استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی خودکار برای تسریع فرآیند ساخت موشک
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی خودکار برای تسریع فرآیند ساخت موشک

یک استارت‌آپ فعال در حوزه هوافضا به نام «Relativity Space»، موفق به دریافت گواهی ثبت اختراعی برای فناوری چاپ سه‌بعدی خودکار خود شده است. این «US» پتنت که در سال ۲۰۱۷ میلادی در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» به ثبت رسیده بود، مکانیسمی نوآورانه را توصیف نموده که مبتنی بر یادگیری ماشینی ساخت افزودنی فلزات، می‌تواند در تولید موشک و راه‌اندازی وسایط نقلیه فضایی، مورد استفاده قرار گیرد.

پتنت اعطا شده به «Relativity Space»، این شرکت را به نخستین و تنها شرکت فعال در حوزه هوافضا تبدیل می‌کند که در فرآیند تولید و ساخت موشک، تلفیقی از فناوری چاپ سه‌بعدی، یادگیری ماشین و نرم‌افزار را مورد استفاده قرار داده است. گفتنی است، در این فناوری بسیار پیشرفته، از تعدادی سنسور و نرم‌افزارهای کنترلی، برای توسعه یک فرآیند چاپ سه‌بعدی اتوماتیک، کمک گرفته شده است.

«جردن نون»، مدیرعامل این استارت‌آپ، با اشاره به نقش کلیدی فناوری جدید در بهینه‌سازی فرآیند ساخت موشک، اظهار داشت: «اعطای گواهی ثبت اختراع، به معنای به رسمیت شناختن فناوری جدید چاپ سه‌بعدی خودکار است که می‌تواند فرایند تولید انواع راکت و موشک را بهینه‌سازی نماید. این گامی اساسی در راستای تمایز بخشی و رهبری فناورانه ما در بازار محصولات هوافضا است.»

لازم به ذکر است که فناوری مذکور، قادر به چاپ سه‌بعدی موشک‌ها در کمتر از ۶۰ روز کاری است که بسیار کوتاه‌تر از زمان ساخت سنتی و معمول موشک (بیش از ۱۸ ماه) است. در سال‌های اخیر، «Relativity Space» به شدت در حال تلاش برای توسعه فناوری‌های هوافضا است و به تازگی، سه متخصص کهنه‌کار این زمینه، به نام‌های «تیم بوزا»، «جاش براست» و «دیوید گیگر» را به کادر مدیریتی خود افزوده است. در حال حاضر، این شرکت مجموعه‌ای از ۱۲ مدیر سابق «SpaceX»، تسلا، وایمو و «Aerojet» را در اختیار دارد. انتصابات اخیر و فعالیت‌های ثبت اختراع این استارت‌آپ، حاکی از آن است که این شرکت، با گام‌هایی بلند در حال ورود به بازار و ایفای نقشی کلیدی در آن است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.