مدیریت دیجیتال فرآیند ساخت افزودنی، راهی برای تضمین کیفیت ساخت
۲۸ اسفند ۱۳۹۷ مدیریت دیجیتال فرآیند ساخت افزودنی، راهی برای تضمین کیفیت ساخت

اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO»، اقدام به اعطای یک گواهی ثبت اختراع با موضع ساخت افزودنی، به شرکت آوتنتایز «Authentise» نموده است. این پتنت که اظهارنامه آن، در فوریه سال ۲۰۱۴ میلادی، با ذکر نام سه مخترع به ثبت رسیده است، به ثبت رسیده است، در فوریه سال جاری میلادی نیز پس از یک زمان طولانی پنج ساله، با شماره «US10204178»، مورد تأیید قرار گرفته است.

اختراع ارائه شده توسط آوتنتایز، به معرفی روش‌ها و سیستم مرتبط با مدیریت دیجیتال در فرآیند تولید پرداخته است. سیستم مذکور، امکان کنترل یکپارچه و در عین حال، از راه دور فرآیند ساخت افزودنی را ممکن ساخته و می‌تواند تحولی بزرگ در تضمین کیفیت فرآیندهای تولیدی، به‌ویژه در مدل‌های کسب‌وکار جدید که سرشار از داده‌های اطلاعاتی مبتنی بر ساخت افزودنی است، ایجاد نماید.

«آندره وگنر»، مدیرعامل شرکت آوتنتایز  که نامش در لیست مخترعین پتنت نیز ارائه شده است، با ابراز خشنودی از دریافت گواهی ثبت اختراع فوق، اظهار داشت: «بسیار خوشحالم که پیشگامی و رهبری ما در ابزارهای پیشرفته و یکپارچه تولید دیجیتال، از سوی دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا نیز، به رسمیت شناخته شده است. این پتنت، یک جزء کلیدی از روزهای آغازین کار ما محسوب می‌شود و امیدواریم که فناوری پتنت شده ما، بتواند پیام‌های مهمی ارسال نماید. بایستی به این نکته توجه داشت که از این پس، فرآیندهای تولید مبتنی بر داده‌ها مانند ساخت افزودنی، می‌توانند به‌طور کامل از قابلیت‌های جدیدی مانند تضمین کیفیت دیجیتال و حفاظت از مالکیت فکری، برخوردار شوند.»

گفتنی است، ساخت افزودنی و به‌طور خاص، فناوری چاپ سه‌بعدی، از حوزه‌هایی است که به شدت مورد استقبال شرکت‌های فناور قرار داشته و حتی فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند بلاک‌چین نیز، در این حوزه بکار گرفته شده است. بدیهی است، با توجه به عصر دیجیتال و وجود انبوهی از داده‌های اطلاعاتی مختلف در فرآیند ساخت، فناوری جدید مدیریت دیجیتال، می‌تواند یک گام بزرگ در پیشرفت و توسعه ساخت افزودنی محسوب گردد. در همین راستا، آوتنتایز که تصمیمی جدی برای بهره‌برداری تجاری از دستاورد خود دارد، حوزه حفاظتی گسترده‌ای را مدنظر قرار داده و با کمک گرفتن از سیستم «PCT»، در دفاتری همچون اروپا و ژاپن نیز، اختراع خود را به ثبت رسانیده است.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.