برگزاری کارگاه آموزش ثبت اختراع پیشرفته در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ برگزاری کارگاه آموزش ثبت اختراع پیشرفته در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

به همت اداره کل ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه امیرکبیر و همکاری کانون پتنت ایران، در مورخ ۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه سال جاری، کارگاهی آموزشی با عنوان «آموزش ثبت اختراع پیشرفته»، با حضور بیش از ۶۰ نفر از اعضای هیئت‌علمی, کارشناسان و دانشجویان، در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار گردید.

این کارگاه تئوری/ عملی، با هدف آشنایی اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان، با مباحث اصلی مالکیت فکری و ثبت اختراع در مجامع بین‌المللی، تشویق محققین و مخترعین و ارتقای سطح علمی آن‌ها و با حضور آقای دکتر مهرداد خانلرخانی، مدرس کانون پتنت ایران و دانشجویان و جمع دیگر از اساتید و کارشناسان دانشگاه، برگزار گردید.

عناوین مطرح شده در روز اول این کارگاه، شامل  معرفی انواع مختلف اختراع، شرایط احراز اختراع (دارا بودن شرط نوآوری و غیر قابل پیش‌بینی بودن) و معرفی بخش‌های مختلف متن اختراع بود در روز دوم نیز، کارگاهی عملی، با معرفی تارنماهای رایگان برای یافتن اختراعات ثبت شده و همچنین نحوه جستجو در این تارنماها، مورد بررسی قرار گرفت.

برخی از نکات ویژه‌ای که در این کارگاه، توسط مدرس محترم، آقای دکتر خانلرخانی مطرح گردید، عبارتند از:

  • بررسی قوانین ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا در مورد شرایط احراز پتنت؛
  • بررسی زوایای مختلف قانونی در خصوص شرط «بدیهی نبودن»؛
  • بررسی ساختار ادعاها.

از جمله نکات مطرح در کارگاه، معرفی خدمات کانون پتنت ایران به حضار بود که از آن جمله، می‌توان به مواردی نظیر حمایت ۹۰ درصدی کانون برای ثبت اختراعات خارجی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی را نام برد. در همین راستا، معرفی پرتال کانون پتنت ایران و همچنین، قوانین و آئین‌نامه‌های کانون نیز انجام گرفت.

میزان علاقه‌مندی شرکت‌کنندگان در کارگاه نسبت به مبحث ثبت اختراعات و دستاوردهای علمی خود، در انتهای کارگاه مورد ارزیابی قرار گرفت که مجموعه نظرات اخذ شده، حاکی از این بود که شرکت کنندگان در این دوره، نسبت به موارد مطرح شده از سوی مدرس دوره، رضایت داشتند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.