تبدیل گوشی سامسونگ به یک ابزار حرفه‌ای برای بازی
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ تبدیل گوشی سامسونگ به یک ابزار حرفه‌ای برای بازی

امروزه فناوری گوشی‌های انعطاف‌پذیر، به یکی از حوزه‌های رقابتی بین شرکت‌های فناور بزرگ، نظیر سامسونگ، «LG»، اپل، موتورولا و ... بدل شده است. در این جدال نفس‌گیر، هر روز خبری پیرامون ایده‌های جدید و به ظاهر عجیب این رقبای سرسخت منتشر می‌گردد که کاربران و متخصصین این حوزه را به تعجب وا می‌دارد. در آخرین نمونه از این رویکردهای حیرت‌انگیز، سامسونگ یک قدم فراتر گذاشته است و از قابلیتی جدید برای این گوشی‌ها رونمایی نموده که ترکیبی از گوشی همراه با یک سیستم حرفه‌ای برای بازی را ارائه می‌نماید.

اگر جزئی از جامعه بزگی هستید که با بازی‌های کامپیوتری یا کنسول‌های بازی سر و کار دارید، این حرکت سامسونگ، بیشتر شما را به وجد خواهد آورد. سامسونگ در پتنت جدید خود، گوشی انعطاف‌پذیری را معرفی نموده که قابلیت تبدیل شدن به یک کنسول بازی، مانند «Nintendo DS» را دارد. این پتنت، یک طراحی منحصربه‌فرد از یک گوشی تلفن هوشمند و انعطاف‌پذیر است که دارای یک «D-Pad» و شش دکمه اضافی است. در طراحی ارائه شده توسط سامسونگ، این قسمت اضافی را می‌توان به انتهای تلفن متصل نمود و یا این‌که گوشی را تا نموده و از آن برای بازی استفاده کرد.

این پتنت طراحی که درخواست ثبت آن، در اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی، به اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» ارائه شده بود، در دوازدهم فوریه سال جاری میلادی، با شماره «D840425» منتشر گردید. این پتنت جدید، در کنار تمایلات بسیار زیاد سامسونگ به حوزه تلفن‌های تاشو و انعطاف‌پذیر، بار دیگر هیجان طرفداران این شرکت برای ورود «Galaxy F» به بازار را بالا برده است.

گفتنی است، با توجه به ایده جاه‌طلبانه و بسیار جدید این پتنت، به نظر می‌رسد که تا ارائه یک طرح عملی و یا رونمایی از اطلاعات و جزئیات بیشتری که نشان دهنده عزم جدی سامسونگ برای تجاری‌سازی این فناوری جدید است، بایستی بیشتر انتظار کشید و بازخوردهای بعدی کارشناسان، رقبا و حتی پتنت‌های جدید سامسونگ را رصد نمود. به عبارت دیگر، به نظر می‌رسد که سامسونگ تنها یک ایده جدید از فناوری داشته و در نقطه شروعی است که نیاز به توسعه، اصلاح و تغییرات پی‌درپی دارد.

لازم به ذکر است که در کنار قابلیت‌های پرورش این ایده و نزدیک نمودن آن به بازار، نکته کلیدی دیگر، تقاضای موجود در بازار است. بسیاری از کاربران علاقه‌مند به بازی‌های کامپیوتری، دوست دارند که با صفحات نمایش بزرگ بازی کنند و چه چیزی بهتر از تبدیل گوشی تلفن شخصی به یک کنترل بازی در مواقعی که به آن نیازی نیست.

پربازدید‌ترین‌ها

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری: اقتصاد دانش‌بنیان با مالکیت فکری و دارایی‌های نامشهود توسعه می‌یابد
۳ اسفند ۱۴۰۱

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری: اقتصاد دانش‌بنیان با مالکیت فکری و دارایی‌های نامشهود توسعه می‌یابد

روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در جمع اندیشه‌ورزان، فعالان و سیاستگذاران اقتصادی حاضر در این همایش با اشاره به اهمیت شرکت‌های کوچک و نوآور در زنجیره‌های ارزش عنوان کرد: در حلقه‌های بالایی زنجیره ارزش عمدتا شرکت های بزرگ و متکی به دارایی های فیزیکی مشهود را شاهد هستیم، اما در حلقه‌های زیرین‌تر به شرکت های کوچک به لحاظ دارایی‌های فیزیکی و متکی به دارایی‌های نامشهود می‌رسیم.

برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی پتنت در پارک علم و فناوری استان مرکزی
۱ اسفند ۱۴۰۱

برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی پتنت در پارک علم و فناوری استان مرکزی

در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مالکیت فکری، حفاظت از دارایی‌هایی فکری و معرفی خدمات و حمایت‌های کانون پتنت ایران از اختراعات فناوران و شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور، وبینار " پتنت ابزاری برای محافظت از دارایی‌های فکری" توسط کانون پتنت ایران و به میزبانی پارک علم و فناوری استان مرکزی در تاریخ 26 بهمن ماه به صورت مجازی برگزار شد.