فرایند فرآوری گوشت همبرگر در ۴۰ روز
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ فرایند فرآوری گوشت همبرگر در ۴۰ روز

امروزه فست‌فودها به گزینه‌ای جذاب و در دسترس برای افراد مختلف، به‌ویژه آن‌هایی که فرصت کافی برای پختن غذاهای خانگی ندارند، بدل شده است. در این میان، همبرگر یکی از مشهورترین و پرتقاضاترین فست‌فودها محسوب می‌شود که شرکت‌های بزرگ مواد غذایی، مانند مک‌دونالد، مدل کسب‌وکار خود را مبتنی بر این ساندویچ خوشمزه و پرطرفدار، بنا نموده‌اند. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که آماده‌سازی همبرگر هم، می‌تواند یک نوآوری به حساب آید؟ از آن جالب‌تر، آیا می‌دانستید که همبرگر می‌تواند به‌عنوان یک اختراع در سیستم پتنت به ثبت برسد؟

گواهی ثبت اختراع به شماره «US7998517»، روشی جدید برای فرآوری گوشت را توصیف نموده که در یک اتاق مخصوص، انجام می‌گیرد. دیوارهای این اتاق، از نمک‌های صخره‌ای هیمالیا شکل گرفته و سیستم کنترلی خاصی برای دمای آن تعبیه شده است. در طی یک بازه زمانی ۴۰ روزه و به لطف یک سیستم بسیار دقیق گردش آب و هوا، طعم گوشت گاو بسیار جالب خواهد شد. مخترع این پتنت، مدعی است که بکارگیری فرایند معرفی شده در اختراعش، امکان دسترسی به یک لایه گوشت نازک و لذیذ را فراهم می‌نماید و به دلیل فرآیند منحصربه‌فرد انجام گرفته، در کمتر از ۵ دقیقه می‌توان همبرگر را در اختیار مشتری قرار داد.

‌‌‌‌‌لازم به ذکر است که مجموعه غذایی «Saltbrick Burger» که در «Revolution Hall» مستقر است، اقدام به ارائه این همبرگر با قیمت ۶.۹۵ دلار نموده است. نکته جالب توجه در این مجموعه غذایی، نصب بنری از «US» پتنت اخذ شده در ورودی آن است. در واقع به کمک این حرکت تبلیغاتی، مالکین مجموعه در تلاش برای نشان دادن استفاده از یک فناوری کاملاً متمایز برای آماده‌سازی گوشت همبرگر و جذب مشتریان بیشتر هستند.

گفتنی است، استفاده از سیستم پتنت در صنعت مواد غذایی، کاملاً رایج بوده و طیف وسیعی از اختراعات و فناوری‌ها، شامل سرویس‌های سفارش و تحویل آنلاین مواد غذایی، قابلیت مشاهده اسکن سه‌بعدی مواد غذایی در سفارشات آنلاین، تجهیزات و اجاق‌های هوشمند و استفاده از فناوری‌های نوظهوری مانند اینترنت اشیاء، توسط سیستم پتنت تحت حفاظت قرار گرفته‌اند. البته سایر انواع حقوق مالکیت فکری نیز در صنعت مواد غذایی کاربرد دارد که از آن جمله، می‌توان به دعوی قضایی کپی‌رایت بر سر طعم مشابه پنیر و یا اختلافات حقوقی گسترده مک‌دونالد و رقبا بر سر نشان‌های تجاری، اشاره نمود.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.