تبدیل گوشی سامسونگ به یک ابزار حرفه‌ای برای بازی
۲۸ بهمن ۱۳۹۷

تبدیل گوشی سامسونگ به یک ابزار حرفه‌ای برای بازی

امروزه فناوری گوشی‌های انعطاف‌پذیر، به یکی از حوزه‌های رقابتی بین شرکت‌های فناور بزرگ، نظیر سامسونگ، «LG»، اپل، موتورولا و ... بدل شده است. در این جدال نفس‌گیر، هر روز خبری پیرامون ایده‌های جدید و به ظاهر عجیب این رقبای سرسخت منتشر می‌گردد که کاربران و متخصصین این حوزه را به تعجب وا می‌دارد. در آخرین نمونه از این رویکردهای حیرت‌انگیز، سامسونگ یک قدم فراتر گذاشته است و از قابلیتی جدید برای این گوشی‌ها رونمایی نموده که ترکیبی از گوشی همراه با یک سیستم حرفه‌ای برای بازی را ارائه می‌نماید.

اگر جزئی از جامعه بزگی هستید که با بازی‌های کامپیوتری یا کنسول‌های بازی سر و کار دارید، این حرکت سامسونگ، بیشتر شما را به وجد خواهد آورد. سامسونگ در پتنت جدید خود، گوشی انعطاف‌پذیری را معرفی نموده که قابلیت تبدیل شدن به یک کنسول بازی، مانند «Nintendo DS» را دارد. این پتنت، یک طراحی منحصربه‌فرد از یک گوشی تلفن هوشمند و انعطاف‌پذیر است که دارای یک «D-Pad» و شش دکمه اضافی است. در طراحی ارائه شده توسط سامسونگ، این قسمت اضافی را می‌توان به انتهای تلفن متصل نمود و یا این‌که گوشی را تا نموده و از آن برای بازی استفاده کرد.

این پتنت طراحی که درخواست ثبت آن، در اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی، به اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» ارائه شده بود، در دوازدهم فوریه سال جاری میلادی، با شماره «D840425» منتشر گردید. این پتنت جدید، در کنار تمایلات بسیار زیاد سامسونگ به حوزه تلفن‌های تاشو و انعطاف‌پذیر، بار دیگر هیجان طرفداران این شرکت برای ورود «Galaxy F» به بازار را بالا برده است.

گفتنی است، با توجه به ایده جاه‌طلبانه و بسیار جدید این پتنت، به نظر می‌رسد که تا ارائه یک طرح عملی و یا رونمایی از اطلاعات و جزئیات بیشتری که نشان دهنده عزم جدی سامسونگ برای تجاری‌سازی این فناوری جدید است، بایستی بیشتر انتظار کشید و بازخوردهای بعدی کارشناسان، رقبا و حتی پتنت‌های جدید سامسونگ را رصد نمود. به عبارت دیگر، به نظر می‌رسد که سامسونگ تنها یک ایده جدید از فناوری داشته و در نقطه شروعی است که نیاز به توسعه، اصلاح و تغییرات پی‌درپی دارد.

لازم به ذکر است که در کنار قابلیت‌های پرورش این ایده و نزدیک نمودن آن به بازار، نکته کلیدی دیگر، تقاضای موجود در بازار است. بسیاری از کاربران علاقه‌مند به بازی‌های کامپیوتری، دوست دارند که با صفحات نمایش بزرگ بازی کنند و چه چیزی بهتر از تبدیل گوشی تلفن شخصی به یک کنترل بازی در مواقعی که به آن نیازی نیست.

پربازدید‌ترین‌ها

انتشار تقویم تابستان ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران
۵ تیر ۱۴۰۰

انتشار تقویم تابستان ۱۴۰۰ آکادمی کانون پتنت ایران

تقویم تابستانه آکادمی کانون پتنت ایران، از ۱۰ رویداد آموزشی- ترویجی تشکیل شده که حوزه‌های مختلف مالکیت فکری و ثبت اختراع را در بر می‌گیرد. از نقاط قابل توجه تقویم تابستان، عناوین جدید «آناتومی پتنت» و «سینما مالکیت فکری» بوده که جذابیت ویژه‌ای ایجاد نموده‌اند.

دعوت به همکاری در تیم جستجوی نوآوری کانون با تخصص مهندسی مکانیک
۹ تیر ۱۴۰۰

دعوت به همکاری در تیم جستجوی نوآوری کانون با تخصص مهندسی مکانیک

کانون پتنت ایران جهت توسعه تیم جستجوی نوآوری خود، از فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد یا دکتری در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه‌های برتر کشور، دعوت به همکاری به عمل می‌آورد.

بررسی آناتومی پتنت در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری
۱۲ تیر ۱۴۰۰

بررسی آناتومی پتنت در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری

با توجه به اهمیت اسناد ثبت اختراع و اطلاعات ارزشمند موجود در آن‌ها، عنوان جدیدی در وبینارهای آکادمی کانون پتنت ایران قرار گرفته که به شناخت اجزا و بخش‌های مختلف یک پتنت اختصاص دارد. این دوره آموزشی که تحت عنوان «آناتومی پتنت» در تقویم تابستانه آکادمی گنجانیده شده، در تاریخ پنجم مرداد ماه و در قالب برنامه سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری برگزار می‌گردد.

تجاری‌سازی اختراع یک کودک ۹ ساله
۱۶ تیر ۱۴۰۰

تجاری‌سازی اختراع یک کودک ۹ ساله

ایده یک کودک ۹ ساله که حاضر نبود حتی برای دقایقی از عروسکش جدا شود، منجر به شکل‌گیری یک کسب‌وکار خانوادگی شد. «آدل فولتون»، با مطرح نمودن ایده قرار گرفتن یک جیب شفاف بر روی کوله‌پشتی به منظور قرار گرفتن عروسک در آن، نه تنها مشکل کودکانه خود را حل نمود، بلکه با اخذ گواهی ثبت اختراع و ثبت ایده در یک پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی، تولید و فروش محصول را هم آغاز نموده است.

پیشگامی چینی‌ها در ثبت اختراعات حوزه انرژی خورشیدی
۱۳ تیر ۱۴۰۰

پیشگامی چینی‌ها در ثبت اختراعات حوزه انرژی خورشیدی

با وجود رقابت کشورهای پیشرفته در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی، به نظر می‌رسد که کشورهای آسیایی، گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده‌اند. در میان ده متقاضی برتر ثبت اختراع در این حوزه، نه مورد آسیایی بوده و فقط یک شرکت کانادایی در این بین حضور دارد. در این بین، چین با بیش از ۲۳۳ هزار پتنت فامیلی، فاصله‌ای زیاد با رقبا ایجاد نموده و عملاً خود را به‌عنوان رهبر اصلی این حوزه شناسانده است.

جمع‌آوری استخری از پتنت‌های مرتبط با فناوری صدای سه بعدی
۱۴ تیر ۱۴۰۰

جمع‌آوری استخری از پتنت‌های مرتبط با فناوری صدای سه بعدی

سونی با همکاری چند شرکت فعال در حوزه فناوری‌های صوتی، استخری از پتنت‌های متنوع‌ جمع‌آوری نموده که برای پیاده‌سازی استاندارد جدید صدای سه بعدی، الزامی و البته کافی می‌باشند. متقاضیان فعالیت در این حوزه، با اخذ مجوز بهره‌برداری از این مجموعه، بدون نگرانی از هر گونه دادرسی و نقض پتنت، می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه داده و نسل بعدی فناوری‌های صوتی را ارتقاء دهند.