تبدیل گوشی سامسونگ به یک ابزار حرفه‌ای برای بازی
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ تبدیل گوشی سامسونگ به یک ابزار حرفه‌ای برای بازی

امروزه فناوری گوشی‌های انعطاف‌پذیر، به یکی از حوزه‌های رقابتی بین شرکت‌های فناور بزرگ، نظیر سامسونگ، «LG»، اپل، موتورولا و ... بدل شده است. در این جدال نفس‌گیر، هر روز خبری پیرامون ایده‌های جدید و به ظاهر عجیب این رقبای سرسخت منتشر می‌گردد که کاربران و متخصصین این حوزه را به تعجب وا می‌دارد. در آخرین نمونه از این رویکردهای حیرت‌انگیز، سامسونگ یک قدم فراتر گذاشته است و از قابلیتی جدید برای این گوشی‌ها رونمایی نموده که ترکیبی از گوشی همراه با یک سیستم حرفه‌ای برای بازی را ارائه می‌نماید.

اگر جزئی از جامعه بزگی هستید که با بازی‌های کامپیوتری یا کنسول‌های بازی سر و کار دارید، این حرکت سامسونگ، بیشتر شما را به وجد خواهد آورد. سامسونگ در پتنت جدید خود، گوشی انعطاف‌پذیری را معرفی نموده که قابلیت تبدیل شدن به یک کنسول بازی، مانند «Nintendo DS» را دارد. این پتنت، یک طراحی منحصربه‌فرد از یک گوشی تلفن هوشمند و انعطاف‌پذیر است که دارای یک «D-Pad» و شش دکمه اضافی است. در طراحی ارائه شده توسط سامسونگ، این قسمت اضافی را می‌توان به انتهای تلفن متصل نمود و یا این‌که گوشی را تا نموده و از آن برای بازی استفاده کرد.

این پتنت طراحی که درخواست ثبت آن، در اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی، به اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» ارائه شده بود، در دوازدهم فوریه سال جاری میلادی، با شماره «D840425» منتشر گردید. این پتنت جدید، در کنار تمایلات بسیار زیاد سامسونگ به حوزه تلفن‌های تاشو و انعطاف‌پذیر، بار دیگر هیجان طرفداران این شرکت برای ورود «Galaxy F» به بازار را بالا برده است.

گفتنی است، با توجه به ایده جاه‌طلبانه و بسیار جدید این پتنت، به نظر می‌رسد که تا ارائه یک طرح عملی و یا رونمایی از اطلاعات و جزئیات بیشتری که نشان دهنده عزم جدی سامسونگ برای تجاری‌سازی این فناوری جدید است، بایستی بیشتر انتظار کشید و بازخوردهای بعدی کارشناسان، رقبا و حتی پتنت‌های جدید سامسونگ را رصد نمود. به عبارت دیگر، به نظر می‌رسد که سامسونگ تنها یک ایده جدید از فناوری داشته و در نقطه شروعی است که نیاز به توسعه، اصلاح و تغییرات پی‌درپی دارد.

لازم به ذکر است که در کنار قابلیت‌های پرورش این ایده و نزدیک نمودن آن به بازار، نکته کلیدی دیگر، تقاضای موجود در بازار است. بسیاری از کاربران علاقه‌مند به بازی‌های کامپیوتری، دوست دارند که با صفحات نمایش بزرگ بازی کنند و چه چیزی بهتر از تبدیل گوشی تلفن شخصی به یک کنترل بازی در مواقعی که به آن نیازی نیست.

پربازدید‌ترین‌ها

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در حاشیه بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران
۳۰ بهمن ۱۴۰۲

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در حاشیه بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران

گفتگوی خبری دکتر مرتضی براتی، معاون سیاست‌گذاری و توسعه اکوسیستم کانون مدیریت دارایی‌های فکری در خصوص چالش‌های نظام اختراعات و توسعه فناوری در کشور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا)

نشست افتتاحیه فن‌تز
۵ اسفند ۱۴۰۲

نشست افتتاحیه فن‌تز

فراخوان حمایت از تجاری سازی پایان‌نامه‌های حیطه مواد و صنایع معدنی (فن‌تر مواد) و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران
۲ اسفند ۱۴۰۲

همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران

نخستین همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران ۲۹ بهمن ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.