افزایش ارزش سهام کوآلکام در پی توافق صدور مجوز بهره‌برداری از پتنت با هوآوی
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ افزایش ارزش سهام کوآلکام در پی توافق صدور مجوز بهره‌برداری از پتنت با هوآوی

در پی موافقت‌نامه جدید کوآلکام با هوآوی در زمینه واگذاری مجوز بهره‌برداری از پتنت، ارزش سهام این شرکت، با ۲.۶ درصد افزایش، به ۵۱.۴۷ دلار رسید. این افزایش، به دلیل پیش‌بینی‌های جدید از درآمدهای کوآلکام رخ داده است. این در حالی است که در پی نگرانی‌های سرمایه‌گذاران از ضعف اقتصادی چین و تضعیف بازار گوشی‌های هوشمند چینی در این کشور و سایر نقاط جهان، شرکت‌های تأمین‌کننده تراشه‌های نیمه‌هادی مانند کوآلکام، اینتل و «TSMC» نیز تا حدی متأثر شده بودند.

کوآلکام که در راستای مدل کسب‌وکار خود، بخش عمده‌ای از سودش را از طریق صدور مجوزهای بهره‌برداری از پتنت و واگذاری آن‌ها به سازندگان تلفن‌های همراه و برخی دیگر از شرکت‌های مخابراتی، تحصیل می‌نماید، به کمک این قرارداد، امیدواری‌های زیادی را برای سرمایه‌گذاران شرکت به ارمغان آورده و برای سه بازه زمانی سه‌ماهه در سال جاری میلادی، هر بار مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار از هوآوی دریافت خواهد کرد.

گفتنی است، موفقیت‌های اخیر این شرکت در زمینه موافقت‌نامه‌های پتنت، خصوصاً توافق با ۳۵ مشتری برای واگذاری مجوز پتنت‌های «5G»، موجب شده است که انتظار مدیران و سرمایه‌گذاران از درآمد سه‌ماهه منتهی به ماه مارس سال جاری میلادی، عددی بین ۱ تا ۱.۱ میلیارد دلار باشد.

لازم به ذکر است که کوآلکام در چند سال اخیر، وارد یک مجادله حقوقی بسیار گسترده با اپل شده است که اثرات شدیدی بر هر دو شرکت داشته است. این مجادله که در چند کشور، شامل کره جنوبی، چین، آمریکا و حتی اتحادیه اروپا دنبال می‌شود، در آخرین مورد، با حکم دادگاهی در آلمان، موجب توقف فروش آیفون‌های تولیدی اپل (مدل‌های آیفون ۷ و ۸) در این کشور شد؛ اما شکست احتمالی در هر یک از این شکایات که هنوز هیچ یک به نتیجه نهایی نائل نشده‌اند، می‌تواند خسارات قابل توجهی را بر کوآلکام وارد نماید.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.