باتری جدید تسلا: شارژ سریع‌تر، طول عمر بیشتر و قیمت تمام‌شده پایین‌تر!
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ باتری جدید تسلا: شارژ سریع‌تر، طول عمر بیشتر و قیمت تمام‌شده پایین‌تر!

گروه تحقیقاتی باتری تسلا، به رهبری «جفری دان»، پتنت جدیدی ثبت نموده‌اند که نوع خاصی از سلول‌های باتری با قابلیت‌های منحصربه‌فرد را توصیف می‌نماید. این باتری‌ها، علاوه بر اینکه سریع‌تر از نمونه‌های مشابه موجود در بازار شارژ می‌شوند، دارای طول عمر بیشتری نیز می‌باشند. در عین حال، تیم تحقیق تسلا مدعی هستند که نسل جدید باتری‌های توسعه داده شده از سوی آن‌ها، قیمت تمام‌شده کمتری نیز خواهد داشت که در صورت صحت این ادعا، تجاری‌سازی این فناوری، در زمانی کوتاه انجام خواهد گرفت.

این درخواست که در ۳۱ جولای سال ۲۰۱۷، به اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا ارائه شده است، در آخرین روز ژانویه سال جاری میلادی، با شماره «US20190036171» انتشار یافته است. فناوری ابداعی حاصل از تحقیقات جفری و تیم همکارش، دارای سیستم‌های الکترولیت دوگانه‌ای است که علاوه بر افزایش کارایی و طول عمر باتری، می‌تواند کاهش هزینه‌های تولید را نیز به همراه داشته باشد. شایان ذکر است که در پتنت مذکور، به قابلیت استفاده از این فناوری منحصربه‌فرد در خودروهای الکتریکی و نیز ذخیره‌سازی شبکه‌ای، اشاره شده است.

گفتنی است، جفری دان، یکی از پیشگامان سلول‌های باتری‌های لیتیوم یونی است که به منظور توسعه این باتری‌های پرکاربرد، به تحقیقات در حوزه‌های مختلفی ورود نموده است و در سال‌های اخیر، به صورت خاص سعی در افزایش تراکم انرژی و دوام این باتری‌ها دارد. در سال ۲۰۱۶ میلادی، جفری و تیم همکارش، به قرارداد تحقیقاتی ۲۰ ساله خود با شرکت «3M» خاتمه بخشیده و همکاری خود را با تسلا، در قالب مرکز تحقیقات صنعتی جدیدی، با عنوان «NSERC Tesla»، آغاز نمودند. بر اساس توافقنامه جدید، تسلا اقدام به سرمایه‌گذاری وسیع در یک آزمایشگاه تحقیقاتی در نزدیکی هالیفاکس نمود و جفری و تیمش، مشغول به تحقیق در زمینه افزایش کارایی سلول‌های باتری لیتیوم یونی شدند.

لازم به ذکر است، مدل کسب‌وکار تسلا، بیش از هر چیزی به فناوری پیشرفته باتری‌های آن متکی است. باتری‌های تولیدی این شرکت، از بهترین نمونه‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند که از سوی طیف وسیعی از شرکت‌های سازنده خودروهای الکتریکی، بکار گرفته می‌شوند. تسلا اخیراً تحقیقاتی در مورد توسعه یک سیستم مدیریت دینامیک باتری انجام داده است که می‌تواند عملکرد اطمینان‌بخش باتری و کاهش شوک‌های مکانیکی و حرارتی به آن را نیز، تا حد زیادی تضمین نماید.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.