بکارگیری نشان تجاری رد اعتبار شده مک‌دونالد توسط رقیب سوئدی
۰۲ اسفند ۱۳۹۷

بکارگیری نشان تجاری رد اعتبار شده مک‌دونالد توسط رقیب سوئدی

تصور نمایید که شما یک غول صنعت غذای فوری هستید که ناگهان، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نشان تجاریتان را از شما می‌گیرند. بدترین اتفاقی که می‌تواند رخ دهد، چیست؟ درست حدس زدید؛ رقبا به شکلی بی‌رحمانه، از این نشان تجاری برای تصاحب بخشی از سهم بازار شما استفاده خواهند کرد. این اتفاق، به شکل عینی برای مک‌دونالد اتفاق افتاده است. شرکت سوئدی «برگر کینگ»، در یک بیانیه مطبوعاتی، خبر از ارائه منوی جدیدی با عنوان «Not Big Macs»، برای غذاهای فوری خود داده است.

این کمپین تبلیغاتی که به مدت محدود و در مناطقی خاص از سوئد اجرا می‌گردد، در واکنش به ناکامی رقیب مشهور این شرکت، مک‌دونالد و در از دست دادن نشان تجاری کلیدی خود در اتحادیه اروپا، انجام خواهد گرفت. گفتنی است، دفتر مالکیت فکری اروپا، در پرونده حقوقی مک‌دونالد و یک رستوران زنجیره‌ای کوچک در ایرلند به نام «Supermac»، رأی به آزاد شدن استفاده از نشان مشهور «Big Mac» داد. این در حالیست که این شرکت از سال ۱۹۹۶ میلادی، از این عبارت به صورت اختصاصی در منوی غذایی خود استفاده نموده و با رأی دادگاه، استفاده از این عبارت برای دیگر رقبا نیز آزاد گردید.

رقیب سوئدی، از این قضیه به بهترین نحو استفاده نموده و از عباراتی مانند «مثل بیگ مک اما واقعاً بزرگ»، «برگر بیگ مک، همان که آرزویش را داشتید» و «هر چیزی، اما یک بیگ مک»، برای ترغیب مشتریان به استفاده از محصولاتش اقدام نموده است. ویدئوی انتشار یافته از مشتریان این شرکت در یوتیوب، صفی طولانی از آن‌ها را نشان می‌دهد که در حال سفارش از منوی جدید هستند. گفتنی است، اشاره به رقبا، به‌ویژه مک‌دونالد که اصطلاحاً «Trolling MacDonald’s» نام دارد، یکی از سرگرمی‌های اخیر برگر کینگ در حوزه بازاریابی است. این شرکت، یک برگر جدید با گوشتی برابر با ۱۷۵ درصد بیشتر از نمونه‌های مشابه مک‌دونالد عرضه نموده و نام آن را «Big King XL» نام نهاده است.

لازم به ذکر است، مک‌دونالد بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای جهان محسوب شده که با بیش از ۳۵۰۰۰ شعبه در ۱۱۹ کشور جهان، روزانه به بیش از ۶۴ میلیون مشتری، خدمات غذایی ارائه می‌نماید. با توجه به سبد محصولات متنوع مک‌دونالد که با توجه به ذائقه و شرایط محیطی هر کشور ارائه می‌گردد، با استقبال چشمگیر مردم از شعب مختلف آن، درآمد این شرکت در سال‌های اخیر، از مرز ۲۴ میلیارد دلار گذشته است.

نـام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

برگزاری وبینار رایگان آشنایی با مالکیت فکری توسط کانون پتنت ایران
۸ آذر ۱۳۹۸

برگزاری وبینار رایگان آشنایی با مالکیت فکری توسط کانون پتنت ایران

«کانون پتنت ایران»، در راستای توسعه فرهنگ مالکیت فکری و آگاه‌سازی مخترعین، محققین، پژوهشگران و شرکت‌های فناور کشور، در خصوص اهمیت حفاظت از دارایی‌های فکری، اقدام به حمایت از برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی می‌نماید. در همین راستا، در مورخ ۱۲ آذرماه سال جاری، اولین وبینار آنلاین آکادمی کانون پتنت ایران، در خصوص مالکیت فکری برگزار شده و علاقه‌مندان می‌توانند به صورت کاملاً رایگان، در این دوره شرکت نمایند.

تخفیف ۹۰ درصدی وبینار «جستجوی پتنت» به مناسبت روز دانشجو
۱۶ آذر ۱۳۹۸

تخفیف ۹۰ درصدی وبینار «جستجوی پتنت» به مناسبت روز دانشجو

نظر به فرا رسیدن روز دانشجو، کانون پتنت با هدف حمایت هر چه بیشتر از دانشجویان و محققین، تخفیفی ۹۰ درصدی برای شرکت در وبینار «جستجوی پتنت» در نظر گرفته است.

برگزاری وبینار «جستجوی پتنت» توسط کانون پتنت ایران
۱۳ آذر ۱۳۹۸

برگزاری وبینار «جستجوی پتنت» توسط کانون پتنت ایران

«کانون پتنت ایران»، به‌عنوان واحد همکار معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و یک نهاد سیاست‌گذار و حمایتی در حوزه مالکیت فکری و به صورت ویژه ثبت اختراعات خارجی، در راستای توسعه فرهنگ مالکیت فکری و آگاه‌سازی مخترعین، محققین، پژوهشگران و شرکت‌های فناور کشور در خصوص اهمیت حفاظت از دارایی‌های فکری، اقدام به حمایت از برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی می‌نماید. در همین راستا، در مورخ ۱۹ و ۲۶ آذرماه سال جاری، دومین وبینار آنلاین آکادمی کانون پتنت ایران، در خصوص «جستجوی پتنت» برگزار خواهد شد.

برگزاری کارگاه «علامت تجاری»؛ کسب‌و‌کار خود را علامت‌دار کنید!
۱۰ آذر ۱۳۹۸

برگزاری کارگاه «علامت تجاری»؛ کسب‌و‌کار خود را علامت‌دار کنید!

در راستای اهمیت قابل توجه مسئله علائم تجاری، کارآفرینان، صاحبان کسب‌وکار و یا افرادی که در حوزه کاری خود خلاق هستند، نیاز دارند تا در مورد چگونگی حفاظت و استفاده از مزایای علائم تجاری، بیشتر بدانند. از این رو، آکادمی کانون پتنت ایران، اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاهی آموزشی با عنوان "علامت تجاری" نموده که در تاریخ ۱۴ آذرماه، از ساعت ۹ الی ۱۲، برگزار خواهد شد.

برگزاری دوره جدید توانمندسازی دفاتر همکار کانون پتنت ایران؛ یکسان‌سازی آموزش‌های مسئولین دفاتر
۵ آذر ۱۳۹۸

برگزاری دوره جدید توانمندسازی دفاتر همکار کانون پتنت ایران؛ یکسان‌سازی آموزش‌های مسئولین دفاتر

آموزش مداوم مسئولین دفاتر همکار کانون، همواره به عنوان اصلی کلیدی مورد نظر بوده و به صورت جدی توسط کانون پتنت ایران دنبال شده است. در همین راستا و در ادامه دوره پیشین توانمندسازی دفاتر همکار که در مورخ ۲۴ و ۲۵ شهریورماه سال جاری برگزار گردید، برگزاری دوره جدیدی در مورخ ۱۰ و ۱۱ آذرماه نیز در نظر گرفته شده که امکان حضور مسئولین دفاتری که در دوره پیشین حضور نداشتند را فراهم می‌نماید.

ورود غول صنعت خودروهای الکتریکی به حوزه خودروهای خودران
۱۹ آبان ۱۳۹۸

ورود غول صنعت خودروهای الکتریکی به حوزه خودروهای خودران

شرکت «Rivian» که در زمینه طراحی و توسعه انواع خودروهای الکتریکی فعالیت می‌نماید، در ادامه تلاش‌های فناورانه خود، راهکاری جدید برای کنترل فناوری هدایت خودکار ارائه نموده است. بنا بر این فناوری جدید، انتخاب حالت خودران، بر اساس برخی فاکتورهای از پیش مشخص شده، نظیر ایمنی جاده و شرایط کیفی راننده اتخاذ می‌گردد.

Forbes