برگزاری کارگاه آموزشی ثبت اختراع پیشرفته در لرستان
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ برگزاری کارگاه آموزشی ثبت اختراع پیشرفته در لرستان

به همت بنیاد نخبگان استان لرستان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد و همکاری کانون پتنت ایران، در روزهای یکم و دوم اسفند‌ماه سال جاری، کارگاهی آموزشی با عنوان «ثبت اختراع پیشرفته و مالکیت فکری»، با حضور بیش از ۷۰ نفر از اعضای هیئت‌علمی, کارشناسان و دانشجویان، در محل سالن جلسات دانشگاه آزاد واحد خرم‌آباد، برگزار گردید.

در زمان شروع کارگاه، جناب آقای دکتر «حمزه امیری»، رئیس بنیاد نخبگان لرستان، دکتر «میردریکوند»، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد واحد خرم آباد و «رحمان کلانتری»، نماینده کانون پتنت در استان، ضمن خوش آمدگویی به حضار، در خصوص اهمیت مالکیت فکری و پتنت و همچنین دوره در حال برگزاری، سخنانی را ایراد نمودند که از این حیث، به تلاش این دوره برای نشان دادن اهمیت ثبت اختراعات در تسهیل فرآیند انتقال و توسعه تکنولوژی و همچنین آشنایی با شرایط، الزامات و روند ثبت اختراع به‌عنوان ابزاری برای حمایت از فناوری‌های نوآورانه، اشاره گردید.

این کارگاه دو روزه تئوری/عملی، با هدف آشنایی اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان این مرکز، با مالکیت فکری و ثبت اختراع در مجامع بین‌المللی، تشویق محققین و مخترعین و ارتقای سطح علمی آن‌ها و با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان، معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌های استان و  کارشناسان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، برگزار گردید.

عناوین مطرح شده در روز اول این کارگاه، شامل تعریف و بیان اهمیت حقوق مالکیت فکری، تعریف اختراع و شرایط ثبت آن، آموزش جستجوی پتنت و اقسام مختلف حقوق مالکیت فکری بود. در روز دوم نیز، کارگاه عملی با عناوینی شامل بررسی اطلاعات اسناد پتنت و نحوه مطالعه آن، فرآیند ثبت پتنت و نگهداری از آن و همچنین معاهدات مربوطه، برگزار گردید.

 

 

برخی از نکات ویژه‌ای که در این کارگاه، توسط مدرس محترم خانم مهندس «لیلا زارعی» مطرح گردید، معرفی خدمات کانون پتنت ایران به حضار بود که از آن جمله، می‌توان به مواردی نظیر حمایت ۹۰ درصدی از ثبت اختراعات خارجی، برگزاری دوره‌های آموزشی، چگونگی ارتباط با دفاتر نمایندگی، نحوه حمایت‌ها و شرط محرمانگی، اشاره نمود.

در پایان دوره نیز، میزان علاقه‌مندی شرکت‌کنندگان در کارگاه، نسبت به مباحث مطرح شده و تمایل آن‌ها به ثبت دستاوردهای خود به عنوان پتنت، مورد بررسی قرار گرفت که مجموعه نظرات اخذ شده، حاکی از لزوم برگزاری چنین دوره‌هایی برای پژوهشگران و همچنین آشنا نمودن مخاطبین با حمایت‌های کانون پتنت بود.

 

فاطمه صارمی مفرد
فاطمه صارمی مفرد۱۳۹۷/۱۲/۲۲

باسلام دوره برگزار شده مفید بود ولی زمان کم بود اگر میشد حاضرین در جمع تجربیات خود را به دیگران بازگو کرده وراهنمایی لازم از با تجربه ها گرفته میشد مفید تر میشد

ADMIN
پاسخ مسئول سایت

سلام

ممنون از پیگیری شما. در صورت درخواست مرکز شما، کارگاه‎های تکمیلی نیز برگزار خواهد شد.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day