب سه‌بعدی را ارائه می‌کند. در واقع، نینتندو به جای تمرکز بر صفحات نمایش سه‌بعدی و یا عینک‌های مخصوص، نوعی دستگاه ردیابی چشم طراحی نموده که برای تعبیه بر روی صفحات نمایش معمولی قابل استفاده است و به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از تصاویر کاملاً سه‌بعدی، به بهترین شکل به بازی خود ادامه دهند.

در این فناوری جدید، به منظور بهبود قابلیت‌های ردیابی دوربین، یک نشانگر بر روی سر کاربران قرار می‌گیرد. این نشانگر، می‌تواند یک تجهیز بسیار کوچک بر روی عینک فرد باشد که البته هیچ‌گونه مزاحمتی برای وی نخواهد داشت.

گفتنی است، نینتندو علاقه فراوانی به ایجاد تجارب جدید و منحصربه‌فرد برای کاربران محصولات خود دارد. این شرکت، چندی پیش اقدام به معرفی فناوری خلاقانه‌ای نمود که می‌تواند تجربه بازی‌های چند نفره را با تغییر و تحول چشمگیر مواجه سازد. فناوری جدید، این قابلیت را دارد تا صفحات نمایش مختلف را به هم مرتبط ساخته و پردازش اطلاعات را به سادگی انجام دهد. علاوه بر این، نینتندو موفق به ثبت اختراع عجیبی تحت عنوان «دستگاه راه‌رونده منفعل» شده است که گونه‌ای از یک صندلی چرخ‌دار است که در طراحی آن، به جای چرخ، از پا استفاده شده است.

پربازدید‌ترین‌ها

برگزاری نخستین وبینار تخصصی مالکیت فکری توسط باشگاه فناوری و نوآوری یونسکو
۱۲ آبان ۱۴۰۰

برگزاری نخستین وبینار تخصصی مالکیت فکری توسط باشگاه فناوری و نوآوری یونسکو

باشگاه فناوری و نوآوری یونسکو، با حمایت کانون پتنت ایران، اقدام به برگزاری یک وبینار تخصصی مالکیت فکری برای کسب‌و‌کارهای نوپا، مراکز دانش‌بنیان و دانشگاهیان نموده است. در پایان این رویداد سه روزه که ۲۲ لغایت ۲۵ آبان ماه برگزار می‌گردد، گواهینامه بین‌المللی باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو نیز به شرکت‌کنندگان اعطا می‌گردد.

برگزاری افتتاحیه مدرسه پاییزه وزارت بهداشت با حضور مدیران فناوری و مالکیت فکری
۱۲ آبان ۱۴۰۰

برگزاری افتتاحیه مدرسه پاییزه وزارت بهداشت با حضور مدیران فناوری و مالکیت فکری

اولین رویداد از مدرسه پاییزه مالکیت فکری وزارت بهداشت، روز دوشنبه هفته جاری، مورخ دهم آبان ماه، با حضور ۱۰۳ نفر از مدیران فناوری، کارشناسان دفاتر مالکیت فکری و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های وابسته به این وزارتخانه برگزار گردید. تمرکز ویژه این رویداد که با عنوان «بررسی سیاست‌های مالکیت فکری رایج در دنیا» برگزار شد، بیان سیاست‌های متداول مالکیت فکری در دانشگاه‌های جهان و رویکردهای ممکن برای دانشگاه‌های داخلی بود.

لزوم حمایت از پتنت‌های راهبردی در مسیر ایده تا بازار
۲۳ آبان ۱۴۰۰

لزوم حمایت از پتنت‌های راهبردی در مسیر ایده تا بازار

دومین وبینار «مدرسه پاییزه» با عنوان «مالکیت فکری، بودن یا نبودن مسئله این است!» ویژه مرکز مالکیت فکری دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت برگزار گردید.  

رده ۶۰ شاخص جهانی نوآوری به ایران رسید
۲۴ آبان ۱۴۰۰

رده ۶۰ شاخص جهانی نوآوری به ایران رسید

بر اساس آمار منتشر شده، ایران در شاخص‌های مختلف در مقایسه با ده کشور برتر، کشورهای منطقه و گروه کشورهای با درآمد متوسط رو به بالا در حوزه خروجی‌های فناوری عملکرد مطلوبی داشته تا جایی که به جایگاه 60 در شاخص جهانی نوآوری رسیده است.

نوجوانی که موفق به ساخت ربات آتش‌نشان شده است!
۱۲ آبان ۱۴۰۰

نوجوانی که موفق به ساخت ربات آتش‌نشان شده است!

یک نوجوان مخترع، موفق به طراحی و ساخت نوعی ربات جستجو و نجات شده که در ساختمان‌های دچار آتش‌سوزی، به آتش‌نشانان کمک می‌کند تا عملیات‌ نجات را از راه دور هدایت کنند. «سیدهارت تاکور» که کار بر روی «FireBot» را چهار سال پیش و در سن سیزده سالگی آغاز کرد، به تازگی توانسته جایزه اختراع برگزیده مردمی را در مسابقات مخترعین دانش‌آموزی و دانشگاهی سال ۲۰۲۱ از آن خود نماید. اخذ حمایت از دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا به عنوان حامی این مسابقه، خیال تاکور را از جنبه‌های حفاظتی اختراع هم راحت می‌کند.