صعود آمریکا در رتبه‌بندی حفاظت از پتنت‌ها
۰۵ اسفند ۱۳۹۷ صعود آمریکا در رتبه‌بندی حفاظت از پتنت‌ها

مرکز سیاست نوآوری اتاق بازرگانی آمریکا «GIPC»، در آخرین ارزیابی خود که تحت عنوان «شاخص بین‌المللی مالکیت فکری در سال ۲۰۱۹» انتشار یافته است، این کشور را از منظر پتنت، حقوق مرتبط و محدودیت‌های آن، در رده دوم کشورهای برتر قرار داده است. این جایگاه، نشان‌دهنده بهبود چشمگیر در سیاست حفاظت از حقوق پتنت در آمریکا، به‌عنوان یکی از رهبران جهانی و تنظیم‌کننده استاندارد برای حفاظت از اجرای حقوق مالکیت فکری است. گفتنی است، سنگاپور در رده نخست کشورهای برتر در زمینه پتنت قرار گرفته‌اند.

«ویلبر راس»، وزیر بازرگانی آمریکا، با تأکید بر اهمیت مالکیت فکری در کسب‌وکارهای امروزی، اظهار داشت: «دولت ترامپ از این نکته آگاهی دارد که حفاظت‌های قوی و قابل اعتماد، یک الزام کلیدی برای موفقیت کسب‌وکارهای آمریکایی است. دپارتمان بازرگانی و دفتر ثبت پتنت و علائم تجاری آمریکا، افتخار دارند که رهبری آمریکا در حفاظت از مالکیت فکری را بهبود داده و نوآوری و اختراعات مستمر این کشور را در آینده نیز ادامه خواهند داد.»

«آندره ایانکو»، مدیر دفتر ثبت پتنت و علائم تجاری آمریکا «USPTO» و معاون وزیر بازرگانی این کشور در حوزه مالکیت فکری نیز، با ابراز خشنودی از ارتقاء و بهبودهای انجام گرفته، افزود: «فضای مالکیت فکری، به‌طور فزاینده‌ای در حال رقابتی شدن است و ما باید از طریق یک سیستم ثبت اختراع قابل اطمینان، قابل پیش‌بینی و با کیفیت بالا، سوخت لازم برای نوآوری آمریکایی و ادامه‌دار شدن آن را مهیا سازیم. من از کار در USPTO و حفاظت از حقوق مخترعین و صاحبان نشان‌های تجاری، با هدف تحقق مأموریت‌های قانون اساسی کشور، مفتخر هستم.»

گزارش «GIPC»، یک ارزیابی آماری دقیق از وضعیت مالکیت فکری در ۵۰ کشور جهان است که به رتبه‌بندی کشورها مبتنی بر میزان تعهد به حفاظت از مالکیت فکری و تأمین حقوق قانونی مرتبط با آن (از طریق ۴۰ شاخص منحصربه‌فرد پیرامون فعالیت‌های نوآورانه در سیستم پتنت، علائم تجاری، کپی‌رایت و حفاظت از اسرار تجاری)، می‌پردازد. تغییر در استانداردهای مرتبط با ادعاهای ثبت اختراع، روش‌ها و فرآیندهای جدید عملیاتی و اصلاحات انجام گرفته در زمینه دادگاه‌های بررسی درخواست‌های تجدیدنظر طی سال ۲۰۱۸ میلادی، به بهبود رتبه امریکا در گزارش جدید «GIPC»، کمک شایانی نموده است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day