توافق اریکسون و اپو برای صدور متقابل مجوز پتنت در حوزه «5G»
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ توافق اریکسون و اپو برای صدور متقابل مجوز پتنت در حوزه «5G»

شرکت چینی اپو «OPPO» و شرکت مشهور اریکسون، موفق به دستیابی به یک توافق هوشمندانه بر سر تبادل مجوزهای بهره‌برداری از پتنت شده‌اند. بر مبنای این موافقت‌نامه پتنت، دو شرکت می‌توانند از فناوری‌های پتنت شده یکدیگر، به‌ویژه در حوزه فناوری‌های ارتباطی و مخابراتی «5G»، استفاده نمایند.

احتمالاً یکی از جذاب‌ترین نوآوری‌های سال ۲۰۱۹ میلادی، فناوری «5G» خواهد بود. اگرچه این فناوری هنوز هم در حال طی آزمایش‌های نهایی است، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که تلفن‌های همراه هوشمند با قابلیت «5G»، از اواخر امسال در بازار عرضه خواهند شد. اخیراً سامسونگ به‌عنوان پیشگام این مسئله، اعلام نموده است که در سه‌ماهه دوم یا سوم سال جاری میلادی، سری «Galaxy S10 5G» خود را به بازار عرضه می‌نماید. پابه‌پای سامسونگ، دیگر شرکت‌های فناور نیز در تلاش برای پیشروی در این حوزه بوده و فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای خود را آغاز نموده‌اند. یکی از این شرکت‌ها، اپو است که با امضای موافقت‌نامه اخیر، می‌تواند آزمایشات خود در ارتباط با این فناوری را با سرعتی بیشتر به پیش ببرد. «آدلر فنگ»، مدیر ارشد بخش مالکیت فکری این شرکت، با ابراز خرسندی از امضای این توافق، اظهار داشت: «اپو همواره حقوق مالکیت فکری را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی خود می‌داند. ما مشتاقانه منتظر همکاری با اریکسون هستیم، تا نوآوری‌های جدیدی را در محصولات و خدمات به پیش بریم.»

گفتنی است، هر دو شرکت اپو و اریکسون، سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی بر روی توسعه و بهره‌برداری از فناوری «5G» انجام داده‌اند و امضای توافقنامه پتنت مورد اشاره، به هر دو آن‌ها کمک می‌نماید تا با استفاده از پتنت‌های طرف دیگر، کسب‌وکار جدیدی را توسعه دهند. شایان ذکر است که اریکسون از پیشروان فعالیت در حوزه «4G/LTE» بوده و پتنت‌های ضروری استاندارد زیادی را نیز در این خصوص دارا است؛ لذا به هیچ وجه نمی‌خواهد از بازار جدید حاصل از «5G» نیز عقب مانده و این سود مالی قابل توجه را از دست دهد. اشاره به این مسئله نیز خالی از لطف نیست که هر دو شرکت یاد شده، به شدت و جدیت به مسئله تبادل پتنت و واگذاری و دریافت مجوز بهره‌برداری توجه داشته و نمونه‌های مشابه زیادی را داشته‌اند.

شایان ذکر است که در حال حاضر، اپو پنجمین برند تجاری بزرگ در صنعت گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید و بازاری قابل‌توجه در چین و هند به دست آورده است. این شرکت، اخیراً از گوشی «Find X» باقابلیت‌های کاربردی «5G» رونمایی نموده و حتی در سال گذشته، یک تماس ویدئویی پنج گیگابایتی به مدت ۱۷ دقیقه را برای نشان دادن قابلیت‌های این فناوری، به نمایش گذاشت.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.