تبدیل گوشی سامسونگ به یک ابزار حرفه‌ای برای بازی
۲۸ بهمن ۱۳۹۷

تبدیل گوشی سامسونگ به یک ابزار حرفه‌ای برای بازی

امروزه فناوری گوشی‌های انعطاف‌پذیر، به یکی از حوزه‌های رقابتی بین شرکت‌های فناور بزرگ، نظیر سامسونگ، «LG»، اپل، موتورولا و ... بدل شده است. در این جدال نفس‌گیر، هر روز خبری پیرامون ایده‌های جدید و به ظاهر عجیب این رقبای سرسخت منتشر می‌گردد که کاربران و متخصصین این حوزه را به تعجب وا می‌دارد. در آخرین نمونه از این رویکردهای حیرت‌انگیز، سامسونگ یک قدم فراتر گذاشته است و از قابلیتی جدید برای این گوشی‌ها رونمایی نموده که ترکیبی از گوشی همراه با یک سیستم حرفه‌ای برای بازی را ارائه می‌نماید.

اگر جزئی از جامعه بزگی هستید که با بازی‌های کامپیوتری یا کنسول‌های بازی سر و کار دارید، این حرکت سامسونگ، بیشتر شما را به وجد خواهد آورد. سامسونگ در پتنت جدید خود، گوشی انعطاف‌پذیری را معرفی نموده که قابلیت تبدیل شدن به یک کنسول بازی، مانند «Nintendo DS» را دارد. این پتنت، یک طراحی منحصربه‌فرد از یک گوشی تلفن هوشمند و انعطاف‌پذیر است که دارای یک «D-Pad» و شش دکمه اضافی است. در طراحی ارائه شده توسط سامسونگ، این قسمت اضافی را می‌توان به انتهای تلفن متصل نمود و یا این‌که گوشی را تا نموده و از آن برای بازی استفاده کرد.

این پتنت طراحی که درخواست ثبت آن، در اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی، به اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» ارائه شده بود، در دوازدهم فوریه سال جاری میلادی، با شماره «D840425» منتشر گردید. این پتنت جدید، در کنار تمایلات بسیار زیاد سامسونگ به حوزه تلفن‌های تاشو و انعطاف‌پذیر، بار دیگر هیجان طرفداران این شرکت برای ورود «Galaxy F» به بازار را بالا برده است.

گفتنی است، با توجه به ایده جاه‌طلبانه و بسیار جدید این پتنت، به نظر می‌رسد که تا ارائه یک طرح عملی و یا رونمایی از اطلاعات و جزئیات بیشتری که نشان دهنده عزم جدی سامسونگ برای تجاری‌سازی این فناوری جدید است، بایستی بیشتر انتظار کشید و بازخوردهای بعدی کارشناسان، رقبا و حتی پتنت‌های جدید سامسونگ را رصد نمود. به عبارت دیگر، به نظر می‌رسد که سامسونگ تنها یک ایده جدید از فناوری داشته و در نقطه شروعی است که نیاز به توسعه، اصلاح و تغییرات پی‌درپی دارد.

لازم به ذکر است که در کنار قابلیت‌های پرورش این ایده و نزدیک نمودن آن به بازار، نکته کلیدی دیگر، تقاضای موجود در بازار است. بسیاری از کاربران علاقه‌مند به بازی‌های کامپیوتری، دوست دارند که با صفحات نمایش بزرگ بازی کنند و چه چیزی بهتر از تبدیل گوشی تلفن شخصی به یک کنترل بازی در مواقعی که به آن نیازی نیست.

کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

محکومیت ۳۲ میلیون دلاری برای کم‌ارزش نشان دادن یک پتنت
۲۱ آبان ۱۳۹۹

محکومیت ۳۲ میلیون دلاری برای کم‌ارزش نشان دادن یک پتنت

رفتار عامدانه دانشگاه ویسکانسین در کم‌ارزش نشان دادن یکی از پتنت‌های مشترکی که با دانشگاه واشنگتن به ثبت رسانیده است، جریمه‌ای ۳۱.۶ میلیون دلاری را برای این دانشگاه مشهور به همراه داشت. دانشگاه ویسکانسین، مجوز بهره‌برداری از این پتنت را به شرکت «Zemplar AbbVie» واگذار نمود و در حالی‌که ویسکانسین در ازای این اعطای مجوز، نزدیک به ۴۲۶.۵ میلیون دلار دریافت نمود، تنها مبلغی در حدود یک میلیون دلار به دانشگاه واشنگتن پرداخت کرد.

نگاهی به دومین سری وبینارهای مالکیت فکری وزارت بهداشت!
۱۱ آبان ۱۳۹۹

نگاهی به دومین سری وبینارهای مالکیت فکری وزارت بهداشت!

در راستای تفاهم کانون پتنت ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، دور دوم وبینارهای مالکیت فکری ویژه اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و پژوهشگران وزارت بهداشت، در ده عنوان برگزار گردید. در مجموع ۱۰ وبینار یاد شده، ۸۰۲ نفر حضور داشته که بیانگر میانگین ۸۰ نفری حاضرین در هر وبینار می‌باشد. بر این اساس، در مجموع وبینارهای دور دوم که در بردارنده حوزه‌های مختلف مالکیت فکری و به‌ویژه پتنت بود، ۱۷۹۳ نفرساعت آموزش ارائه گردید.

برگزاری رویداد آموزشی و ترویجی «چرخ» به مناسبت هفته پژوهش
۱ آذر ۱۳۹۹

برگزاری رویداد آموزشی و ترویجی «چرخ» به مناسبت هفته پژوهش

آکادمی کانون پتنت ایران، در ادامه فعالیت‌های آموزشی و ترویجی خود در حوزه مالکیت فکری و با هدف ارج نهادن به هفته پژوهش و استفاده از سیستم ثبت اختراع برای ارتقاء و انجام پژوهش‌های کاربردی، اقدام به برگزاری رویداد جدیدی تحت عنوان «رویداد چرخ» نموده است. رویداد چرخ، شامل سلسله وبینارهای آموزشی و ترویجی است که در خدمت پژوهش‌های کاربردی خواهد بود. در این رویداد، پنج وبینار با عناوین جذاب گنجانیده شده که در مورخ ۲۲ لغایت ۲۶ آذرماه سال جاری برگزار می‌گردد.

افزایش قابل توجه درخواست‌های ثبت اختراع در حوزه هوش مصنوعی
۱۸ آبان ۱۳۹۹

افزایش قابل توجه درخواست‌های ثبت اختراع در حوزه هوش مصنوعی

طی سال‌های اخیر، شاهد توسعه و تجاری‌سازی کاربردهای مختلف فناوری هوش مصنوعی در طیف وسیعی از صنایع و حوزه‌های کسب‌وکار هستیم. مطالعه جدید دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، گواهی بر این موضوع بوده و نشان می‌دهد که از سال ۲۰۰۲ میلادی به این‌سو، تعداد پتنت‌هایی که با موضوع هوش مصنوعی در این دفتر به ثبت رسیده، با افزایش قریب به ۱۰۰ درصدی همراه بوده است. همچنین نفوذ هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف فناوری، به نحوی بوده که از ۹ درصد در سال ۱۹۷۶ میلادی، به ۴۲ درصد از فناوری‌ها در سال ۲۰۱۸ گسترش یافته است.

جابجایی فرمان برای واگذاری هدایت خودرو به سرنشینان
۱۲ آبان ۱۳۹۹

جابجایی فرمان برای واگذاری هدایت خودرو به سرنشینان

همه ما تجربه سفرهای طولانی دسته‌جمعی با ماشین را داریم. از قبل، برای طول سفر برنامه‌ریزی نموده تا هر بخشی از زمان را یک نفر رانندگی کند و پس از خسته شدن، جای خود را با دیگری عوض کند. اما با ایده جدید ولوو، دیگر نیازی نیست که جای خود را عوض کنید، بلکه کافی است که جای فرمان را تغییر داده و دیگر سرنشینان کنترل را بدست بگیرند. این ایده نوآورانه ولوو که در پتنت جدید این شرکت جلوه نموده، حکایت از یک سیستم کنترلی خلاقانه دارد که امکان جابجایی سریع فرمان، ترمز و سیستم کنترل سرعت را در خودرو فراهم می‌کند.

عملیاتی شدن اصلاحات اساسی قانون ثبت اختراع چین
۱۴ آبان ۱۳۹۹

عملیاتی شدن اصلاحات اساسی قانون ثبت اختراع چین

سیاست‌گذارات چینی، در راستای حمایت از مخترعین و تقویت سیستم مالکیت فکری، اصلاحاتی جدی در قانون ثبت اختراع این کشور انجام داده‌اند که از ژوئن سال آتی میلادی، اجرایی می‌گردد. افزایش بازه زمانی حفاظت از طراحی‌ها، جبران خسارت مالکین پتنت در صورت تأخیر زمانی نامعقول بین انتشار و گرنت، افزایش هزینه‌های نقض پتنت و کاهش یا حذف هزینه‌های نگهداری از پتنت‌ها، از جمله مواردی است که در راستای حمایت از مخترعین و مالکین پتنت‌ها، دیده شده است.