آسپیرین تنفسی؛ محصولی برای پیشگیری از مرگ بیماران مبتلا به سکته قلبی
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ آسپیرین تنفسی؛ محصولی برای پیشگیری از مرگ بیماران مبتلا به سکته قلبی

دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، اخیراً دو گواهی ثبت اختراع اعطا نموده که از فرمولاسیون بدیعی برای داروی مشهور آسپیرین، رونمایی نموده است. با استناد به اختراعات ارائه شده، شرکت اتی‌توپیک «OtiTopic»، به فناوری جدید و ارزشمندی دست یافته که امکان تولید آسپیرین استنشاقی را فراهم می‌نماید. محصول جدید، نوع منحصربه‌فردی از فرمولاسیون آسپیرین است که با توجه به نحوه مصرف متفاوت آن (تنفس از طریق بینی)، می‌تواند اثرگذاری سریع‌تری در مقایسه با نمونه‌های خوراکی آن داشته باشد. این محصول، با هدف درمان بیماری سکته قلبی که در پزشکی اصطلاحاً انفارکتوس میوکارد «MI» نامیده می‌شود، توسعه یافته است.

اتی‌توپیک که در دسامبر سال گذشته میلادی، گواهی ثبت اختراعی به شماره «US10149823» را برای درخواستی با عنوان «فرمولاسیون پودر خشک و روش استفاده از آن» دریافت نموده بود، با گواهی جدیدی که در فوریه سال جاری میلادی و به شماره «US10195147» اخذ نمود، عزم جدی‌تری برای حرکت در مسیر خود برای تجاری‌سازی دستاوردهایش، پیدا نموده است.

پودر خشک آسپیرین، از طریق تنفس وارد ریه بیمار شده و بسیار سریع‌تر از قرص‌های خوراکی، جذب جریان خون می‌گردد و در نتیجه، می‌تواند در درمان سریع‌تر و بازگشت بیمار به زندگی، بسیار کارآمد باشد. مطالعات مفهومی صورت گرفته برای تجاری‌سازی نهایی آسپیرین تنفسی، بر جذب سریع فرمولاسیون صحه گذاشته و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی، مطالعات بالینی مرتبط با فاز ۱ و ۲ نیز آغاز گردد. گفتنی است، اتی‌توپیک برای حفاظت از پتنت اول خود، علاوه بر آمریکا، در دفتر ثبت اختراع اروپا، کانادا، چین، هنگ‌کنگ و استرالیا نیز اقدام نموده است. این محدوده وسیع حفاظتی، حاکی از تصمیم جدی اتی‌توپیک برای درآمدزایی از طریق این پتنت است.

لازم به ذکر است، سکته قلبی سالیانه در حدود ۷۳۵ هزار آمریکایی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و از طریق ایجاد لخته خون، می‌تواند جریان خون به قلب را قطع نماید. اولین توصیه پزشکان برای نجات بیمار از مرگ حتمی، دریافت آسپیرین در اسرع وقت است و همین نکته، فناوری جدید را به یک محصول بسیار حیاتی بدل می‌کند. در حال حاضر، استانداردهای مراقبتی بیماران در معرض خطر، هم به منظور پیشگیری و هم نجات جان بیمار، تجویز آسپیرین را برای بیش از ۹۰ درصد بیماران، الزامی نموده است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day