گسترش چتر حفاظتی یک دارو برای ترک اعتیاد به الکل و مواد مخدر
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ گسترش چتر حفاظتی یک دارو برای ترک اعتیاد به الکل و مواد مخدر

شرکت دارویی آدیال «Adial» که در زمینه توسعه و تجاری‌سازی داروهای ترک اعتیاد فعال است، خبر از ثبت پتنت جدیدی برای داروی «AD04» داده است. آدیال پیش از این نیز برای این دارو، پتنت دیگری در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» به ثبت رسانیده بود و با ارائه درخواست جدید ثبت اختراع به این دفتر، به دنبال گسترده نمودن ادعاهای فناوری خود بوده که می‌تواند میزان حفاظت از این اختراع را افزایش قابل توجهی داده و به صورت ویژه از کاربرد آن برای درمان ناشی از وابستگی و اعتیاد به مصرف مواد مخدر «OUD» محافظت نماید.

«ویلیام استیلی»، مدیرعامل شرکت آدیال، با تأکید بر کاربردهای وسیع «AD04»، اظهار داشت: «در آزمایش‌های بالینی فاز سوم این دارو که در ارتباط با اختلالات مصرف الکل انجام گرفت، پیشرفت‌های قابل‌توجهی حاصل شد. همین عامل، موجب شد تا تلاش‌هایمان را برای گسترش آن به سایر انواع اختلالات ناشی از اعتیاد، دوچندان سازیم. ما اعتقاد داریم که این محصول، دارای کاربردهای بالقوه فراوانی است، چراکه فیزیولوژی و انتقال‌دهنده‌های عصبی درگیر در اعتیاد به مواد مخدر، با مصرف الکل مشابه بوده و در نتیجه، درخواست ثبت اختراع خود را به‌طور خاص برای OUD ارائه نمودیم.»

گفتنی است، آدیال مجموعه وسیعی از پتنت‌های مختلف برای حفاظت از محصولات خود در زمینه اختلالات ناشی از اعتیاد الکلی در اختیار دارد. تفاوت پتنت اخیر این شرکت با نمونه‌های مشابه قبلی، تمرکز بر اختلال مصرف مواد مخدر و اثرات سوء حاصل از آن است.

لازم به ذکر است که بر اساس گزارش مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا، در سال ۲۰۱۷ میلادی بالغ بر ۷۲ هزار نفر در این کشور، بر اثر اوردوز دارویی جان باختند که حداقل دو سوم این مرگ و میرها، با مواد مخدر در ارتباط بوده است. الکل نیز یکی دیگر از علل شایع مرگ‌ومیر محسوب می‌شود که دامنه وسیعی از افراد را درگیر نموده است. بر اساس تحقیقی که اخیراً در زمینه اثرات مصرف بیش از حد الکل و اعتیاد به آن انتشار یافته است، تنها ۷.۷ درصد از مبتلایان به اعتیاد الکل (جمعیتی برابر با ۲.۷ میلیون نفر)، از اقدامات درمانی استفاده می‌کنند.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day