توافق یک شرکت نانویی با «3M» برای اخذ مجوز بهره‌برداری از پتنت
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ توافق یک شرکت نانویی با «3M» برای اخذ مجوز بهره‌برداری از پتنت

شرکت‌های «3M Innovative Properties» و میرایی نانوتک «Miraenanotech»، اقدام به انعقاد یک موافقت‌نامه پتنت با یکدیگر نموده‌اند. بر مبنای این توافقنامه که در تاریخ ۳۱ ژانویه سال جاری میلادی به امضاء رسیده است، شرکت نانویی میرایی، در ازای پرداخت حق امتیاز پتنت، از فناوری پتنت شده «3M» در زمینه فلزات استفاده خواهد کرد. پتنتی که موجب ارتباط این دو شرکت با یکدیگر شده، در حوزه فناوری هادی شبکه فلزی یا «Metal Mesh Technology» است که به صورت گسترده‌ای در ساخت حسگرهای لمسی خازنی بکار رفته و مصارف تجاری فراوانی برای آن می‌توان متصور بود. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این فناوری، حسگرهای لمسی بزرگ، مانند انواع سیستم‌های کنفرانسی و نمایشگرهای دیجیتال است که موجب شده است تا فناوری فوق، دارای ارزش بالقوه بسیار زیادی گردد. بدیهی است، صدور مجوز بهره‌برداری از این فناوری نیز، با کسب درآمدهای سرشاری برای «3M» همراه خواهد بود.

«ماکوتو ایشی»، نایب‌رئیس و مدیر بخش سیستم‌ها و مواد شرکت «3M»، با ابراز خرسندی از موافقت‌نامه فوق، ابراز داشت: «خرسندیم که پتنت‌های فناوری شبکه فلزی ما، تبدیل به اولین صدور مجوز ما گردید و انتظار داریم که در ماه‌ها و سال‌های آینده، روابط میان ما و شرکت میرایی رو به گسترش باشد. ما با تمرکز بر حفاظت از حقوق مالکیت فکری، سعی خواهیم کرد تا امکان بهره‌برداری از این فناوری را برای طیف وسیع‌تری از مشتریان فراهم سازیم.»

«سون-کیو لیم»، مدیرعامل شرکت میرایی نیز، در خصوص توافق دو شرکت ابراز داشت: «شرکت 3M، یکی از پیشگامان بازار حسگرهای خازنی است که اختراعات قابل‌توجهی را در این زمینه به خود اختصاص داده است. ما انتظار داریم که به کمک مجوز اخذ شده، بتوانیم کسب‌وکار فیلم هادی شبکه فلزی خود را گسترش داده و یک سیستم عرضه پایدار و بدون نقص را برای مشتریان خود فراهم آوریم.»

گفتنی است، «3M» از شرکت‌های بزرگ فناور بوده که با شبکه‌ای وسیع از کارکنان متخصص (بیش از ۹۳۰۰۰ نفر) و فروش ۳۳ میلیارد دلاری در سرتاسر جهان، سهمی بزرگ از بازار سیستم‌های لمسی خازنی را به خود اختصاص داده است. این شرکت، در تولید و تجاری‌سازی طیف وسیعی از فناوری‌ها و محصولات مختلف درگیر است و در راستای همه این فناوری‌ها، بهره‌گیری از سیستم پتنت و به صورت کلی حفاظت از دارایی‌های فکری مختلف را در رأس تمرکز خود برای ورود به بازار قرارا داده است. به عنوان مثال، این شرکت به تازگی، بر سر نوعی اسپری رنگ خودرو، با یک شرکت چینی ناقض پتنت‌های خود، وارد یک دعوی حقوقی پیچیده شده است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.