بکارگیری نشان تجاری رد اعتبار شده مک‌دونالد توسط رقیب سوئدی
۰۲ اسفند ۱۳۹۷

بکارگیری نشان تجاری رد اعتبار شده مک‌دونالد توسط رقیب سوئدی

تصور نمایید که شما یک غول صنعت غذای فوری هستید که ناگهان، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نشان تجاریتان را از شما می‌گیرند. بدترین اتفاقی که می‌تواند رخ دهد، چیست؟ درست حدس زدید؛ رقبا به شکلی بی‌رحمانه، از این نشان تجاری برای تصاحب بخشی از سهم بازار شما استفاده خواهند کرد. این اتفاق، به شکل عینی برای مک‌دونالد اتفاق افتاده است. شرکت سوئدی «برگر کینگ»، در یک بیانیه مطبوعاتی، خبر از ارائه منوی جدیدی با عنوان «Not Big Macs»، برای غذاهای فوری خود داده است.

این کمپین تبلیغاتی که به مدت محدود و در مناطقی خاص از سوئد اجرا می‌گردد، در واکنش به ناکامی رقیب مشهور این شرکت، مک‌دونالد و در از دست دادن نشان تجاری کلیدی خود در اتحادیه اروپا، انجام خواهد گرفت. گفتنی است، دفتر مالکیت فکری اروپا، در پرونده حقوقی مک‌دونالد و یک رستوران زنجیره‌ای کوچک در ایرلند به نام «Supermac»، رأی به آزاد شدن استفاده از نشان مشهور «Big Mac» داد. این در حالیست که این شرکت از سال ۱۹۹۶ میلادی، از این عبارت به صورت اختصاصی در منوی غذایی خود استفاده نموده و با رأی دادگاه، استفاده از این عبارت برای دیگر رقبا نیز آزاد گردید.

رقیب سوئدی، از این قضیه به بهترین نحو استفاده نموده و از عباراتی مانند «مثل بیگ مک اما واقعاً بزرگ»، «برگر بیگ مک، همان که آرزویش را داشتید» و «هر چیزی، اما یک بیگ مک»، برای ترغیب مشتریان به استفاده از محصولاتش اقدام نموده است. ویدئوی انتشار یافته از مشتریان این شرکت در یوتیوب، صفی طولانی از آن‌ها را نشان می‌دهد که در حال سفارش از منوی جدید هستند. گفتنی است، اشاره به رقبا، به‌ویژه مک‌دونالد که اصطلاحاً «Trolling MacDonald’s» نام دارد، یکی از سرگرمی‌های اخیر برگر کینگ در حوزه بازاریابی است. این شرکت، یک برگر جدید با گوشتی برابر با ۱۷۵ درصد بیشتر از نمونه‌های مشابه مک‌دونالد عرضه نموده و نام آن را «Big King XL» نام نهاده است.

لازم به ذکر است، مک‌دونالد بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای جهان محسوب شده که با بیش از ۳۵۰۰۰ شعبه در ۱۱۹ کشور جهان، روزانه به بیش از ۶۴ میلیون مشتری، خدمات غذایی ارائه می‌نماید. با توجه به سبد محصولات متنوع مک‌دونالد که با توجه به ذائقه و شرایط محیطی هر کشور ارائه می‌گردد، با استقبال چشمگیر مردم از شعب مختلف آن، درآمد این شرکت در سال‌های اخیر، از مرز ۲۴ میلیارد دلار گذشته است.

نـام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

برگزاری کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی با همکاری کانون پتنت و صندوق نوآوری و شکوفایی
۳ خرداد ۱۳۹۹

برگزاری کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی با همکاری کانون پتنت و صندوق نوآوری و شکوفایی

کانون پتنت ایران، با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، دوره‌ای سه‌روزه تحت عنوان «کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی (اختراعات)» را برگزار می‌نمایند. هدف از این کمپ که در مورخ ۲۴ لغایت ۲۶ خردادماه سال جاری برگزار می‌گردد، ایجاد فرصتی مناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر علاقه‌مندان به حوزه مالکیت فکری است، تا با مفاهیم اولیه این حوزه و نقش پتنت در حفاظت از فناوری‌های نوآورانه و تجاری‌سازی آن‌ها، آشنا شوند.

کارگاه «هنر مطالعه پتنت»: چگونه خواندن پتنت را فرا گیرید!
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

کارگاه «هنر مطالعه پتنت»: چگونه خواندن پتنت را فرا گیرید!

کانون پتنت ایران، در ادامه برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع خود، اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه «هنر مطالعه پتنت» نموده است. در این کارگاه که در مورخ ۲۲ خردادماه سال جاری برگزار می‌گردد، با اجزای پتنت آشنا شده و پس از مطالعه عملی یک پتنت، نحوه استخراج اطلاعات مورد نیاز از آن را فرا می‌گیرید.

پلتفرم جدید «USPTO» برای کمک به تجاری‌سازی فناوری‌های پتنت شده
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

پلتفرم جدید «USPTO» برای کمک به تجاری‌سازی فناوری‌های پتنت شده

دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، با هدف تسهیل ارتباط بین دارندگان حقوق پتنت‌ها و اخذکنندگان بالقوه مجوزهای بهره‌برداری از آن‌ها، اقدام به راه‌اندازی یک پلتفرم جدید نموده است. این پلتفرم جدید که «Patents 4 Partnerships» نام دارد، در گام ابتدایی در برگیرنده مجموعه‌ای از گواهی‌های ثبت اختراع و پرونده‌های انتشار یافته مرتبط با بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ بوده که آن‌ها را برای واگذاری مجوز، در دسترس قرار داده است. البته این پلتفرم در آینده با توسعه‌هایی نیز همراه بوده و ممکن است حوزه‌های دیگری را نیز شامل شود.

USPTO
سیستم ایمنی هوندا برای جلوگیری از صدمات به عابران پیاده
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

سیستم ایمنی هوندا برای جلوگیری از صدمات به عابران پیاده

شرکت ژاپنی هوندا، سیستم کیسه هوای جدیدی برای خودروهای خود ابداع نموده که در عین توجه به ایمنی سرنشینان، به افراد حاضر در خارج از خودرو نیز توجهی ویژه دارد. سیستم ابداعی هوندا، ترکیبی از کیسه‌های هوا و حسگرهای خاصی است که در صورت هر گونه برخورد، شدت آسیب‌ها به عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و موتورسواران را کاهش می‌دهد. در این سیستم حفاظتی، حسگرها اندازه و فاصله شیء (مثلاً یک موتورسیکلت یا یک عابر پیاده) را اندازه‌گیری نموده و بر اساس اطلاعات دریافتی، کیسه هوای خارجی با سرعت کافی و در لحظه مناسب عمل می‌کند.

Ride Apart
تسلا در آستانه پرداخت یک خسارت ۲ میلیارد دلاری
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

تسلا در آستانه پرداخت یک خسارت ۲ میلیارد دلاری

اختلاف دو میلیارد دلاری «تسلا» و «نیکولا»، بر سر شباهت بخشی از فناوری‌های مورد استفاده در کامیون‌های تولیدی این دو شرکت، وارد مرحله جدیدی شده است. بنا بر آخرین رأی صادر شده در خصوص این دعوی بزرگ، درخواست تسلا مبنی بر رد اعتبار یکی از پتنت‌های نیکولا، تأیید نشده و همین موضوع، یک پیروزی اولیه برای نیکولا محسوب می‌گردد که این شرکت را یک گام دیگر تا دستیابی به ۲ میلیارد دلار خسارت نزدیک می‌نماید.

Auto Blog
نیروگاه خورشیدی شناور در آب
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

نیروگاه خورشیدی شناور در آب

یک شرکت نروژی فعال در حوزه انرژی خورشیدی، ایده‌ای بکر و نوآورانه برای بهره‌مندی از این انرژی پاک و لایزال ارائه نموده است. نوآوری جدید «اوکین سان»، نوعی نیروگاه خورشیدی شناور در آب را معرفی نموده که متشکل از ماژول‌های سیلیکونی اصلاح شده است. این ماژول‌ها، بر روی یک غشای انعطاف‌پذیر هیدروالاستیک نصب شده و قابلیت استفاده در آب‌های ساحلی و همچنین مخازن و محیط‌های آبی دست‌ساز بشر، مانند مزارع پرورش ماهی را دارا می‌باشند.

oedigital